xrasmussen

Kørelys på de dyre biler

Recommended Posts

xrasmussen

Der er noget jeg undrer mig over.

Har I ikke lagt mærke til, at på de dyre biler, jeg mener, jeg har set i hvert fald Audi og Mercedes gøre det, altså når de blinker for at dreje, så slukker kørelyset foran i den side de blinker til, for at tænde igen når de har drejet.

Hvad er egentlig formålet med det? Sparer det brændstof?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

nej, det gør at du bedre kan se blinklyset...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det er mest en optimering af sikkerhed og der er lidt forskellige måder de gør det på... Nogle gør det også med baglygterne, hvis du laver en hård opbremsning, så blinker bremselygterne hurtigt. Det kaldes intelligente lygter og de kan også rundt i kurver få lyset til at ramme så det lyser bedre op og ikke bare lige ud som normale lygter... Det er nok en lidt dyr teknik og derfor er det som du siger, de dyre biler der har det, men det kommer nok ud til de andre også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Tak for svar. Det giver mening.

Jeg har hørt om de forlygter der drejer med, når man drejer, men jeg har ikke selv siddet i en bil med sådanne, jeg har ikke set dem in action i hvert fald.

Blinkende bremselygter kan jeg ikke huske at have set, men det giver også mening at have det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smeeej

-kurve lygter behøves ikke sidde på en dyr bil.
Det er ofte den ene tåge lygte der tænder.  Dog er det ofte kun under ca. 50 km/t det virker.
Prøv at kigge efter det næste gang du er ude og gå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind