dewey

Verdens mindste beboede ø

Recommended Posts

dewey

Der, hvor  St. Lawrence-floden løber ud fra Lake Ontario, har der udviklet sig et ølandskab, der er så mange øer -1.864-, at området kun hedder "Thousands Islands". Og ja det er det område, hvorfra salatdressingen med samme navn kommer fra.

Øen er den mindste beboede ø i verden. De amerikanske myndigheder har engang besluttet, at en ø i St. Lawrence-floden kun anses som sådan, når den er over vand året rundt, og der vokser mindst to træer. På "Just Enough Room Island" er kun et træ, men ved siden af et træhus. "Et forkert trin om morgenen, og du står i vand", skrev Washington Post om det prægtige hus i 2010. Dette hus er i dag  stadig beboet

I 1950'erne købte familien Sizeland øen. De byggede selv huset. På det tidspunkt blev øen stadig kaldt "Hub Island", Sizelands kaldte det senere humoristisk, fordi navnet passer, "Just Enough Room Island" på størrelse med en tennisbane ca. 306 m2 jord.

Planen var enkel: Familien Sizeland ønskede at tilbringe deres ferier på øen, langt nok væk fra andre mennesker. Men planen om at leve i ensomhed virkede ikke. "Thousands Island", som Canada og USA delte i fredsaftalen fra 1812, er nu en magnet for turister. Bådture går konstant forbi Sizelands hus, der er blevet en attraktion. 

Nogen af jer der kunne tænke sig at leve/holde ferie på denne ø i dette hus?  Jeg kunne ikke - ellers tak!

thousand-islands-single-house.jpg

I

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ja da. 

Det er jo super hyggeligt. 
man skal vist huske at fortøjre båden omhyggeligt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 5 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ja da. 

Det er jo super hyggeligt. 
man skal vist huske at fortøjre båden omhyggeligt. :)

Ja bortset fra, at det er overrendt nu, ellers ville det være et helt perfekt sted... Men mon ikke man kan leve med, at der sejler en båd forbi, det er trods alt ikke en motorvej :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1961

Det ser da nuttet ud - der vil jeg gerne være !

I den svenske skærgård, kan man se noget lignende. De gode svenskere elsker også huse på små øer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Og lige om lidt bliver det til en husbåd (stigende vandstand)

Men det må være et helvede at pudse vinduer - har selv boet tæt på vandet og familien har haft sejlbåd i mange år. Og det er BARE ikke sjovt at få salt af vinduerne eller at holde træværket i ordentlig stand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej

At bo der, nej tak. Men med sol, en liggestol, fiskestang, kaffe og en god bog kunne en 3-4 dage nok være meget hyggeligt og afslappende. Efter det tror jeg, at jeg ville blive rastløs.

Redigeret af Tudsegoej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 timer siden, Tudsegoej skrev:

At bo der, nej tak. Men med sol, en liggestol, fiskestang, kaffe og en god bog kunne en 3-4 dage nok være meget hyggeligt og afslappende. Efter det tror jeg, at jeg ville blive rastløs.

Også her.

Der vil jo ikke være meget fornøjelse i, at gå en tur med hunden.🤣

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 15/5/2018 at 15:36, dewey skrev:

Der, hvor  St. Lawrence-floden løber ud fra Lake Ontario, har der udviklet sig et ølandskab, der er så mange øer -1.864-, at området kun hedder "Thousands Islands". Og ja det er det område, hvorfra salatdressingen med samme navn kommer fra.

Øen er den mindste beboede ø i verden. De amerikanske myndigheder har engang besluttet, at en ø i St. Lawrence-floden kun anses som sådan, når den er over vand året rundt, og der vokser mindst to træer. På "Just Enough Room Island" er kun et træ, men ved siden af et træhus. "Et forkert trin om morgenen, og du står i vand", skrev Washington Post om det prægtige hus i 2010. Dette hus er i dag  stadig beboet

I 1950'erne købte familien Sizeland øen. De byggede selv huset. På det tidspunkt blev øen stadig kaldt "Hub Island", Sizelands kaldte det senere humoristisk, fordi navnet passer, "Just Enough Room Island" på størrelse med en tennisbane ca. 306 m2 jord.

Planen var enkel: Familien Sizeland ønskede at tilbringe deres ferier på øen, langt nok væk fra andre mennesker. Men planen om at leve i ensomhed virkede ikke. "Thousands Island", som Canada og USA delte i fredsaftalen fra 1812, er nu en magnet for turister. Bådture går konstant forbi Sizelands hus, der er blevet en attraktion. 

Nogen af jer der kunne tænke sig at leve/holde ferie på denne ø i dette hus?  Jeg kunne ikke - ellers tak!

thousand-islands-single-house.jpg

I

Ferie i få dage ville være ok, men bo der ville jeg ikke. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
On 19/5/2018 at 13:11, Entrelac skrev:

Også her.

Der vil jo ikke være meget fornøjelse i, at gå en tur med hunden.🤣

Haha, nej :lol:  det kan godt være, at I ville blive rundtosset hurtigt begge to.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 timer siden, Tudsegoej skrev:

Haha, nej :lol:  det kan godt være, at I ville blive rundtosset hurtigt begge to.

Og ikke noget nyt at snuse til for vovse.😥

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind