Gæst Sofus

Penge tilbage?

Recommended Posts

Gæst Sofus

Købte en bærbar i power i januar. Den har været til reperation 3 gange og nu er den i stykker igen. Har derfor stortset ikke kunne bruge den i de 2 måneder hvor den har været til reparation (det tager 3 uger hver gang). Kan jeg kræve pengene tilbage? Orker ikke mere reparation. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 25 minutter siden, Gæst Sofus skrev:

Købte en bærbar i power i januar. Den har været til reperation 3 gange og nu er den i stykker igen. Har derfor stortset ikke kunne bruge den i de 2 måneder hvor den har været til reparation (det tager 3 uger hver gang). Kan jeg kræve pengene tilbage? Orker ikke mere reparation. 

Ja, når de har haft 3 chancer for at reparere den, så mener jeg bestemt, at du kan kræve pengene retur.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Det kan du hvis det er samme fejl de reparerer for, er det forskellige fejl kan du ikke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Også selvom det er forskellige fejl kan du kræve penge tilbage fordi produktet ikke har virker og være tilgængelig, og de har haft rigelig mulighed for udbedring.

Om det er samme fejl eller forskellige har betydning for hvor længe det er garanti på de reparerede dele, hvilet er noget andet end om at du kan hæve købet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 3 timer siden, modpol skrev:

Også selvom det er forskellige fejl kan du kræve penge tilbage fordi produktet ikke har virker og være tilgængelig, og de har haft rigelig mulighed for udbedring.

Om det er samme fejl eller forskellige har betydning for hvor længe det er garanti på de reparerede dele, hvilet er noget andet end om at du kan hæve købet.

Ikke korret, forretningen har 3 forsøg pr.fejl til at reparere før man kan kræve en ophævelse af købet, med mindre den enkelte reperation tager længere tid end man kan forvente

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 8 minutter siden, basle72 skrev:

Ikke korret, forretningen har 3 forsøg pr.fejl til at reparere før man kan kræve en ophævelse af købet, med mindre den enkelte reperation tager længere tid end man kan forvente

Du skal altså tilbage på skolebænken.

Som udgangspunkt har en sælger 1-2 forsøg til at reparere en fejl, men hvis der er mere end én mangel ved varen, har sælger som udgangspunkt et afhjælpningsforsøg for hver mangel. Hvor mange forskellige fejl, du skal affinde dig med, vil blandt andet afhænge af, hvor vigtig varen er for dig, og hvor lang tid sælger bruger på de enkelte reparationer.

2 måneder til at udbedre fejl på en standardvare som ikke har høj værdig, er ikke godt nok og er tilstrækkelig til ombytning eller at hæve købet.

Jeg vil råde Sofus til ikke at lytte til basle72 , som flere gange vist at han ikke er opdateret på området.

kilde:
https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/reklamationsret/

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret-10-vigtige-regler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.