dewey

Jyllands-Posten indfører påbud om kropstildækning

Recommended Posts

dewey
Skrevet (redigeret)

https://www.information.dk/indland/2018/05/frihedsavisen-jyllands-posten-indfoerer-paabud-kropstildaekning

Jyllands-Posten har forbudt sine medarbejdere at bære shorts og korte kjoler, og det blev et hedt emne i en historisk varm uge. For hvis det kan ske på Jyllands-Posten, kan det så ikke ske på en hvilken som helst arbejdsplads? 

Nu trækker chefredaktør Jacob Nybroe en streg i sandet. Det kommer et tidspunkt i enhver leders liv, hvor nok er nok, og hvor den personlige frihed må vige for fællesskabet.

I en såkaldt »indskærpelse« har chefredaktøren fra sit hjørnekontor bebudet et forbud. Et forbud imod shorts: »Sommeren er på vej – og dermed også en helt forståelig drift mod lette gevandter. Jeg synes, vi er på en arbejdsplads – ikke på en campingplads,« skriver Nybroe i sin indskærpelse, som Radio24syv er kommet i besiddelse af. Han skriver videre:

»Det betyder lange benklæder for mænd (og også for kvinder). Kvinder kan derudover vælge knælange kjoler, men ikke miniskørter og hotpants. Jeg afholder mig fra yderligere anvisninger om tanktops, undertrøjer, stropløshed og definition af knælængder. I stedet håber jeg, at I vil bruge den sunde fornuft.«

Hvad mener du om JP's klædningsforbud?

For mig er det helt i orden, enhver arbejdsgiver har da ret til at bestemme, hvordan de ansatte ikke skal gå klædt, mener jeg, og for mig er det slet ikke noget nyt, jeg var i sin tid elev hos Jan Bonde Nielsen, og det første hans sagde til os på 1. dag til os nye elever, 4 unge piger og 2 unge mænd var bl.a. 'Jeg vil ikke se jer her i firmaet i nedringede kjoler/bluser, lårkort og shorts eller lignende påklædning, mændene kun i lange bukser helst i jakkesæt og med slips' - uden at kny accepterede vi selvfølgelig chefens påbud.

Redigeret af dewey

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
Skrevet (redigeret)

Jan B Nielsen?

Mandatsvig til 150 millioner....ham vil jeg skide på.....jeg beholder mine shorts på.....

Redigeret af DDR
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 12 minutter siden, DDR skrev:

Jan B Nielsen?

Mandatsvig til 150 millioner....ham vil jeg skide på.....jeg beholder mine shorts på.....

Tiltalt for mandatsvig og blev frikendt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 53 minutter siden, dna skrev:

Tiltalt for mandatsvig og blev frikendt.

JEPS!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

mjaaa....sagen blev jo desværre forældet....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959

Det må komme an på i hvilken afdeling, folk færdes.

I banken havde folk slips på ude i afdelingerne. Og i erhvervsafdelingen mødte folk op til møder med kunderne i jakkesæt.

Omvendt i det interne trykkeri havde personalet korte bukser på, men de var også omkring store tryk-maskiner og der kunne være 50 grader varmt.

Jeg er sikker på at man har en anden dress-code hvor de trykker aviserne end på hovedkontoret og hvordan skal en journalist gå klædt. Det at finde en journalist som ikke skriver af efter de store nyhedsbureauer og google-translater på må og få, er vanskelig.

Og tilbage i Jan Bonde Nielsens tid bar størstedelen af hans medarbejdere kedeldragt eller andet blåt arbejdstøj, når de kom ud på gaderne under en af deres utallige mange strejker, der førte til virksomhedens ophør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 6 timer siden, ab1959 skrev:

Og tilbage i Jan Bonde Nielsens tid bar størstedelen af hans medarbejdere kedeldragt eller andet blåt arbejdstøj, når de kom ud på gaderne under en af deres utallige mange strejker, der førte til virksomhedens ophør.

Hos B & W sikkert, men ikke hos DCK hvor jeg var elev.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind