dewey

Imam om ny multireligiøs gravplads: Vi vil ikke begraves sammen m

Recommended Posts

Mikewinkler
For 49 minutter siden, Justie skrev:

Hvor har jeg taget ejerskab eller patent på noget som helst? (det plejer nu også gerne at være religiøse mennesker som forsøger på det)

Kan heldigvis ikke huske hvad vi talte om 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Patrioten skrev:

For os ateister er tro og religion lige så mærkeligt som rummets uendelighed.

I min verden er religion noget der hørte til en fjern fortid hvor folk troede på hvad som helst og jeg fornemmer at langt hovedparten af de kristne idag er hvad jeg vil kalde "skabsreligiøse" fordi de kun kommer i berøring med religionen ved højtider, bryllup, begravelse o.lign. grundet videnskabens fremskridt.

Kort sagt er kristendom for de fleste blot synonym med traditioner og ikke en regulær tro på en Gud.

Islam derimod befinder sig stadig i den fjerne fortid hvor muslimer tror fuldt og fast på en Gud med en dyrkelse der ikke har forandret sig i århundreder.

Hvordan kan videnskabens fremskridt være gået ubemærket forbi muslimer, hvorfor har de ikke den logiske realitetssans som videnskaben har medført hos de fleste andre religioner ?

For mig er svaret ganske enkelt at islam ikke anerkender videnskab hvorved de formår at fastholde muslimer i troen med trusler om bål og brand hvis de tillader sig at tvivle på den almægtige. Dette kan naturligvis kun lade sig gøre hvis muslimer forbliver sammen i store samfund hvor påvirkning udefra er minimal.

Da islam kun bygger på religion, uden stat og politik, er den jo øverste myndighed hvilket gør kontrollen maksimal og da frafald kan betyde døden bliver kontrollen fuldendt.

Mennesker er flokdyr og når en religion ikke formår at holde flokken samlet grundet videnskabens fremskridt opstår der for nogen problemer med det manglende sammenhold og for de svage sjæle betyder det at de søger andre sammenhold hvoraf nogen søger ind i sekter og andre skifter religion.

Så i min optik Mikewinkler er du som konvertit en person der ikke kan undvære det tætte sammenhold som sekter og islam står for 🙂

Står pænt meget alene kan sagtens stå på egne ben igen demonstrer du et tankesæt som er så langt væk fra hvem jer er og hvad andre muslimer med sikkerhed næsten kan jeg sige dig ser mig som. .er skam blevet inviteret ind i div mærkelige klubber sufi dit dat folk der siger ik tag din viden fra dem de andre tag din viden her osv osv . Jeg holder mig bare til hvad der til at tage og føle på quranen og sunnah og behøver absolut intet label andet end en der underkaster sig . Og hvem ja fy ordet gud . Og gudskelov for det. 

Redigeret af Mikewinkler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 50 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Staten kan ikke bare tage frasolgt jord tilbage. 

Reglen om ekspropriering er ret tydelig. 

Joda, da vi fik ny motorvej og de nye skinner, så blev flere beboere frataget bolig og solgt til pennies, så jo staten kan tage meget fra dig, og de kan betale småpenge for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 6 timer siden, ThomasSneum skrev:

Loven dækker ulovligheder fint idag. 

Socialkontrol udøves ikke kun af muslimer. 

Selvfølgelig skal man kunne gå til sin præst med problemer, det skal vi ikke blande os i. 

Selvtægt er strafbart om du er muslim eller ej. 

Lærer har allerede anmeldelsespligt. 

Social kontrol er ikke strafbart idag !

Korrekt, men i tilfældet med islam er den sociale kontrol funderet i muslimsk kultur.

Selvfølgelig må man IKKE gå til sin imam der jo er indbegrebet af kulturvogter !

Det er idag ikke strafbart at deltage i eftersøgning af voldsramte muslimer når hensigten er at den bortløbne genforenes med vokdsudøveren !

Lærere har idag IKKE anmeldelsespligt når det gælder social kontrol !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 6 timer siden, Mikewinkler skrev:

Står pænt meget alene kan sagtens stå på egne ben igen demonstrer du et tankesæt som er så langt væk fra hvem jer er og hvad andre muslimer med sikkerhed næsten kan jeg sige dig ser mig som. .er skam blevet inviteret ind i div mærkelige klubber sufi dit dat folk der siger ik tag din viden fra dem de andre tag din viden her osv osv . Jeg holder mig bare til hvad der til at tage og føle på quranen og sunnah og behøver absolut intet label andet end en der underkaster sig . Og hvem ja fy ordet gud . Og gudskelov for det. 

Tak for svaret Mikewinkler og så til det virkelige spørgsmål, hvorfor konverterede du ? Hvis man må være så fri at spørge 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Patrioten skrev:

Tak for svaret Mikewinkler og så til det virkelige spørgsmål, hvorfor konverterede du ? Hvis man må være så fri at spørge 🙂

Han var forelsket i sin kone :)  Enten det, eller de måtte flygte for evigt, da hun kun skulle giftes væk til anden muslim ....

Nahhh, just kidding men sjovt er det da sikkert.

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
Skrevet (redigeret)
For 28 minutter siden, Patrioten skrev:

Var lidt som dig små racistisk og lidt uvidendede . Var nysgerrig var meget sammen med ret hardcore racistiske personer ikke at jeg siger du er nazist agtig eller noget i den retning men jeg føler at det dig der har nogen ret ekstreme holdninger og tilgiv mig hvis jeg tager fej. Du sikkert et rart menneske der føler sit land er ved at smuldre pga frygt og de ting med ballade bander massiv indvandring de ting optager stadig også mig. Og jeg er ikke tossegod . Nå men jeg fik den indskydelse og læse om islam vidste lidt i forvejen men det var nu mest propaganda tingene man altid hører. Du ved fordommene. Korte af det lange er jeg simpelthen besluttede mig for at opsøge en moske  . Var meget nervøs . Blev mødt kun af venlighed og jeg konverterede islam havde på det tidspunkt ikke rodfæstet sig hundrede procent i mit hjerte endu. Efter mange opture nedture skuffelser folk der sagde tage din lærdom her andre grupper her . Var jeg så heldig jeg havde en kæreste på det tidspunkt som jeg fandt sammen med igen efter et brud vi har iøvrigt et dejligt barn sammen . Hun havde tidligere været muslim i tolv år men havde frafaldet sin tro grundet et forhold med et højtstående medlem af dansk folkeparti folketingsmedlem faktisk. Hun konverterede tilbage til islam og jeg lærte om islam meget fra hende i starten hun havde på det tidspunkt sine rødde i sufi islam. I dag er vi nok bare hvad man vil kalde praktiserende sunni muslimer og jeg er blevet et mere balanceret menneske .det var lige sådan den korte version der self en del mere

Redigeret af Mikewinkler
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg må indrømme, jeg stadig ikke forstår det? Nu har jeg undersøgt det, der er en kirkegård i Ålborg, hvor der er en muslimsk kirkegård. Men kirkegården ligger på velsignet kristen jord. Men ja der er en hæk. Det giver ikke mening, en hæk kan da ikke ændre på, at jorden er velsignet, og at der ligger kristne mennesker under jer? 

Desuden hvis vi antager, at i har ret til at få jeres egen kirkegård, hvad så med de kristne mennesker, som i ligger ovenpå? Har de ikke ret til at forblive på velsignet kristen jord? De traf et valg for deres gravplads, som nu bliver fjernet, ved at i ligger ovenpå dem og en imam velsigner jorden. 

Jeg er ikke imod noget som helst, men skal der vises respekt, skal det da være overfor alle både døde og levende, idet respekten burde ligge i den enkeltes valg vedr. Gravplads. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
Skrevet (redigeret)
For 47 minutter siden, gumle skrev:

Jeg må indrømme, jeg stadig ikke forstår det? Nu har jeg undersøgt det, der er en kirkegård i Ålborg, hvor der er en muslimsk kirkegård. Men kirkegården ligger på velsignet kristen jord. Men ja der er en hæk. Det giver ikke mening, en hæk kan da ikke ændre på, at jorden er velsignet, og at der ligger kristne mennesker under jer? 

Desuden hvis vi antager, at i har ret til at få jeres egen kirkegård, hvad så med de kristne mennesker, som i ligger ovenpå? Har de ikke ret til at forblive på velsignet kristen jord? De traf et valg for deres gravplads, som nu bliver fjernet, ved at i ligger ovenpå dem og en imam velsigner jorden. 

Jeg er ikke imod noget som helst, men skal der vises respekt, skal det da være overfor alle både døde og levende, idet respekten burde ligge i den enkeltes valg vedr. Gravplads. 

Jeg er overhovedet ikke inde i det tekniske som sådan og syntes egentlig der rigeligt med muslimske gravpladser så forstår nok ikke helt konceptet med den multireligøse kirkegård. Og kan ikke sige hvad velsignet jord er vi tror jo som sådan på både toraen i oprindelig form og biblen og jesus som profeten før mohammed . Det korte af det lange er jeg kender intet til det tekniske i velsignet jord og den slags og ville egentlig gerne bare begraves som muslim uden al den ballade et sted for muslimer betalt af muslimer eller whatever i dont care. Fatter alligevel snart ikke op og ned i det her selv ☺ hvor stammer det citat egentlig fra du har stående med at least dont hurt them. For det faktisk også noget profeten mohammed har sagt at hvis man ikke er i stand til andre gode gerninger så skal man undlade sig fra i det mindste at skade nogen spottede det lige .

Redigeret af Mikewinkler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On ‎13‎-‎06‎-‎2018 at 19:08, Mikewinkler skrev:

Håber virkelig du får noget andet og gå op i en dag en bare og bashe løs på folk der ikke er som dig . Det direkte afskyligt den måde du beskriver ting på 

Altså nu "basher" jeg jo ikke folk, fordi de er anderledes.

Jeg hjælper mennesker, der tænker anderledes og synes andre ting OG som selv udstiller disse anderledes tanker og synspunkter, med selv at se deres tanker og synspunkter fra andre vinkler. 

Min alternative synsvinkel kan jo ikke rigtigt komme som en overraskelse eller noget nyt, medmindre disse mennesker selv havde været ude af stand til at tænke dem og så er det jo blot desto mere tiltrængt at høre mit synspunkt.

Man kan jo ikke rigtigt vide om ens standpunkt er rigtigt eller f.eks. ens "tro" er noget værd, medmindre den tåler kritik og modargumenter.

Og det var jo nu engang ikke mig der sagde den muslimske gud havde brug for en lille hæk, det var jo en imam og han må jo vide hvad han snakker om...

Jeg synes bare ikke det er god gude reklame, at guden har brug for en hæk. Det er ærligt talt lidt patetisk.

Der er ikke noget afskyeligt i at sige blandt hypotetiske guder, så er en der har brug for en lille hæk, mindre cool end en der ikke har brug for en lille hæk. Det er jo bare et fakta... Men hey, islam kan da vinde endnu... I skal bare sige jeres gud ryger (det gør jo alle mere cool).

PS: Intet jeg kunne gøre eller sige er mere afskyeligt end f.eks. gud der sender folk i helvede for evig tid.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind