Convex Earth

Morten Østergaard har fremsat et ultimatum til S!?

Recommended Posts

Convex Earth

Morten Østergaard har fremsat et ultimatum til S!?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-15-frederiksen-afviser-oestergaards-ultimatum-df-bliver-ikke-lukket-ude

"Han vil ikke bakke op om Mette Frederiksen som statsminister, hvis hun inden for eksempelvis udlændinge- uddannelse og EU-politikken er afhængig af Dansk Folkeparti.

- Vi vil ikke nøjes med en ny regering. Vi vil også have en ny retning for vores land, slog Morten Østergaard fast torsdag."

Denne såkaldte "nye retning", kender vi alle til hudløs hed fra De Radikale, nemlig at alle udlændinge stramningerne de senere år skal tilbage rulles!

Samt at Danmarks grænser igen skal åbnes, så endnu flere ulovlige migranter fra Afrika og Mellemøsten igen kan krydse grænsen og sige de forjættede ord "mig asyl"!

Samtidig får Morten Østergaard (R) så på sigt nogle flere vælgere, som så med familiesammenføringer fra muslimske lande, vil føre til endnu flere Radikale stemmer!

Mit bud er, at den næste valgkamp bliver dramatisk både før valget og ikke mindst efter at stemmerne er optalte!

Hvis rød stue løber af med flertallet, og Østergaard ikke vil stemme på Mette Frederiksen som forhandlingsleder, bliver det interessant om DF vil undlade at stemme på nogen forhandlingsleder, og derved gøre Frederiksen til statsminister alligevel?

Hvis blå stue får flertallet, vil DF kræve at komme med i en V-DF regering uden LA - dog måske også med De Konservative som deltagere!

Men så vil LA nok komme med et nyt ultimatum, at de så ikke vil stemme på Løkke som forhandlingsleder, og hvad så?

Svaret er, at her kommer så det nye parti Nye Borgerlige ind i billedet som et støtteparti til blå stue, og derfor er det vigtigt ikke alene at de bliver valgt ind i Folketinget, men også bliver så stærke som muligt, at de kan neutralisere Samuelsen og LA!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Venstre, Konservative og DF forsøger at danne regering, og S forsøger med støtte fra RV.

Problemet for det Radikale Venstre er, hvis DF alligevel skal bestemme udlændinge politikken så er de på lange stræk mere enige med Venstre og Konservative, så hvorfor støtte S. Så heller stå fri og stemme fra sag til sag.

Tror det bliver endnu en blå regering, men det sjove kunne være en regering bestående af V, S og DF de er alligevel så enige når det kommer til stykket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg gider ikke tage stilling til dine teser om de Radikale som på ingen måde lægger op til reel debat - desværre! 

Det sagt, så mener jeg at vi skal væk fra hele "stuerene blir de aldrig" polemikken. Jeg ser flere områder hvor DF kan være en reel samarbejdspartner i politik. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

DF er blevet stuerene, de skider ikke længer på gulvet som vi så med Camra, Faber, Langballe og Krarup.
Landsbytosserne er under kontrol, og opføre sig anstændigt eller er væk fra partitoppen.

Så DF er en reel samarbejdspartner i politik, men ikke for de Radikale, de har intet tilfælles, de er nærmest modsætninger.

Min "teser" er nu ikke en teser, men en strøtanke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 7 minutter siden, modpol skrev:

DF er blevet stuerene, de skider ikke længer på gulvet som vi så med Camra, Faber, Langballe og Krarup.
Landsbytosserne er under kontrol, og opføre sig anstændigt eller er væk fra partitoppen.

Så DF er en reel samarbejdspartner i politik, men ikke for de Radikale, de har intet tilfælles, de er nærmest modsætninger.

Min "teser" er nu ikke en teser, men en strøtanke :)

Så siger vi strøtanker. ^_^

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, Convex Earth skrev:

Samt at Danmarks grænser igen skal åbnes, så endnu flere ulovlige migranter fra Afrika og Mellemøsten igen kan krydse grænsen og sige de forjættede ord "mig asyl"!

Så, så lille Vovse slap nu endelig af med dit permanente sort-seeri😟

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 35 minutter siden, dewey skrev:

Så, så lille Vovse slap nu endelig af med dit permanente sort-seeri😟

Tror ikke de radikale som sådan vil åbne grænsen, men de vil have de 500 årlige kvoteflygtninge igen og så vil de have EU til at fordele flygtningene.

Men der er et massivt flertal i folketinget imod det pt. bestående af konservative, venstre, DF, socialdemokratiet så er ikke en politisk ændring der kommer til at ske, uden et jordskredsvalg mod den røde fløj og det synes ikke umiddelbart at være muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
For 3 timer siden, Convex Earth skrev:

Svaret er, at her kommer så det nye parti Nye Borgerlige ind i billedet som et støtteparti til blå stue, og derfor er det vigtigt ikke alene at de bliver valgt ind i Folketinget, men også bliver så stærke som muligt, at de kan neutralisere Samuelsen og LA!

Hvad pokker vil du egentligt af med LA (liste I) for Convex Earth, hvis du vil have dem erstattet med Nye Borgerlige og have en borgerlig regering?  Nye Borgerlige er så vidt jeg mindes mindst lige så liberale som LA, så den største forskel er reelt deres tilgang til indvandrere, hvor en ekstrem tilgang vil bringe dem på kollissionskurs med formentligt alt andet end DF.  LA er fleksible mht. indvandrerpolitikken, så den primære årsag til at de ikke kan fungere med DF, er at DF reelt er et Centrum-Venstre parti.  Så hvis du endelig vil efterspørge en ændring, som borgerlig liberal, der ikke er vild med indvandring, så burde du i mine øjne efterspørge at borgerlige DF stemmer i stedet peger på Nye Borgerlige (liste D), og så håbe på et flertal bestående af VCID, som kan regere uden DF *G*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 minutter siden, tapdance skrev:

Hvad pokker vil du egentligt af med LA (liste I) for Convex Earth, hvis du vil have dem erstattet med Nye Borgerlige og have en borgerlig regering?  Nye Borgerlige er så vidt jeg mindes mindst lige så liberale som LA, så den største forskel er reelt deres tilgang til indvandrere, hvor en ekstrem tilgang vil bringe dem på kollissionskurs med formentligt alt andet end DF.  LA er fleksible mht. indvandrerpolitikken, så den primære årsag til at de ikke kan fungere med DF, er at DF reelt er et Centrum-Venstre parti.  Så hvis du endelig vil efterspørge en ændring, som borgerlig liberal, der ikke er vild med indvandring, så burde du i mine øjne efterspørge at borgerlige DF stemmer i stedet peger på Nye Borgerlige (liste D), og så håbe på et flertal bestående af VCID, som kan regere uden DF *G*

Jeg siger ikke at jeg er enig I at det er hvad jeg håber på, men jeg er enig i din analyse såfremt man tænker sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Et af de største problemer med de radikale er deres manglende respekt for vore forbehold.

Danmark er IKKE omfattet af kvoteordningen og det bør radikale respektere uanset hvor multikultur liderlige de end måtte være !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind