ThomasSneum

EU Knalleret - Parkering

Recommended Posts

ThomasSneum
For 10 timer siden, Jens01 skrev:

Hej Thomas Snerum

Selv om at dette indlæg er af ældre dato har jeg alligevel ikke kunne nære mig for lige at se på spørgsmål og især de svar du har fået.

Men jeg siger dig bare vær du glad for at du ikke kører på MC for de parkeringsregler der gælder for MC de er helt skøre for der er faktisk ikke nogen regler der er brugbare sådan over hele landet på private som offentlige pladser.

Her for et stykke tid siden der var jeg hos tandlægen i Sønderåparken i Vejle og det var ret dyrt, det er jo en ret kostbar folkefærd, og da jeg kom ned i P kælderen hvor jeg naturligvis havde parkeret min MC hvor der nu stod at der her skulle holde MCer så ved gud om der ikke sad en bøde på 750 kr sådan en lang gul strimmel.

Jeg fik omgående ringet til P selskabet og brokkede mig over den P bøde for hvad havde jeg dog gjort forkert, jo jeg fik den besked at jeg ikke havde trukket en P billet og hvor man så lige lægger sådan en billet fra sig på en MC det var nu ikke lige hans problem...

Så efter dette her så så jeg på nettet at man kunne købe en vandtæt holder som skrues på styret på MC og der kommer jeg så min P billet og elektronisk P ur og fart advarslen dimsen det kan lige være der, det har efterfølgende sparet mig for nogle gode Danske kroner.

Hej

Ja, det er helt sort. 

Politiet har bekræftet at jeg ikke kan få en afgift, og kun politiet kan give mig en bøde.. hvis det skulle blive nødvendigt. 
Men løsningen her, blev at firmaet har udstyret mig med en parkeringstilladelse, selvom det ingen mening giver, eller bliver mere lovligt af den grund. 

Min scooter må ikke holde i en parkeringsbås, fordi det netop ikke regnes som et motorkøretøj. Den må ikke holde i MC bås, da den ikke er et motokøretøj osv. osv. - men nu holder jeg i parkeringskælderen uden for båsene, men med en parkeringstilladelse i plastik og med en strop, så den kan hænge på styret. 

I guder hvor er det dumt! 🙈

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01
Skrevet (redigeret)

Nogle steder i landet skal man med en MC holde på en alm P plads og gøre plads til at der kan holde en mere på samme plads det er da også OK men der skal trækkes en P billet, og den lægger man så på MCen og håber på at den nu også bliver liggende, eller man putter den i lommen til senere brug overfor P selskabet.

Er der en MC bås skal den naturligvis bruges her skal der nogle steder betales andre steder ikke, men det finder man ud af hvis man har taget fejl så bøden hænger der.

Her ser du enheden til P billet osv. jeg har desværre ikke fået taget et nyt billede med diverse P ting i.

Hej

helle gejl.jpg

Redigeret af Jens01
En lille tilføgelse til billedet
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

ThomasSnerum

Nu fik jeg overvundet min dovenskab og fik mig taget sammen til at tage et billede af det hele, stort set der mangler bare en P billet.

Hej

IMG_0003.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

hvorfor smider i ikke bare kværnen op på fortovet??

så er det kun politiet der kan give jer en bøde og de har squ ikke tid til at køre ud og straffe jer for sådan en bagatel.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hold da helt op en historie.

Helt Molbo-agtigt ;)

Men som du selv er inde på er en 30-scooter i lovens forstand en cykel, det er bla derfor man må køre på den uden kørekort (hvis man er over 18 år). Lyder satme som et træls parkeringsfirma der tjekker det ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind