Gæst

Ægteskabet er Helligt?

Recommended Posts

Gæst
Skrevet (redigeret)

"Derfor skal en mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de to skal blive ét kød" Citat Jesus!

Ægteskabet er Helligt, og naturligvis ikke kønsneutralt! Vi er for længst holdt op med at tro på vores ægteskab, til døden os skiller, det er tvært i mod blevet helt normalt at sige "Så længe vi er sammen"

Hvad er det vi lære vore børn? Hvad giver vi videre til næste genration?

Et hurtig blik på en tv-sendeplan, vil afsløre de mest vandvittige setup, hvor helt unge mennesker fremtræder helt afklædte og i det mest bizarre situationer... Ville du elske det var din datter eller søn der deltog?

Det er let nok at spille smart, gøre som det passer en, men der vil altid være en samvittighed, der kræver vi tager stilling!!

720x405.jpg

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Siger din religion at du skal missionere ??? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 55 minutter siden, stig6499 skrev:

Siger din religion at du skal missionere ??? 

Nu må det da snart være gået op for dig, at jeg ikke arbejder med sådanne begreber?

I øvrigt: Uddrag fra denne sides ordensregler, til gavn for en hyggelig debat, om stort og småt :)

"Hold dig til emnet.
Hold dig til emnerne for diskussionerne. Alt for ofte ser man, at debatterne ender i personlige slagsmål hvor folk flyver i totterne på hinanden og det bliver til mudderkastning. Dette kan give anledning til yderligere diskussioner, som de fleste finder meget trættende at læse, og spilde tid på. Det er ødelæggende for Jubii Debatten og for mulighederne for at føre nogle ordentlige, seriøse debatter, eller for at have det hyggeligt sammen med andre på Debatten."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 9 minutter siden, Gospel skrev:

Nu må det da snart være gået op for dig, at jeg ikke arbejder med sådanne begreber?

I øvrigt: Uddrag fra denne sides ordensregler, til gavn for en hyggelig debat, om stort og småt :)

"Hold dig til emnet.
Hold dig til emnerne for diskussionerne. Alt for ofte ser man, at debatterne ender i personlige slagsmål hvor folk flyver i totterne på hinanden og det bliver til mudderkastning. Dette kan give anledning til yderligere diskussioner, som de fleste finder meget trættende at læse, og spilde tid på. Det er ødelæggende for Jubii Debatten og for mulighederne for at føre nogle ordentlige, seriøse debatter, eller for at have det hyggeligt sammen med andre på Debatten."

Hvis ægteskabet er helligt hvordan forklare du så at 50 % blev skilt i 2017 i DK 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 53 minutter siden, stig6499 skrev:

Hvis ægteskabet er helligt hvordan forklare du så at 50 % blev skilt i 2017 i DK 

Det er jo derfor jeg smed et spørgsmålstegn i enden på overskriften :P

For mig er ægteskabet helligt, men det er bekymrende at se på samfundet som helhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, Gospel skrev:

Hvad er det vi lære vore børn? Hvad giver vi videre til næste genration?

Et hurtig blik på en tv-sendeplan, vil afsløre de mest vandvittige setup, hvor helt unge mennesker fremtræder helt afklædte og i det mest bizarre situationer... Ville du elske det var din datter eller søn der deltog?

Det er da da heldigvis for kloge til.B)

Så jeg må da, i det mindste, have givet noget intelligens videre.:rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 timer siden, Entrelac skrev:

Det er da da heldigvis for kloge til.B)

Så jeg må da, i det mindste, have givet noget intelligens videre.:rocker:

Selvfølgelig er dine det, meen vi må tage hensyn til de stakkels unger, der bare ikke er velsignet med et sådan ophav :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Gospel skrev:

Selvfølgelig er dine det, meen vi må tage hensyn til de stakkels unger, der bare ikke er velsignet med et sådan ophav :D

Du kan ikke redde hele verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Gospel altså du har en pointe i nogle af dine meninger, men du får dem til at lyde så ekstreme og anklagende, at du ikke modtager brugbare svar. Ingen reagere positivt på nogen,  der ser ned på andre eller dømmer andre. 

Når det er sagt så er ægteskab i min verden helligt, og jo det er sørgeligt at der er så mange skilsmisser. Men verden er ikke sort hvid, og det er tilgangen til  ægteskab heller ikke. Ting sker, følelser ændre sig, verden bliver for stor og følelserne for mange eller for lidt. Hele samfunds normen har ændret sig både positivt og negativt. 

Der vigtige synes jeg, er at navigere i verden uden for mange bump på vejen:)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, gumle skrev:

Gospel altså du har en pointe i nogle af dine meninger, men du får dem til at lyde så ekstreme og anklagende, at du ikke modtager brugbare svar. Ingen reagere positivt på nogen,  der ser ned på andre eller dømmer andre. 

Når det er sagt så er ægteskab i min verden helligt, og jo det er sørgeligt at der er så mange skilsmisser. Men verden er ikke sort hvid, og det er tilgangen til  ægteskab heller ikke. Ting sker, følelser ændre sig, verden bliver for stor og følelserne for mange eller for lidt. Hele samfunds normen har ændret sig både positivt og negativt. 

Der vigtige synes jeg, er at navigere i verden uden for mange bump på vejen:)

Jeg dømmer ikke nogen overhovedet, det er dine fordomme der ser det, blot fordi jeg ikke er bange for at sige hvem jeg er og helt præcis hvad jeg er.

Humanisme er en synd, fordi humanisme er en løgn, man kan ikke blot fortælle folk det de ønsker at høre, fordi det er det der kildre deres øre... Jeg elsker alle mennesker og ønsker ikke de skal gå fortabt, så der for siger jeg sandheden og den kan selvfølgelig nogle gange være det modsatte af hvad vores kød ønsker at høre, men det er sandheden der sætter dig fri og gør at du kan leve et frit liv.

Din sidste linje er en meget godt eksempel på humanisme, og altså løgnen... Du siger intet sandt med de ord, du siger sådan set bare, at folk kan gøre som det passer dem, uanset konsekvensen for deres børn.

Redigeret af Gospel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind