Recommended Posts

Tovli

Efter at min galdeblære blev fjernet for 3 år siden, har jeg det sidste halve år døjet med diarrhe, præcist hver eneste morgen og et par gange mere i løbet af formiddagen. Det kunne jeg leve med, så længe jeg ikke skulle nogen steder hen. Jeg er pensionist. Vi ville gerne på et krydstogt til Færøerne og Island for 2. Gang siden 2014, men det gik ikke med den "tynde" mave.

I et tysk FORUM læste jeg om flere med samme lidelse efter en fjernet galdeblære, så  jeg foreslog min læge at jeg prøvede med QUESTRAN.  Dosis er angivet til 3 STK. 4 grams pulvere dagligt. Da bivirkningerne ved denne dosis er mulig forstoppelse, har jeg prøvet mig frem med 1 pulver dagligt. Det indtager jeg efter aftensmaden. Mange klager over at de ikke kan få det ned, men derefter ingen problemer, når man rører det op i f. eks. PEACH MELBA, FORTYNDET MED LIDT MÆLK, FORDI QUESTRAN FORTYKKER YOGHURTEN.

Bare 1 brev dagligt er fint for mig. QUESTRAN er dyrt, men jeg har bedt min læge om at søge enkelttilskud og har fået bevilget det. ( Jeg kan jo ikke få erstattet den fjernede galdeblære.

Udover diarrhe er jeg nu også fri for kløe i håndfladerne forårsaget af galdesyre i blodet.

Jeg giver gerne denne min erfaring med QUESTRAN videre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind