Recommended Posts

stig6499

Fra 2013-2017 kom der 666 flere kvinder der går på jagt i følge kejser DR P1 hvad mener i om at flere kvinder går på jagt ? Jeg mener at det er godt gået at flere kvinder går på jagt og skyder aftensmaden , fra april 2017- marts 2018 er der 11300 kvinder der har taget jagttegn i skal vide der er flere kvinder der tager jagttegn end der er kvinder der har jagttegn og går på jagt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Det er helt fint, i hvert fald hvis de mener det seriøst og det ikke bare er et modefænomen. Jeg så et indslag for et par år siden om at flere (især kvinder) tog jagttegn, men der virkede det mest af alt som værende et "hipster"-fænomen, der gik ud på at vise og promovere sig selv. Det var som om at det vigtigste var at gå i de rette jagtklæder, blive set i rette sammenhæng osv. og så står jeg af.

Ud fra et dyrevelfærdsperspektiv sætter jeg langt hellere tænderne i et stykke jaget kød end i f.eks. økologisk kød.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Jeg kender en del "natur kvinder" som er biolog osv der har jagttegn. 

Men det er mit indtryk at kvinderne går op i jagt på en anden måde end mænd. Hvor kvinderne mere går op i naturoplevelsen og selve jagten end det at skyde og få nedlagt nogle dyr. Som lader til at være mere sekundært.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Nå ja nu har 'jagttegn' en anden betydning hos os i Tyskland, det betyde nemlig, at hvis en person har et jagttegn er vedkommende skør i hovedet, og det vil jeg ikke afvise, at der er noget om i mange tilfælde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Da ruder konge var knægt og jeg læste på landbo højskolen tog jeg også jagt tegn sammen med min veninde. Dels er jeg vokset op i en familie hvor det at gå på jagt var noget ganske selvfølgeligt, og dels er det for mig en bare en praktisk færdighed som kan være god at have, hvis lejligheden byder sig.

Så ikke meget mode eller hipster over det :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind