dewey

Politiet vil ikke have os til at bremse for dyrene: - Vi ved, at

Recommended Posts

Gæst
For 17 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Som bilist tror jeg at man skal vurdere situationen, og kan man fortsætte når trafikken er der, så må man gøre det hvis man kan se den ikke vil skabe store uheld, som rådyr på motorveje, hvor man derimod skal vurdere størrelse og konsekvens af og køre sådan en ned, du kan køre galt, du kan køre galt og andre følger med osv..

Så er et dyr så lille at den rammer under bilen og trafikken ikke tillader en nød opbremsning må det være som politiet siger, og man må tage evt. skader med forsikring og se om man har råd bagefter.

Helt enig! De ville ikke have fået større chance end en kat, der hvor jeg voksede op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 21 timer siden, Entrelac skrev:

Hmmm, mener du dermed, at hunde under en vis vægt, er forkerte hunde?

Nu er det jo skrevet med en vis portion humor (hvilket den lille smiley indikerer).

Men nu til det mere alvorlige. Selvfølgelig er det ikke vægten, der som udgangspunkt viser om det er en hund eller ej.

Men derudover så synes jeg ikke der er meget "rigtig" hund over hunde som chihuahua og en del andre raser som er fremavlet udelukkende ud fra menneskets forfængelighed.

Faktisk synes jeg at det i nogle tilfælde det er sygeligt og decideret dyrplageri når man f.eks. går efter at en hund skal have så flad næse som muligt med store vejrtrækningsproblemer eller store øjne så øjnene risikerer at falde ud af øjenhulen.

Og i de tilfælde, hvor hunden går til at blive en form for accessory så står jeg helt af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, Gospel skrev:

Nope... Det svarer fuldstændig til at anskaffe en såkaldt håndtaske-hund, det giver bare minus mening.

Jeg har haft små hunde længe før begrebet "håndtaske-hund" blev opfundet, og de er alle sammen blevet opdraget/behandlet som hunde, ikke som et accessorie.

For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Som bilist tror jeg at man skal vurdere situationen, og kan man fortsætte når trafikken er der, så må man gøre det hvis man kan se den ikke vil skabe store uheld, som rådyr på motorveje, hvor man derimod skal vurdere størrelse og konsekvens af og køre sådan en ned, du kan køre galt, du kan køre galt og andre følger med osv..

Så er et dyr så lille at den rammer under bilen og trafikken ikke tillader en nød opbremsning må det være som politiet siger, og man må tage evt. skader med forsikring og se om man har råd bagefter.

Jeg er helt med på, at det til hver en tid må komme an på en vurdering, og menneskeliv vejer til hver en tid tungere end et dyr. Ingen tvivl der.

For 51 minutter siden, dna skrev:

Nu er det jo skrevet med en vis portion humor (hvilket den lille smiley indikerer).

Men nu til det mere alvorlige. Selvfølgelig er det ikke vægten, der som udgangspunkt viser om det er en hund eller ej.

Men derudover så synes jeg ikke der er meget "rigtig" hund over hunde som chihuahua og en del andre raser som er fremavlet udelukkende ud fra menneskets forfængelighed.

Faktisk synes jeg at det i nogle tilfælde det er sygeligt og decideret dyrplageri når man f.eks. går efter at en hund skal have så flad næse som muligt med store vejrtrækningsproblemer eller store øjne så øjnene risikerer at falde ud af øjenhulen.

Og i de tilfælde, hvor hunden går til at blive en form for accessory så står jeg helt af.

Smiley'en opfattede jeg sådan set bare som, at Gospel selv syntes han var rigtig morsom.

Nogle racer hører under selskabshunde, og er udelukkende avlet til selskab, men så vidt jeg husker er chihuahua'en oprindeligt avlet til, at give lyd/advare.

Men jeg er helt enig med dig, og mener, at der er hunde/racer der slet ikke burde avles på.

Og jeg bryder mig heller ikke om, når hunde udelukkende skal fungere som et accesorie. Som f.eks. taske-hunde. Jeg bryder mig heller ikke om, at mennesker giver deres hunde tøj på bare for sjov. Min egen hund får en frakke/trøje på om vinteren, fordi hun ikke har ret meget pels.

Jeg har nu min 4. hund. Den første var en dværgpinscher på 3 kg, de næste 2 var schipperke på 6 kg. hver, min nuværende er en dværgpinscher på 6 kg.

Dværgpinschere er avlet til, at fange rotter og mus på gårdene, og er en af de få racer, der kan bøje i leddet ved for-poterne, så de kan gå på stiger. Jeg har selv observeret det ved, at en dag hvor min hund forfejlede et spring op i sofaen, så holdt hun fast med for-poterne og hev sig op, det kunne mine schipperke ikke gøre, de var stive i det led.

Schipperke er avlet til, at fange rotter og mus på flodprammene i Belgien. Og rygtet siger, at når der kom kontrol for at se, om der var rotter eller mus ombord på prammene, så gad de slet ikke, at gå ombord hvis der stod 2 schipperke i stavnen. Hvis du har 2 schipperke, så har du ingen uindbudte gæster, hverken 2- eller 4-benede.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 6 timer siden, Entrelac skrev:

Smiley'en opfattede jeg sådan set bare som, at Gospel selv syntes han var rigtig morsom.

Hvad har Dna's smiley med mig at gøre? Fokuser unge dame, fokuser !! :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
On 15/5/2018 at 07:18, Gospel skrev:

Det er da internationale regler? Alt under 50 cm. er en kat... Og spjætter du som mand rundt med en sådan håndtaske, så er du bøsse, det ved enhver.

Og er du blondine og har en rottweiler så er du lesbisk , begge er der sgu ikke noget i vejen med

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
1 time siden, stig6499 skrev:

Og er du blondine og har en rottweiler så er du lesbisk , begge er der sgu ikke noget i vejen med

Jeg er hverken blodine eller rottweiler, men du har sikkert ret... Bortset fra sidstnævnte burde være på listen over forbudte hunde, men det kan da nås endnu.

Btw. Jeg ved du taler om bøsser og lesbiske, men den orker jeg ikke, og jeg har ikke skrevet der var noget forkert med den ene eller anden.

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Gospel skrev:

Hvad har Dna's smiley med mig at gøre? Fokuser unge dame, fokuser !! :) 

Jeg tror lige du skal være obs på de 3 fingre der peger på dig selv, når du peger på andre.

dna skrev flg.

For 11 timer siden, dna skrev:

Og jeg går ud fra, at han henviser til dette indlæg fra dig;

On 12/5/2018 at 18:47, Gospel skrev:

Nu er det mange år siden, der var de der håndtasker ikke på mode :D Så er jeg også født og opvokset på landet og der er alt under 50 cm. en kat :P

Sååå, ja, prøv liiige at holde fokus.:devil2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 8 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg tror lige du skal være obs på de 3 fingre der peger på dig selv, når du peger på andre.

dna skrev flg.

Og jeg går ud fra, at han henviser til dette indlæg fra dig;

Sååå, ja, prøv liiige at holde fokus.:devil2:

On 14/5/2018 at 17:10, dna skrev:

Den ville jeg ikke bremse for. Den er mindre end en rigtig hund :D

Hvad får dig til at tro det?

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, Gospel skrev:

Hvad får dig til at tro det?

Hvis det er henvendt til mig, så må du lige præcisere dit spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 11/5/2018 at 10:38, Gæst skrev:

Da jeg tog kørekort (ja bilen var opfundet) fik jeg at vide, at jeg ikke måtte bremse for noget mindre end en hund, så det har jeg egentlig altid regnet som værende det jeg skulle gå efter... Man jo selvfølgelig bremser jeg for en kat, men jeg forsøger at orientere mig om hvor tæt bilen bagved kører og så klodser jeg jo ikke ligefrem bremserne, men tager farten af bilen, når og hvis jeg ser en ubuden gæst i vejkanten.

Lige præcist, det er får man at vide til køreundervisningen (jeg gjorde i det mindste), så jeg vil ikke mente at det er noget politiet finder på, det er gammelt kendt stof - som nogle måske bare glemmer over tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind