Oscar123

Lære nedgører mig under personlige samtaler med andre elver!

Recommended Posts

Oscar123

Jeg sidder i en meget irriterende situation. Jeg går i 2.g nu og går på bioteklinjen. Inden jeg startede i gymnasiet elskede jeg matematik og var ret god til det, men efter jeg fik en ny lærer i gym, er det nu blevet meget svært og der er ikke meget hjælp at hente hos læreren. Jeg har ikke klaret mig særligt godt, har fået 4 og nogle gange 7, men plejede at få en del højere karakterer. En af mine venner har dog lige været til AT årsprøve med vores matematiklærer, og det er her problemerne opstår. Til den her AT eksamen skal man op individuelt men man laver det sammen i grupper inden. Da min ven kommer ind, begynder min lærer med at sige at der ikke var særligt meget matematik i vores opgave og sagde specifikt "man kan godt se hvem du har været sammen med" hentydende til at jeg var grunden til at vores matematik del ikke var god. Derudover nævnte min lærer flere gange under min vens årsprøve at jeg er "skrald til matematik" hvilket er meget upassende for en lærer at sige til andre elever uden at den omtalte elev er færdig.

Jeg har prøvet meget, er fokuseret i timerne og bruger lang tid på mine opgaver, så det er ikke derfor han er sur på mig. Jeg syntes personligt at dette er meget upassende og uprofessionelt af en lærer, og er meget oprevet over at han kan finde på sådan noget. 
Problemet er dog hvad jeg skal gøre? for jeg skal uden tvivl have ham til næste år, og ved ikke om jeg kan få flere fra min klasse med på at brokke sig over ham.

Det skal lige nævnes at jeg skal til den samme årsprøve som min ven var oppe til, men bare imorgen, så en anden mulighed er at tage en snak med ham der, eller fortælle ham at jeg syntes det er unfair, og strengt taget ikke orden

Mvh en frustreret Gymnasie elev

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Det er voldsomt upassende hvis han er kommet med kommentarer af den art.

Mit bedste råd til dig lige nu er at du og din ven får sat jer ned og skrevet en mail til Rektor og elevrådet og gør opmærksom på hans kommentarer.

I morgen til din eksamen skal du ikke påpege noget (og slet ikke benytte vendingen "unfair") og se hvordan selve eksamenen forløber. 

Hvis du oplever forløbet som at underviseren er forud indtaget i forløbet og derfor ikke belønner din præstation korrekt er du nødsaget til at ind give endnu en klage  - men denne gang med henvisning til eksamens situationen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oscar123

Tak, det er godt at høre, jeg ikke overdriver, syntes nemlig også det var på grænsen til meget upassende. 

Jeg ser på hvad jeg gør ved det, men vil helt klart overveje dine forslag. Tak for hjælpen .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Guest

Brokke sig? Dont. Kom med konstruktivt input. Tal med din rektir - for nej, det er ikke ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
On 7/6/2018 at 13:43, Oscar123 skrev:

Tak, det er godt at høre, jeg ikke overdriver

Om du overdriver eller ej, kan jeg ikke tage stilling til. Men hvis situationen har været som du beskriver, finder jeg lærer kommentaren upassende - i bedste fald og overskridelse af tavshedspligten  - i værste fald.

Hvordan gik din eksamen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind