veddetikke

Forberedelse til jobsamtale

Recommended Posts

veddetikke
Skrevet (redigeret)

Hej. 

Jeg skal til jobsamtale (som jurist) den 29 juni, og står i den forbindelse med lidt af en udfordring. 

Jeg er  ikke ret god til at sælge mig selv, og har svært ved at svare på spørgsmålet om, "hvorfor de lige netop skal ansætte mig". 

Eftersom jeg er blevet fravalgt nogle gange, valgte jeg ved den seneste samtale, at spørge ind til, hvorfor jeg blev fravalgt. Her fik jeg afvide, at jeg skulle sælge mig selv noget bedre. Ligesom det ikke virkede overbevisende,  at jeg synes forvaltningsret er spænde.

Mine 2 spørgsmål er derfor. 

1) Hvordan overbeviser jeg dem om, at det er det offentlige jeg ønsker at arbejde i?? - Hvordan kan man sælge sig selv her?

2) Hvordan overbeviser jeg dem om, at det er forvaltningsretten jeg interessere mig for? - Jeg synes jo det er vildt spændende og derfor vil jeg arbejde inden for det område, men det er åbenbart ikke nok at sige.  - Er der nogen som kan hjælpe? evt. komme med forslag?

Tak på forhånd

Redigeret af veddetikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
On 22/6/2018 at 11:13, veddetikke skrev:

Hej. 

Jeg skal til jobsamtale (som jurist) den 29 juni, og står i den forbindelse med lidt af en udfordring. 

Jeg er  ikke ret god til at sælge mig selv, og har svært ved at svare på spørgsmålet om, "hvorfor de lige netop skal ansætte mig". 

Eftersom jeg er blevet fravalgt nogle gange, valgte jeg ved den seneste samtale, at spørge ind til, hvorfor jeg blev fravalgt. Her fik jeg afvide, at jeg skulle sælge mig selv noget bedre. Ligesom det ikke virkede overbevisende,  at jeg synes forvaltningsret er spænde.

Mine 2 spørgsmål er derfor. 

1) Hvordan overbeviser jeg dem om, at det er det offentlige jeg ønsker at arbejde i?? - Hvordan kan man sælge sig selv her?

2) Hvordan overbeviser jeg dem om, at det er forvaltningsretten jeg interessere mig for? - Jeg synes jo det er vildt spændende og derfor vil jeg arbejde inden for det område, men det er åbenbart ikke nok at sige.  - Er der nogen som kan hjælpe? evt. komme med forslag?

Tak på forhånd

Som du selv skriver, så skal du fortælle, hvorfor du synes, det er spændende at arbejde med forvaltningsret. Der må jo være noget der tiltrækker dig ved jobbet, siden du søger det. Jeg tror, ansættelsesudvalget skal kunne mærke, at du brænder for jobbet. Så find ud af hvad det er.

Nu er jeg overhovedet ikke inde i dit fag, men tænker det fx kunne være noget som:

At du kan lide at hjælpe borgerne.

Er god til at løse problemer og træffe afgørelser.

At du kan lide at sætte dig ind i love og regler.

At du kan lide at fordybe dig i emnerne.

Synes det er spændende at følge en sag til dørs og se udfaldet.

Men ellers læs lidt om forvaltningsret rundt omkring på nettet. Det kan være du kan få nogle stikord, du kan bruge i jobsamtalen.

Held & lykke med jobsøgningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
veddetikke

Mange tak for svaret

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind