Gæst TheShyBoy

De år jeg mistede

Recommended Posts

Gæst TheShyBoy

jeg er transkønnet og blev født som pige, men nu lever jeg, og er en dreng. Jeg har følt at jeg var en dreng det meste af mit liv. og da jeg var yngre kunne egentlig også godt gå fra at være en dreng og blev for det meste også behandlet som en af drengene. Indtil jeg blev 12-13 år gammel, hvor min forældre synes at nu kunne det være nok med at opfører mig som en dreng og fik mig overbevist om at jeg skulle begynde at være mere piget. Og det blev jeg så, og tro mig jeg prøvede virkelig, men jeg følte mig forkert og sådan var det indtil jeg (endelig) blev 18 år og fortalte mine forældre at jeg var transkønnet. Nu her som 22 årig hvor jeg er blevet "mig selv" igen, savner jeg mine teenageår. Jeg følte jeg lod som om at jeg var en anden i de 5 år og jeg drømmer mig tit tilbage til min gamle skole og dengang jeg gik til fodbold, men bare som den dreng jeg er idag istedet for den pige jeg lod som om jeg var dengang. Kan man godt kalde det en form for ageplay at man ønsker at man var 13 år igen? :/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Jeg kan godt forstå du er trist over at du ikke har kunnet være dig selv i de år. 

Men jeg tror ikke at dine forældre har gjort det ud af egen interesse eller for at alt bare skulle se normalt ud.

De har nok nærmere, i bedste og misforståede, mening prøvet at gøre hvad de troede var bedst for dig og dit liv og fremtid.

Og de tog så fejl...

Mit bedste råd til dig er at du prøver at komme over ens med at du har prøvet at leve som pige/kvinde, og det kan du så bare ikke, fordi du er dig. 

Men du forsøgte....så på en måde kan man vel på en twistet måde sige at du har fået en vished for hvem og hvad du er, omend det ikke var noget du selv ville have valgt. Du har altså ikke mistet de år, du levede bare i en situation som du ikke selv ønskede

Du er nu 22 og kan selv til og fravælge. Og du har resten af dit - forhåbentlig - lange liv til at leve som den du er og træffe dine egne valg.

Du kan sagtens sætte dig ned og ærgre dig over de 5 år du føler har mistet, det står dig frit for. Men du kunne også i stedet glæde dig over de kommende +60 år og over at du, i modsætning til flertallet af kvinder og mænd på denne jord som står i en lignende situation, har en reel mulighed for at leve som du vil og at du er afklaret i det emne.

Men det er alene dit eget valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.