Recommended Posts

ABC1

Eller ja, det er så nok ikke uden grund, med ud af det blå.

Sagen er den, at bilen kørte perfekt. Den blinker så at det er tid til planlagt service og det kommer den, hos autoriseret forhandler/værksted hvor den også er købt.

Vi har en time efter problemer med blinklyset, men de får det fikset dagen efter - de siger noget havde sat sig løst. Nårh ja, det kan vel ske, selvom jeg synes det er lidt sært med tanke på, at de altså burde være et seriøst værksted.

Nu her, ca. to uger efter, kommer vi kørende på vej hjem fra Bilka. Møgvarmt, tre sure, trætte unger bag i bilen - og Gud fanden om lortet så ikke melde fejl og at vi skal ind til siden!

Vi har fået en liste over ting, der skal/burde laves:

- Tandrem & vandpumpe
- Bremser udskiftes
- Styrekugler
- Bagfjedre
- Luftindtagsrør
- Kondensator

Han har markeret de nederste to som værende ikke-vigtige. De fire øverste som værende vigtige.

Nu er mit spørgsmål så: er det noget på den liste (især af de tre øverste), der antyder, at den pludseligt skulle melde fejl "Motor Hazard - Fuel Injection System" eller lignende? Den meldte også kort noget med ESP, som jeg indrømmet ikke ved en skid om.

Jeg er ikke så bilstærk men kan ikke helt se, hvordan det skulle hænge sammen med nogen på listen. Især hvis det var så slidt at den ikke kunne vente to uger med rep; så burde de vel have sagt til?

Vi har en tid til at få repareret tingene i næste uge (altså, vi fik tiden for en uge side, lige efter service). Jeg tænker at hvis problemet havde været der fra start burde de jo have lagt mærke til det og oplyst om det?

Jeg er overbevist om at de har lavet et eller andet ved den (ligesom ved blinklyset) og det derfor er gået i stykker - men vil godt høre jer kloge hovedet om der er en risiko for, at lortet bare kan gå i stykker uden forvarsel hvis alt (ifølge dem) så fint og normal ud da de tjekkede efter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg kender intet til biler. Men hvis i oplever dårlig service, eller har mistanke om snyd. Hvad så med at prøve et andet værksted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Send bilen til FDM check og få en rapport over mangler, få det lavet, og sende den ind til check igen for at se om det er lavet som specificeret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind