dewey

Imam om ny multireligiøs gravplads: Vi vil ikke begraves sammen m

Recommended Posts

dewey

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10642193/imam-om-ny-multireligioes-gravplads-vi-vil-ikke-begraves-sammen-med-folk-fra-andre-trossamfund/

Til efteråret åbner en ny multireligiøs gravplads ved Nordre Kirkegård i Kolding. Den nye gravplads er et resultat af en stigende efterspørgsmål på gravpladser for dem, der ikke tilhører den danske folkekirke.

Det gælder særligt fra muslimer.

Men på trods af at efterspørgslen primært kommer fra muslimer, vil formanden for Koldings Kirkegårde, Henry Johnsen Ebsen, ikke være med til at lave særskilte områder for muslimer på den nye kirkegård. Og det er et problem, siger imam i Aabenraa, Kaseem Rachid, til Kristeligt Dagblad.

»For muslimer er det vigtigt ikke at blive begravet sammen med folk fra andre trossamfund. Det betyder ikke, at vi skal have vores egen kirkegård, men der skal være en klar adskillelse mellem muslimer og de andre, for eksempel ved at plante en lille hæk. Er afsnittet ikke afgrænset, kan muslimerne ikke bruge det.«

Hvad mener du om muslimernes ønske om ikke at blive begravet sammen med folk fra andre trossamfund?

For mig er det et ønske, der let kan opfyldes særligt når jeg sammenligner det med den kirkegård, hvor mine forældre ligger begravet, her adskiller hække de ukendtes gravsteder og urnegravsteder fra andre gravsteder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg har det sårn lidt.. få det nu løst. Det kan altså heller ikke være sværre. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
On 30/5/2018 at 06:30, dewey skrev:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10642193/imam-om-ny-multireligioes-gravplads-vi-vil-ikke-begraves-sammen-med-folk-fra-andre-trossamfund/

Til efteråret åbner en ny multireligiøs gravplads ved Nordre Kirkegård i Kolding. Den nye gravplads er et resultat af en stigende efterspørgsmål på gravpladser for dem, der ikke tilhører den danske folkekirke.

Det gælder særligt fra muslimer.

Men på trods af at efterspørgslen primært kommer fra muslimer, vil formanden for Koldings Kirkegårde, Henry Johnsen Ebsen, ikke være med til at lave særskilte områder for muslimer på den nye kirkegård. Og det er et problem, siger imam i Aabenraa, Kaseem Rachid, til Kristeligt Dagblad.

»For muslimer er det vigtigt ikke at blive begravet sammen med folk fra andre trossamfund. Det betyder ikke, at vi skal have vores egen kirkegård, men der skal være en klar adskillelse mellem muslimer og de andre, for eksempel ved at plante en lille hæk. Er afsnittet ikke afgrænset, kan muslimerne ikke bruge det.«

Hvad mener du om muslimernes ønske om ikke at blive begravet sammen med folk fra andre trossamfund?

For mig er det et ønske, der let kan opfyldes særligt når jeg sammenligner det med den kirkegård, hvor mine forældre ligger begravet, her adskiller hække de ukendtes gravsteder og urnegravsteder fra andre gravsteder.

Det skal der altså være plads til at vi kan få vores eget område . Altså på selve pladsen self . For vi må ikke begrave vores døde med ikke muslimer.og hvor stort et problem kan folk da ha med det . I odense er der da gravpladser kun for katolikker osv .  ☺ og nu bliver jeg overfaldet wait for it 😂 siad medlemmerne kommer 😂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen
For 16 timer siden, Mikewinkler skrev:

Det skal der altså være plads til at vi kan få vores eget område . Altså på selve pladsen self . For vi må ikke begrave vores døde med ikke muslimer.og hvor stort et problem kan folk da ha med det . I odense er der da gravpladser kun for katolikker osv .  ☺ og nu bliver jeg overfaldet wait for it 😂 siad medlemmerne kommer 😂

For min skyld må du blive begravet på månen, det er blot et tomt hylster... Som du skrev andet sted, så er i jo enige med os kristne til og med Det Gamle Testamente, og jeg mener du skrev sidste åbenbaringsbog, som kristne kalder Johannes Åbenbaringen, så kan jeg da fortælle dig, at min Gud er ligeglad med hvor jeg bliver begravet, Jesus sagde endda, "Lad de døde begrave de døde". Så jeg forstår ikke jeres jagt på egen begravelsesplads, men for min skyld ingen alarm :) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Musenmor
On 31/5/2018 at 22:15, Mikewinkler skrev:

Jeg forstår det simpelthen ikke, du må meget undskylde, men jeg synes det er konfliktoptrappende og udemokratisk ikke at ville begraves med andre fra en anden religion. Vi bor sammen, lever sammen, går side om side i hverdagen, så hvorfor kan vi ikke begraves sammen ? Jeg er IKKE racist, men her synes jeg nærmest, det er jer der er racister imod andre fra en anden religion. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, Musenmor skrev:

Jeg forstår det simpelthen ikke, du må meget undskylde, men jeg synes det er konfliktoptrappende og udemokratisk ikke at ville begraves med andre fra en anden religion. Vi bor sammen, lever sammen, går side om side i hverdagen, så hvorfor kan vi ikke begraves sammen ? Jeg er IKKE racist, men her synes jeg nærmest, det er jer der er racister imod andre fra en anden religion. 

Nu jeg sådan set dansk muslim så nej jeg ikke racist imod dig eller din religion . Vi må ikke blive begravet med folk af en anden tro . Jeg respektere din tro vi tror selv på abraham moses josef alle profeterne jesus bare ikke som guds søn men profeten før muhammed nok om det . Jeg betaler også skat osv og det vi taler om er simpelthen en hæk der adskiller ikke  . Vælg dine kampe med omhu. Tror heller ikke jøder katolikker ortodokse kristne må så tag en slapper ok. God dag og som sagt er jeg dansk konvertit . Men den er iøvrigt helt klassisk den du bruger jeg er ikke racist MEN. Var selv ret racistisk engang og startede ofte en sætning sådan☺

Redigeret af Mikewinkler
Rettelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
Skrevet (redigeret)
For 18 timer siden, Tim Hansen skrev:

For min skyld må du blive begravet på månen, det er blot et tomt hylster... Som du skrev andet sted, så er i jo enige med os kristne til og med Det Gamle Testamente, og jeg mener du skrev sidste åbenbaringsbog, som kristne kalder Johannes Åbenbaringen, så kan jeg da fortælle dig, at min Gud er ligeglad med hvor jeg bliver begravet, Jesus sagde endda, "Lad de døde begrave de døde". Så jeg forstår ikke jeres jagt på egen begravelsesplads, men for min skyld ingen alarm :) 

Månen ville være fint så sku man ikke debatere om så ligegyldig en ting som en hæk der adskiller . Der mange ting jeg heller ikke forstår . God dag . ☺ iøvrigt er din gud som du skriver også min gud og jødernes gud .

Redigeret af Mikewinkler
Rettelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tim Hansen
Skrevet (redigeret)
For 14 timer siden, Mikewinkler skrev:

iøvrigt er din gud som du skriver også min gud og jødernes gud .

Ja det skulle man tro, men når Han er ligeglad med hvor jeg er begravet og ikke ligeglad med hvor du er begravet, så kan det jo næppe være den samme du tror på... En forskel mere, din er død, min er levende, så du har misforstået skriften min ven ;) 

Redigeret af Tim Hansen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, Tim Hansen skrev:

Ja det skulle man tro, men når Han er ligeglad med hvor jeg er begravet og ikke ligeglad med hvor du er begravet, så kan det jo næppe være den samme du tror på... En forskel mere, din er død, min er levende, så du har misforstået skriften min ven ;) 

. Han siger direkte til muhammed guds fred og veldignelser være med ham via gabriel . I en bevaret ikke omskrevet eller redigeret bog af romerne. Og håber næsten du katolik da din kirke i det tilfælde eksisterede 300 år før jesu fødsel. Og det skriver de selv så det ikke noget jeg finder på . Her er hvad Allah = gud siger om sig selv

Citat fra den Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:1)

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ

Say: He is Allah, the One and Only;

Citat fra den Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:2)

اللَّهُ الصَّمَدُ

Allah, the Eternal, Absolute

Citat fra den Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:3)

He begetteth not, nor is He begotten

Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:4)

And there is none like unto Him.

Redigeret af Mikewinkler
Rettelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikewinkler
For 56 minutter siden, Mikewinkler skrev:

. Han siger direkte til muhammed guds fred og veldignelser være med ham via gabriel . I en bevaret ikke omskrevet eller redigeret bog af romerne. Og håber næsten du katolik da din kirke i det tilfælde eksisterede 300 år før jesu fødsel. Og det skriver de selv så det ikke noget jeg finder på . Her er hvad Allah = gud siger om sig selv

Citat fra den Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:1)

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ

Say: He is Allah, the One and Only;

Citat fra den Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:2)

اللَّهُ الصَّمَدُ

Allah, the Eternal, Absolute

Citat fra den Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:3)

He begetteth not, nor is He begotten

Hellige Koran: Al-Ikhlaas (112:4)

And there is none like unto Him.

Så nej levende ville være ret så fjollet da han ikke ligner det skabte på nogen måder og er direkte der vi skiller i tro . Isa alehy assalam. Dvs jesus fred være med ham var en profet i en lang række af profeter de tidlige kristne havde iøvrigt en lidt mere henad den forståelse og gud ved bedst . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind