Recommended Posts

dewey

Dansk hygge skal med på Unescos liste over unik kulturel verdensarv, der er værd at værne om.

Det er målet for VisitDenmark, der ønsker af få det danske begreb »hygge« anerkendt af FN's kulturinstitution. I sidste ende er ambitionen, at en optagelse på listen skal være med til at markedsføre Danmark og skaffe flere turister til landet.

I december sidste år kom pizzabagning i Napoli med på Unescos liste over uhåndgribelig kulturarv og vittighedskunst fra Usbekistan,.

Desværre kan jeg ikke læse hele artiklen, da jeg ikke abonnerer på JP, men det er måske heller ikke så vigtigt til spørgsmålet om, hvad du mener om at få "Dansk hygge" på listen over Unescos kulturel verdensarv?

Det er da prisværdigt at Visit Denmark forsøger at få vores "hygge" på listen, meeeeen modsat til pizzabagning i Napoli og vittighedskunst fra Usbekistan, så tror jeg ikke, at ret mange mennesker på kloden uden for Danmark ved eller forstår, hvad ordet hygge i Danmark betyder og dækker over. Jeg tror man skal være født dansker og opvokset i Danmark for at forstå og vide, hvad hygge er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg forstår det f.eks. heller ikke? Hvis du spørger 1000 mennesker i Danmark, så er jeg ret sikker på du får 1000 forskellige udlægninger af hygge. Det nogle forstår som hygge, er for mig tomhed og ligegyldighed.

Men det er til gengæld typisk dansk, at skulle gøre en røv ud af os selv, igen og igen, så derfor kan det jo dårligt komme bag på os. Det der bliver sagt til et landsmøde hos Dansk Folkeparti, bliver til tider oversat og sendt ud i verden, det er jo dybt pinligt at være dansker når det sker.

Der er nedsat et "Hyggeråd" til at få det til at ske, siger det ikke det hele?

Pinligt, er det eneste ord der kommer til mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind