Pekro

Ungdomsbolig, Sjælland

Recommended Posts

Pekro
Skrevet (redigeret)

Hej alle. 

Til sommer skal jeg igang med at studere i København, og vil gerne bo i en ungdomsbolig/billig lille lejlighed, og gerne lidt udenfor byen. 

Jeg leder efter et forholdsvis stille og roligt sted, hvor jeg har eget køkken og bad, og ca. 30 m2. Og så med en rimelig venteliste.

Pendler gerne 2-2,5 timer ialt.

Er der nogn der har noget insider viden om ungdomsboliger, eller boligselskab med billige boliger? :)

Redigeret af Pekro

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Så er det nok lettere at finde noget i Malmø - helt oprigtigt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

På Bosj.dk kan du "se alle ledige boliger", og det er boliger du ikke behøver være skrevet op til, scroll lidt ned og se i venstre side: https://bosj.dk/

På kortet i højre side (samme link) kan du se hvor selskabet har ungdomsboliger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 4 minutter siden, Justie skrev:

Så er det nok lettere at finde noget i Malmø - helt oprigtigt

Pekro skriver, at h*n gerne pendler 2-2,5 time dagligt. Og man kan da køre et godt stykke på Sjælland på en time.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
Lige nu, Entrelac skrev:

Pekro skriver, at h*n gerne pendler 2-2,5 time dagligt.

Den er jeg helt med på - men i dette tilfælde tænker jeg at der kunne være en ide i at køre over åen efter vand. På en time hver vej dagligt kan man komme til Odense. Det er også fint nok - men Odense er støvsuget og også en universitets by. Det er Malmø selvsagt også, men husleje priserne er lavere, vente listerne kortere, transport er tiden kortere og det giver ikke en konflikt med SU eller transport godtgørelse. Kun derfor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 minut siden, Justie skrev:

Den er jeg helt med på - men i dette tilfælde tænker jeg at der kunne være en ide i at køre over åen efter vand. På en time hver vej dagligt kan man komme til Odense. Det er også fint nok - men Odense er støvsuget og også en universitets by. Det er Malmø selvsagt også, men husleje priserne er lavere, vente listerne kortere, transport er tiden kortere og det giver ikke en konflikt med SU eller transport godtgørelse. Kun derfor

Jeg tænkte sådan set kun på Sjælland.:blush:

Bl.a. fordi jeg ved, at der er ungdomsboliger i Roskilde. Hvor langt de er nået ved jeg ikke, men der skulle også være nogen på vej i Ringsted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 1 minut siden, Entrelac skrev:

Jeg tænkte sådan set kun på Sjælland.:blush:

Bl.a. fordi jeg ved, at der er ungdomsboliger i Roskilde. Hvor langt de er nået ved jeg ikke, men der skulle også være nogen på vej i Ringsted.

Forstår jeg godt - men i disse (bolig) tider - må man snog sig, som ålen sagde da den kom på panden :-/

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 minut siden, Justie skrev:

Forstår jeg godt - men i disse (bolig) tider - må man snog sig, som ålen sagde da den kom på panden :-/

Det er der ingen tvivl om.

Jeg ved slet ikke, om man kan blive skrevet op til ungdomsboliger, som med andre almennyttige boliger.

For et par år siden skulle min datter flytte fra Sjælland til Svendborg, og jeg sad og googlede efter boligselskaber med ungdomsboliger, og blev mere og mere forvirret, indtil det gik op for mig, at derovre har man samlet alle byens ungdomsboliger i ét selskab for sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 6 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg ved slet ikke, om man kan blive skrevet op til ungdomsboliger, som med andre almennyttige boliger.

Afhænger fuldstændigt af kommune og samarbejdet med den almene byggefond. Det er et stort misk mask og komplet uoverskueligt

"Børn" af kommunen har dog som udgangspunkt fortrins ret - især hvis de har indtægt ud over SU.

Eller - den må jeg lige redigere, eller tilføje noget til. Sådan er det i hvert fald i min kommune, hvordan det kan være andre steder må jeg være svar skyldig på

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind