JohnNilsson

Installation af gulvvarme - kan man gøre det selv?

Recommended Posts

JohnNilsson

Vi står pt. i en situation, hvor vinterkulden har været helt ulidelig på vores badeværelse og gjort det koldt at stå op om morgenen for at gå ud i bad. Vi har derfor besluttet, at vi vil have installeret gulvvarme så gulvet altid er dejlig varmt, men alle de håndværkertilbud vi har fået har været hammerdyre. Er der nogen af jer andre på Jubii, der ved om man evt. selv må installere dette? Pt. har jeg kigget på forskellige hjemmeside, hvor der bl.a. står, at man selv kan installere en del af gulvvarmen, men der uddybes ikke hvilke dele, der skal udføres af en professionel, så jeg tænker at man i det mindste må kunne spare noget ved installationen, men er meget i tvivl om det er for risikabelt og jeg risikerer at ødelægge noget ved de øvrige installationer.

[Reklamelink fjernet af Administrator]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvis det er vandbaseret gulvvarme, så er der ingen regler som dikterer at I ikke selv må udfører arbejdet. 
Men i bør alligevel overveje, eller rådgives af en VVS fagmand.

Skal det sluttes til fjernvarme, så er de rvist nogle forholdsregler om tilslutningen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JohnNilsson

Okay, jeg havde faktisk forestillet mig, at det skulle tilsluttes fjernvarme. Kan du uddybe lidt om reglerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Thorvald1973

Jeg kunne forestille mig at elektrisk gulvvarme, måske er nemmere at lægge selv (måske) - men i hvert fald kan den laves tyndere end vandbaseret gulvvarme. For vandbaseret gulvvarme, vil jeg til renovering, nok anbefale Miniheat, da det fylder minimalt. Miniheat findes åbenbart også som færdige måtter lige til at rulle ud. Hvad reglerne er for hvad man må gøre selv, ved jeg dog ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JohnNilsson

okay, tak! Jeg tjekker det ud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666
For 12 timer siden, JohnNilsson skrev:

Okay, jeg havde faktisk forestillet mig, at det skulle tilsluttes fjernvarme. Kan du uddybe lidt om reglerne?

Du må gerne selv lave centralvarme med at udskifte radiator, lave gulvvarme osv... Så længe det ikke er med direkte tryk fra fjernvarmen. Så hvis du har varmeveksler på er det ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JohnNilsson

okay, tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
soeren1

Jeg havde også det samme problem, men var lidt usikker på hvordan at man gjorde. Jeg havde heldig en god ven som arbejder inden for vvs faget. Han havde et tæt samarbejde med Billigvvs og kunne hjælpe mig med mit problem. Nogle gange kan det godt betale at spørge sit interne netværk om hjælp ;)

Redigeret af DenBruneMunk
reklamer, nej tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind