computerGirl

At give ud jobansøgninger.

Recommended Posts

computerGirl

Så jeg er 16 år gamle og jeg vil rigtig gerne have et job som opvasker, jeg har søgt på de 3 opvasker jobs i min by og omkring den jeg kunne finde på internettet. 

Mine forældre siger at jeg skal gå ud personligt og give job ansøgninger ud, men hvordan bære man sig ad med at gå in i en restaurant, der ikke engang har bedt om hjælp og gi dem en job ansøgning uden og ligne en idiot.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

At du går ind og afleverer en uopfordret ansøgning på fks en restaurent gør ikke at du ligner en "idiot" - tvært i mod.

Det var i øvrigt den måde jeg fik mit første job en gang da ruder konge var knægt i en is/slik kiosk i Zoo - den gang var jeg 14 og jeg stod faktisk for alt det administrative for "min" kiosk, altså med hele driften og hyrede og fyrede, indkøb og vagt planlægning osv da jeg var 17 og stadig i gymnasiet og kunne leve af det!

Så du laver en generel uopfordret ansøgning og beder om at tale med ejeren eller den vagt havende ansvarlige og præsenterer dig og afleverer den. Og er der ikke en til stede, spørger du om hvornår ejeren er tilstede tidsmæssigt og et telefon nummer så du kan træffe hende/ham

Efter en uge/10 dage følger du op på din ansøgning og kontakter arbejdspladsen igen. Enten telefonisk eller personligt.

Og du møder op præsentabelt, dvs uden makeup og hår som en mohawk indianer på krigsstigen, ikke for meget deo/perfume og i tøj og sko som dine forældre vil være bekendt at følges med dig i. Telefon er på lydløs og tyggegummi er forbudt.Og har du tildens til attitude lader du den blive der hjemme i dagens anledning.

Med andre ord skal du vise at du prioriterer en potentiel arbejdsgiver og ikke alt muligt andet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
computerGirl
For 32 minutter siden, Justie skrev:

At du går ind og afleverer en uopfordret ansøgning på fks en restaurent gør ikke at du ligner en "idiot" - tvært i mod.

Det var i øvrigt den måde jeg fik mit første job en gang da ruder konge var knægt i en is/slik kiosk i Zoo - den gang var jeg 14 og jeg stod faktisk for alt det administrative for "min" kiosk, altså med hele driften og hyrede og fyrede, indkøb og vagt planlægning osv da jeg var 17 og stadig i gymnasiet og kunne leve af det!

Så du laver en generel uopfordret ansøgning og beder om at tale med ejeren eller den vagt havende ansvarlige og præsenterer dig og afleverer den. Og er der ikke en til stede, spørger du om hvornår ejeren er tilstede tidsmæssigt og et telefon nummer så du kan træffe hende/ham

Efter en uge/10 dage følger du op på din ansøgning og kontakter arbejdspladsen igen. Enten telefonisk eller personligt.

Og du møder op præsentabelt, dvs uden makeup og hår som en mohawk indianer på krigsstigen, ikke for meget deo/perfume og i tøj og sko som dine forældre vil være bekendt at følges med dig i. Telefon er på lydløs og tyggegummi er forbudt.Og har du tildens til attitude lader du den blive der hjemme i dagens anledning.

Med andre ord skal du vise at du prioriterer en potentiel arbejdsgiver og ikke alt muligt andet

Tak jeg sætter meget pris på din hjælp, det her er helt sikkert et svar jeg kan bruge til noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smukke Sofie

Jeg fik også mit allerførste job ved at gå rundt i de lokale butikker og spørge, om de havde brug for hjælp. Det tror jeg er ret normalt, så kan ikke forestille mig, at dem i butikkerne vil synes det er dumt. Derimod er det jo bare dejligt for dem, hvis de nu tilfældigvis lige mangler en. Så bare klø på!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Det er netop ved at gå ind og gøre opmærksom på sig selv, der gør at man kommer foran i køen, og hvis man så lige husker at se sig i spejlet inden, og spørge sig selv, " hvordan ser jeg ud, kan jeg præsentere en virksomhed" inden, så kan man sagtens finde jobs.

Men kommer man ind i beskidte cowboybukser, fedtet langt hår og beskidte negle, så tager de nok den næste der søger, og da specielt et sted hvor der arbejdes med mad :-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind