stig6499

At tage på stop blaffe ?

Recommended Posts

stig6499

Da jeg var ung var mente man at det var sikkert at tage på stop blaffe altså stå ved siden af vejen og håbe på at at der var en bil der stoppede og to en med op at køre i dag er der ikke mange der tager på stop blaffe fordi folk er blevet bange for at tage en med i bilen og fordi folk er blevet bange for at tage på  stop blaffe fordi at det kan være at ham i bilen kan være rablende vanvittig og ham i bilen vil ikke tage stopperen blafferen op fordi stopperen blafferen kan være rablende vanvittig det er sgu sørgeligt at folk er blevet så bange for hinanden hvad mener i om det ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, stig6499 skrev:

Da jeg var ung var mente man at det var sikkert at tage på stop blaffe altså stå ved siden af vejen og håbe på at at der var en bil der stoppede og to en med op at køre i dag er der ikke mange der tager på stop blaffe fordi folk er blevet bange for at tage en med i bilen og fordi folk er blevet bange for at tage på  stop blaffe fordi at det kan være at ham i bilen kan være rablende vanvittig og ham i bilen vil ikke tage stopperen blafferen op fordi stopperen blafferen kan være rablende vanvittig det er sgu sørgeligt at folk er blevet så bange for hinanden hvad mener i om det ???

Det er jo en balance. 

Skal man tage forbehold, eller tage chancen. Det kommer jo nok helt an på hvem man er. 
Folk blaffer dog stadig - men jeg har ingen idé om der var flere før i tiden , eller om der reelt er færre idag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tirole

For 20 år siden tog jeg tit en blaffer med - gør det ikke i dag, ser dem næste ikke mere! Jeg tror, det ligge lidt i udviklingen og det er da lidt trist... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Helt enig, det er meget sørgeligt... Vi bør som udgangspunkt have tillid til hinanden, hvor mange blaffere er trods alt blevet skåret op og fået vrangen vendt ud? Dog må vi jo sige, at der er en tendens i nattelivet til, at unge kvinder bør tænke sig om, i forhold til hvordan de kommer hjem midt om natten, men der er det jo lige så meget dem der er sammen med dem, når og hvis der er tale om en der er bevidstløs af druk. Om det har noget med grunden til unge mennesker ikke længere er tilbøjelig til at tage på stop, ved jeg ikke, men det er vel mest pga. frygt for et eller andet kan ske. Jeg er i hvert fald ikke bange for at tage en op, der er bare meget sjældent nogen at samle op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg har selv tomlet en del da jeg var ung og ville ikke have nogle kvaler med at gøre det igen. Dog er det ikke altid særlig nemt at komme med som mand. Jeg har to gange prøvet at tomle i USA og der oplevede jeg at der blev stoppet stort set med det samme og vi var endda to mænd. Det ville være så godt som umuligt i Danmark.

Da jeg selv fik bil besluttede jeg mig for at samle op hvis jeg så dem, men jeg har helt ærligt ikke set én eneste i den tid jeg var haft bil.

Til gengæld er der så opstået samkørseltjenester på nettet og det er da positivt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind