ab1959

Livskvalitet ved bus-rejser

Recommended Posts

ab1959

Det er ofte at jeg tænker at jeg er på et lavpunkt i mit liv. Den offentlige transport sker med bus herude hvor jeg bor og bil er desværre ikke en mulighed med de skrappe regler for syn.

Hvad tænker I?

Er bus-rejser bunden når man skal færdes fra punkt A til punkt B? En sur chauffør som ikke længere kan varme sig over en dram, når der er en pustemekanisme i bussen. En bus som sidder de samme trafikkøer som bilerne, men hvor man i bilen i det mindste kan være alene.

I København skal man i fremtiden betale cirka 20 procent i kvalitetstillæg for at bruge metroen fremfor busser, så noget må der være om det.

Din tur gennem København bliver dyrere: Om lidt skal du betale et »kvalitetstillæg« for at tage metroen (Politiken)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sofijensen
Skrevet (redigeret)

Synes bestemt ikke at det er et lavpunkt! Jeg fortrækker faktisk at tage bussen, selv på ferie til sydenssol eller storbyerne. Elsker mulighederne ved busferie uden at man selv er afhængig af transportmidlet. Jeg rejser altid med mit faste og lokale busselskab Hanstholm rejser, som har et super udvalg af dejlige ferier og feriedestinationer https://hanstholm-rejser.dk/find-rejser

Venlig hilsen

Sofie

Redigeret af sofijensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01
Skrevet (redigeret)

Som gammel buschauffør vil jeg lige gøre opmærksom på at vi alså ikke er sure.

Nu har jeg kørt både rutebil og turistbus, og det er 2 meget forskellige former for kørsel også de personer man nu har med at gøre.

I rutebilen er det mange gange de samme mennesker man kører med hver dag her møder man mange dejlige mennesker hvor man får en hyggesnak med og så er der også de mennesker der er ligeglad med de andre i bussen, så de sidder med benene oppe på sæderne og drikker øl/vand og spilder på sæderne, og når chaufføren så hidser sig op så er han bare en sur hjernedød person, men han har også en kørerplan han skal overholde så det er begrænset hvor meget tid han kan afsætte til den sag, nu er han også skør at han ikke fik sat punktum for den dårlige adfærd.

Pædagoger og deres unger kan også få en op i det røde felt, de kære små unger skal jo selv, og det tager en masse tid men det går pædagoerne ikke så højt op i, skidt med det de tænker ikke over at tiden går og kørerplanen smuldrer, jeg har selv oplevet at en sådan pædagog kom og brokkede sig over at jeg var bag efter kørerplanen, men det det var hende og hendes unger der var skyld i det.

Turistbussen er noget helt andet, Danskerne er nogle brokkehoveder, de vil det hele og det skal være billigt aller helst gratis.

Efter besøget hos DUBORG kan de ikke forstå at de ikke må slæbe en kasse øl med ind i bussen og sidde og drikke af.

Ja her kunne jeg blive ved i timevis.

Så der kan være flere årsager til at chaufføren er i dårligt humør og som i ikke kender til, for 25 år siden var der en utilfreds kunde fra bussen der kørte over min storetå og den er stadig ikke i orden.

Så er vi knotten er der virkelig en god grund til det.

Hej

Redigeret af Jens01

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind