Caecilie

Afbud pga. fritidsaktivitet

Recommended Posts

Caecilie

Hej allesammen, 

Jeg har et spørgsmål, som jeg meget gerne vil have lidt inputs til. Hos os plejer vi at holde fødselsdage om lørdagen, da vi synes det er mest overskueligt i forhold til planlægning, og fordi det er så rart at have søndagen til at få ryddet og og blive klar til den nye uge. Problemet er dog, at min brors unger er startet til ridning om lørdagen - og de er nu i tvivl om de vil komme til min drengs fødselsdag i april (som vi som sædvanligt har valgt at holde på en lørdag). Mit spørgsmål er derfor: Er det mig der burde rykke fødselsdagen til om søndagen i stedet, når nu lørdag passer dem dårligt? Eller er det ok, at de skal melde afbud til deres fritidsaktivitet de to-tre gange om året, vi inviterer til fødselsdag? Jeg er lidt træt af situationen, og af at det er så bøvlet, så derfor håber jeg på lidt gode råd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 51 minutter siden, Caecilie skrev:

Mit spørgsmål er derfor: Er det mig der burde rykke fødselsdagen til om søndagen i stedet, når nu lørdag passer dem dårligt? Eller er det ok, at de skal melde afbud til deres fritidsaktivitet de to-tre gange om året, vi inviterer til fødselsdag? Jeg er lidt træt af situationen, og af at det er så bøvlet, så derfor håber jeg på lidt gode råd. 

Det er jo helt op til dig selv. Og egentlig meget enkelt.

Hvis du helt oprigtigt ønsker, at din brors børn skal deltage i din søns fødselsdag, så må du rykke den til søndag.

Du kan ikke bestemme, at de skal melde afbud til deres hobby for at deltage i deres fætters fødselsdag.

Uanset om du, eller vi her på debatten, mener, at din brors børn bør melde afbud til deres hobby, for at deltage i din søns fødselsdag, så er det ikke noget nogen af os har indflydelse på.

Men jeg fornemmer tydeligt, at du har et anstrengt forhold til din brors børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Gæst1

Det bestemmer du selv.

3 gange om året ville jeg ikke melde afbud til børns ridetimer med mindre at familiebåndet er meget tæt. Man kan hurtigt komme ud i for mange afbud på en sæson på den måde og så giver det ikke mening at gå til en aktivitet fast.

Vi prøver at tage hensyn til fx fætre og kusiners mulighed for at deltage i vores børns fødselsdage da vi forsøger at opbygge tætte bånd. Det vil sige de også tager hensyn til vores behov for flexibilitet. Det går vel begge veje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Carlotto

Rider de hele dagen? Bor i langt fra hinanden? Underforstået, måske kan de komme senere? Venlig hilsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Jeg havde hvis det var super vigtigt for mig at de deltog i fødselsdagen holdt den søndag.

Personligt ville jeg nok holde fødselsdag den dag det passede os bedst, og da specielt når det er varslet flere måneder i forvejen, så kunne de jo vælge hvad der var vigtigst for dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Caecilie

Kære allesammen, tusind tak for jeres svar. Vi er endt med at holde det som brunch om lørdagen, og så kan de nå til ridning, hvis de går lidt tidligere. For the record, vil jeg understrege, at jeg har et meget tæt forhold til min brors børn, men jeg har aldrig selv gået til fritidsaktiviteter, der ikke kunne aflyses, når der var fødselsdage mv. Og det er ikke noget, jeg har oplevet som begrundelse for afbud i forhold til familiefødselsdage (vi er en ret lille familie). Derfor er det nyt for mig (og jeg følte mig i øvrigt også en smule fravalgt, at de hellere ville til ridning end til min drengs fødselsdag) - og derfor ville jeg gerne have et råd. Så tak for dem. 

Derudover har jeg sagt til min bror, at vi fremover holder en af fødselsdagene på en lørdag og en på en søndag. Og efter vi havde en snak om det, gav han i øvrigt udtryk for, at han var glad for, at jeg havde rykket tidspunktet - da det er et kompromis, der fungerer for os allesammen. Og det er jo det bedste. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Kompromit er en god ting :-)

Jeg kan godt forstå du foretrækker at holde den om lørdagen, men for mange er det en "dum" dag da det også typisk er den dag hvor der er mange sports kampe (hvis det nu var håndbold eller fodbold de de gik til)

Det er også et af de kedelige fakta her i livet som min datter har måtte tage stilling til. Hun kan ikke være 2 steder på en gang....

Hendes spejder har da også flere gange resulteret i aflyste fødselsdage og hun går nu også til en hold sport hvor konkurrencer strækker sig over hele weekender hvis hun vil deltage i dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samson
Skrevet (redigeret)

Det er ikke altid så nemt at aflyse de aktiviteter vi vælger at gå til. Ofte er andre afhængige af om vi dukker op. 

I min familie hvor der er 2 meget aktive børn (9-12 år) snakker vi hver gang om hvad der passer bedst da deres forældre insisterer på at de skal passe den aktivitet de har meldt sig til.

Redigeret af Samson

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind