shhansen

Derfor er der så mange unge med for meget computerspil

Recommended Posts

shhansen
Skrevet (redigeret)

Det skyldes efter min mening, at de unge lærer for lidt i skolen. Når de unge lærer så lidt om de vigtige fag, som livet handler om, keder de sig og vælger noget, der kan erstatte tomrummet. Jeg gik selv alt for meget til fodboldkampe i mine unge dage, men senere greb jeg mig selv i, at disse fodboldkampe kun var noget, jeg gik til for at udfylde tomrummet i mit liv. Mit liv var nemlig meget kedeligt i mine unge dage.

Redigeret af shhansen
Forkert ord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Så nu udfylder du dit tomrum med at skrive vrøvl på internettet....tillykke 

• Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 10 timer siden, shhansen skrev:

Det skyldes efter min mening, at de unge lærer for lidt i skolen. Når de unge lærer så lidt om de vigtige fag, som livet handler om, keder de sig og vælger noget, der kan erstatte tomrummet. Jeg gik selv alt for meget til fodboldkampe i mine unge dage, men senere greb jeg mig selv i, at disse fodboldkampe kun var noget, jeg gik til for at udfylde tomrummet i mit liv. Mit liv var nemlig meget kedeligt i mine unge dage.

Det var da en påstand, meen tror nu det hænger mere sammen med at computeren og til dels også spil er blevet en del af undervisningen i skolen.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel du er, men er selv midt i fyrrerne, og da jeg var dreng var der tv med 1 kanal, ingen computer, internettet var ikke rigtigt slået igennem, og telefonen var noget man kun sjældent fik lov at låne, i dag er alt dette samlet i computeren, sammen med skoleundervisningen, og nok også de fleste jobs, så tror bare det er en naturlig ting af udviklingen

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Ja, men det er da ingen løgn, at de unge i dag lærer for lidt i skolen. Det kan mange forældre vist skrive under på.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, DDR skrev:

Så nu udfylder du dit tomrum med at skrive vrøvl på internettet....tillykke 

Jeg synes nu ikke, at det er vrøvl, hvad shhansen skriver i indledningen, jeg har også indtrykket af, at alt for mange unge mennesker r..keder sig og ingen interesser har udover snuden på mobilen eller computeren, ihvertfald er det de erfaringer jeg har gjort de seneste år i det område, hvor jeg bor og oplever de unge menneskers 'interesser'.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 14 minutter siden, shhansen skrev:

Ja, men det er da ingen løgn, at de unge i dag lærer for lidt i skolen. Det kan mange forældre vist skrive under på.

Denne udtalelse passer fint til din påstand: 

Sidste år sagde undervisningsminister Merete Riisager (LA), at vi skal tilbage til nogle af tankerne fra den sorte skole. Vi gør ikke de ressourcesvage børn en tjeneste ved at undervise på slap line, sagde hun. Det har nemlig ifølge hende ført til det, vi har i dag: En folkeskole, hvor omkring 20 procent af en årgang går ud af 9. klasse uden at have lært af læse og regne ordentligt. 

https://www.information.dk/indland/2018/08/68er-ungdommen-noedvendigvis-gode-give-svar-bedre-udfordre?lst_prelnoart

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 2 timer siden, shhansen skrev:

Jeg er ikke en af dem, synes min datter lærer det hun skal i skolen, omend det er på en anden måde and da jeg selv gik i skole

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 3 timer siden, dewey skrev:

Denne udtalelse passer fint til din påstand: 

Sidste år sagde undervisningsminister Merete Riisager (LA), at vi skal tilbage til nogle af tankerne fra den sorte skole. Vi gør ikke de ressourcesvage børn en tjeneste ved at undervise på slap line, sagde hun. Det har nemlig ifølge hende ført til det, vi har i dag: En folkeskole, hvor omkring 20 procent af en årgang går ud af 9. klasse uden at have lært af læse og regne ordentligt. 

https://www.information.dk/indland/2018/08/68er-ungdommen-noedvendigvis-gode-give-svar-bedre-udfordre?lst_prelnoart

Var denne andel mindre førhen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Ja, det vil jeg absolut tro. Den offentlige debat i medierne om, hvor ringe folkeskolen er, bliver værre og værre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, shhansen skrev:

Ja, det vil jeg absolut tro. Den offentlige debat i medierne om, hvor ringe folkeskolen er, bliver værre og værre.

Måske fordi der ikke var så meget offentlig debat i medierne tidligere.:fløjt:

Da jeg gik i skole var der ikke noget internet, så den eneste offentlige debat var i læserbreve. Og så giver mængden vel næsten sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind