dewey

EU-afstemning: Vil du af med denne forhadte regel?

Recommended Posts

dewey

https://newsbreak.dk/afskaf-sommertid/

Hos Europa-Kommissionen kan man nu give sin mening til kende om, hvorvidt man vil afskaffe sommertid.

– Det vil forenkle livet.

Sådan siger formanden for Landsforeningen mod sommertid, Jørgen Bak, til Newsbreak.dk om udsigten til en mulig afskaffelse af sommer- og vintertid.

Vil du give din mening til kende hos Europa-Kommissionen? Hvis ja hvad er din mening om afskaffelsen af sommer/vintertid?

Jeg vil give min mening til kende, og jeg siger ja til afskaffelsen af sommer-vintertid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg anser den ikke som "besværlig". 
jeg er sådan lidt møø.. - jeg har ikke sat mig nok ind i de reelle udfordringer det giver, så måske jeg vil lade denne blive vurderet af andre. 🕘🕗

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Vi skal beholde sommertid, fordi jeg gider ikke skifte de elektroniske dimser ud som selv juster tid.

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Soleklart "NEJ" til at afskaffe sommertid fra min side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, tapdance skrev:

Soleklart "NEJ" til at afskaffe sommertid fra min side.

Hvorfor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
On 12/7/2018 at 12:25, modpol skrev:

Vi skal beholde sommertid, fordi jeg gider ikke skifte de elektroniske dimser ud som selv juster tid.

Det må så være en den eneste valide grund, for det bliver jo spild af tid, og sommertid er jo ikke spildtid men kan blive det til sidst og som du nævner, måske en økonomisk belastning i hele det europæiske samfund, når alle skal købe nyt, hvor det kræves og firmware ikke bare kan opdateres.

Der er måske undtagelse for mekaniske ure, og de elektroniske ure som justerer tid ud fra nettid som vistnok kommer fra et sted i Tyskland, og alle de computere som også peger på stratum servers rundt i verden, og så bliver det måske slet ikke så besværligt.

Så skal man tage dig på ordet, så skal du jo glædes over at dine ure selv justere tiden, for de får den oftest udefra/centralt, og så behøver du ikke tænke sommertid men reel tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Hvorfor?

Fordi jeg er enig med den oprindelige grund til at indføre begrebet.  Det er bedre at have soltimerne i de perioder hvor flertallet af folk er vågne og skal lave noget.  Det sparer også på strømforbruget til lys.

Der er mange påstande om hvor belastende tidsændringen er for nogen mennesker, men i mine øjne er og bliver det noget pjat.  Hvis det skulle være så stort et problem for nogle mennesker med sommertid, så burde de folk aldrig rejse noget sted hen, hvor der er ændringer i tidszonerne.  Og lur mig om der ikke er nogen af dem, der alligevel ender med at tage på ferie eller arbejde i en anden tidszone fra tid til anden.

Og ævlet om at dyrene ikke kan finde ud af sommertid er og bliver noget ævl og en idiotisk undskyldning for at prøve at få Sommertid afviklet.  Der er mig bekendt ikke noget dokumenterbart belæg for påstandene om at der bliver kørt flere dyr ned som følge af sommertid, fordi de render rundt på vejene i perioden hvor der pludselig kommer mere trafik på vejene end under vintertid.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 18 minutter siden, tapdance skrev:

Fordi jeg er enig med den oprindelige grund til at indføre begrebet.  Det er bedre at have soltimerne i de perioder hvor flertallet af folk er vågne og skal lave noget.  Det sparer også på strømforbruget til lys.

Der er mange påstande om hvor belastende tidsændringen er for nogen mennesker, men i mine øjne er og bliver det noget pjat.  Hvis det skulle være så stort et problem for nogle mennesker med sommertid, så burde de folk aldrig rejse noget sted hen, hvor der er ændringer i tidszonerne.  Og lur mig om der ikke er nogen af dem, der alligevel ender med at tage på ferie eller arbejde i en anden tidszone fra tid til anden.

Og ævlet om at dyrene ikke kan finde ud af sommertid er og bliver noget ævl og en idiotisk undskyldning for at prøve at få Sommertid afviklet.  Der er mig bekendt ikke noget dokumenterbart belæg for påstandene om at der bliver kørt flere dyr ned som følge af sommertid, fordi de render rundt på vejene i perioden hvor der pludselig kommer mere trafik på vejene end under vintertid.

Sidst emnet var oppe mener jeg at man fandt, at der intet økonomisk var at spare idag. 

Antager vi det er korrekt.. er der så ellers en væsentlig grund? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 36 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Sidst emnet var oppe mener jeg at man fandt, at der intet økonomisk var at spare idag. 

Antager vi det er korrekt.. er der så ellers en væsentlig grund? 

Er det største problem ikke folks søvn?  Den ødelægger nok noget for en masse mennesker som over nogle dage skal justere sig selv til denne ændring frem eller tilbage.  Det er måske småting men alt skal jo ses i et stort perspektiv, når vi taler mange lande og mennesker som påvirkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Er det største problem ikke folks søvn?  Den ødelægger nok noget for en masse mennesker som over nogle dage skal justere sig selv til denne ændring frem eller tilbage.  Det er måske småting men alt skal jo ses i et stort perspektiv, når vi taler mange lande og mennesker som påvirkes.

Tjoo.. måske. 
Jeg ved det reelt set ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind