Convex Earth

SF - EU skal være en forbundsstat!

Recommended Posts

Convex Earth

SF - EU skal være en forbundsstat!

https://denkorteavis.dk/2018/auken-eu-skal-vaere-en-forbundsstat-i-lighed-med-usa-holger-k-der-maa-vaere-roeget-en-finke-af-panden/

"Margrete Auken: EU skal være en forbundsstat i lighed med USA – men så kom Holger K. på banen.

”EU skal være en føderal stat i lighed med USA,” lyder det fra SF’eren"

Margrete Auken mener, at vi vil få mere demokrati og selvstændighed ved oprettelsen af en forbundsstat i EU!

Dette må siges at være en af de komiske indslag i dansk politik, for man får da ikke mere demokrati og selvstændighed, ved at overlade beslutningerne til andre uden for landet!

Nej - vi skal have vores land tilbage igen, som et land vi selv bestemmer over!

Hvor Folketinget igen er øverste besluttende myndighed, i stedet for at det i dag kun er et gummistempel for EU love og direktiver, som kommer i en lind strøm fra Bruxelles!

Storbritannien har valgt selvstændigheds vejen, men Premierministeren har fået problemer i sin regering, fordi hun stort set vil følge alle EU´s regler alligevel, efter at de er trådt ud i 2019!

Din mening?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg mener generelt at Magrete har mange rationelle tanker om EU. 

https://www.information.dk/debat/2018/06/eu-landene-noedt-deles-flygtninge-kommer-hertil?utm_medium=social&utm_campaign=btn&utm_source=facebook.com&utm_content=tp

Så ud fra hvad jeg kan sammentykke i valide kilder, så mener jeg ikke hun er helt afsporet. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen
For 4 timer siden, ThomasSneum skrev:

Jeg mener generelt at Magrete har mange rationelle tanker om EU. 

https://www.information.dk/debat/2018/06/eu-landene-noedt-deles-flygtninge-kommer-hertil?utm_medium=social&utm_campaign=btn&utm_source=facebook.com&utm_content=tp

Så ud fra hvad jeg kan sammentykke i valide kilder, så mener jeg ikke hun er helt afsporet. 

Vi skal i hvert fald deles om ansvaret, men jeg mener så ikke de skal hertil, men at vi skal gå igang med at opbygge nye hjem til de mange der flytter sig, i nærmest mulige land/område.  Størstedelen er jo pga. tørke og umulige forhold for at skaffe føde, der skal de jo til de lande, efter folk der har forstand på den slags anvisninger. Det bliver dyrt nu og her, men på sigt en langt billigere løsning og vi slipper for de problemer der er med at tilpasse de lokale til de nye, det er nok lettere, når vi holder det sammen med nogle der har nogenlunde samme kultur og opvækst. Men ellers er jeg enig i, at vi skal have et samlet Europa, allerhelst ser jeg en verdens union, men det har nok lidt længere udsigter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie

Jeg mener det er FN og ikke EU som skal tage sig af den slags, hvorfor er det europas ansvar alene?

Hvor er de andre ikke vesteuropæiske lande, vi skal da ikke bære den bryde alene.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Hvis man ser på hvor meget lort unionen har været skyld i indtil nu burde svaret jo være alt andet end mere EU !

Ang. Brexit viser forhandlingerne jo tydeligt at T.May blot er en skabs unionist der forbereder sit eget exit til en toppost i EU der tydeligt har udviklet sig til en skraldespand for fallerede inkompetente politikere !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg er med på vognen om at det er FN som skal løse problemerne og ikke EU.

Jeg tror også en global union er vejen frem, på mange at de problem vi ser. Det er FN alene som kan magte at skabe fred og sikkerhed på den internationale arena.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 2 minutter siden, modpol skrev:

Ja lige nu, men FN har potentiale det har EU ikke. EU som en regional union, den er ikke global forankret som FN.

Korrekt, men den globale forankring er yderst begrænset så længe vetoretten består - det siger sig selv !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 48 minutter siden, Patrioten skrev:

Korrekt, men den globale forankring er yderst begrænset så længe vetoretten består - det siger sig selv !

Ja FN skal reformeres hvis det skal kunne bruges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind