proudz

Er dette et fornuftigt billån?? Hjælp Hjælp Hjælp

Recommended Posts

proudz
Skrevet (redigeret)

Hej alle.

Min kæreste og jeg står og skal købe vores første nye bil, og har derfor besøgt forskellige forhandlere, som har givet os et tilbud. Umiddelbart vil vi mene at nedenstående er det bedste tilbud, men vi vil meget gerne have andres mening, da vi er noget usikre på om vi skal slå til... Så mit spørgsmål er om dette er et fornuftigt finansieringstilbud? Vi har ikke forsøgt at forhandle, hverken omkostninger, rente eller pris, da vi begge er meget dårlige til den slags.

På forhånd tak 🙂 IMG_2534.thumb.JPG.371f60553b233e286d0829baa0b83244.JPG

Redigeret af proudz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Umiddelbart lyder ÅOP på 5% nogenlunde men det er mange omkostninger, og faktura gebyr *96 (30kr) er jo 2880kr alene der.

Så mangler der lidt på finansierings omkostningerne, at de skriver det totale beløb, uden en specifikation, som afslører at tinglysning ikke er særlig meget og resten er ren fortjeneste til dem.

Så er det også med en variabel rente i 96 måneder, det kan være rimelig risikabelt? Især når der allerede nu tales småt om små stigninger, og fortsætter det, så er den aftale rigtig sur, hvis i går fra 1,5 til 3,5% teoretisk, for 96 måneder er lang tid.

Så hvis i kan få skåret i omkostningerne, og en fast rente, så ville jeg synes det ser ok ud men det sker nok ikke i får fast rente uden den også er en del højere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
proudz

Mange tak for dit input 🙂 - så har vi noget at gå ud efter, når vi skal til at forhandle. - og indhente andre tilbud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

En åop på 5% er ikke skræmmende, dog ville jeg betydeligt hellere have en højere rente og lavere omkostninger.

Renter er fradragsberettigede det er omkostninger ikke, så en rente der ligger så tæt på åop som muligt er at foretrække.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dandegn
Skrevet (redigeret)

Men men du betaler jo næsten 10 % i "spillemandspenge" 14.261 i omkostninger for et lån på 120.000

De 14.000 får du intet for !!!

Du skal oveni betale renter for at låne de 14000 - det er jo langt ude.

Redigeret af Dandegn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind