Vahlstrom

Garanti på varer

Recommended Posts

Vahlstrom

Hjælp til garanti/reklamationsretten.

Jeg købte en smart vaskemaskine (ikke en billig en) som er der er flere fejl på.

Der hvor der er fejl på er buler der kommer ud af på fronten - måske nye støddæmper har jeg fået oplys, der skal helt ny from på - pga. Buler samt ny ADD dør/ny luge Pga. Den er utæt.

Jeg tænker når der så mange ting der er i stykker, hvornår siger man så det er en nyt produkt? Er der lov om det? 

Har fået af vide at alle de 3 ting skal skiftes ud, i min verden en stor procent del.

Ny front.

Nye støddæmper + fjedre 

Ny luge med ADD dør. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

hvor gammel er maskinen? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 46 minutter siden, DDR skrev:

hvor gammel er maskinen? 

Også mit første spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vahlstrom

Den er næsten 5 måneder gammel 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vahlstrom
For 11 timer siden, DDR skrev:

Det link du har sendt besvarer ikke mit spørgsmål, der står hvem der har ret - de har valgt at det er under garantien, men jeg er bare skuffet over at så stor procent del af vaskemaskinen skal udskiftet end bare at udskifte den til ny. Jeg havde håbet på en ny maskinen med alle de fejl - derfor måske en lov om dette hvornår man udskifter et produkt under garantien med så stor fejl procent 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

de skal bare reparere den, hvis ikke det er muligt, så kan de vælge at give dig en ny eller pengene tilbage.

At du mener du har krav på en ny, bare fordi der er et par stumper der skal skiftes, tror jeg du skal glemme....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, Vahlstrom skrev:

Det link du har sendt besvarer ikke mit spørgsmål, der står hvem der har ret - de har valgt at det er under garantien, men jeg er bare skuffet over at så stor procent del af vaskemaskinen skal udskiftet end bare at udskifte den til ny. Jeg havde håbet på en ny maskinen med alle de fejl - derfor måske en lov om dette hvornår man udskifter et produkt under garantien med så stor fejl procent 

Sælger har ret til, at forsøge, at udbedre fejlen(e).

Først hvis det ikke lykkes efter nogle forsøg (3?), eller hvis det medfører, at du flere gange skal undvære maskinen i længere tid, så kan du kræve en ny vare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Reglerne er således at sælger har 3 forsøg til at reparere den samme skade, og det er suverent sælger der bestemmer om maskinen skal repareres eller du skal have en ny, dog kan køber, hvis en reperation tager unormalt lang tid kræve at få en ny vare i stedet for at få den repareret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)

Det er faktisk omvendt, du kan som udgangspunkt sige du ønsker at få varen byttet til en ny vare, så skal sælge redegøre hvorfor at det vil være uforholdsmæssigt dyrt at ombytte i forhold til at afhjælpe manglen.

Sælgeren kan dog altid afvise at bytte varen til en ny, hvis den fx er udgået af produktion og ikke kan skaffes, eller hvis den er tæt på at være slidt op.

Sælger kan kun afvise dit valg, hvis den mulighed, han i stedet tilbyder, fx reparation, kan gennemføres inden for rimelig tid og uden den store ulempe for dig.

kilde:

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/reklamationsret/

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind