tapdance

Hvad har man reelt brug for?

Recommended Posts

tapdance

Håber det her er det rigtige board til nedenstående...

Jeg står overfor at skulle blive far for første gang her til maj, og det er ensbetydende med at jeg nu så småt er begyndt at overveje hvad der egentligt skal bruges af forskelligt udstyr til det kommende afkom.  Jeg har kunnet konstatere at man problemfrit kan købe sig til en konkurs i alverdens forskellige ting og sager, der kan bruges til barnet/pasningen af dette, når man har født.  Men...Hvad har man reelt brug for som minimum (nogle ting giver sig selv, men...)?  Og hvad for nogle ting(ester) kommer til at ende med at samle støv i et hjørne?

Hvad har folk af erfaringer på det her område?  Både mht. hvad der skal bruges som minimum, og hvad der ender med at være unødvendigt gøjl, der lyder bedre på papiret end det er i praksis?

Iøvrigt, hvad er folks erfaringer med hvor meget plads, det er praktisk at have, i forbindelse med et puslebord/område?  Der skal selvfølgelig være plads til at selve "briksen" ungen ligger på, kan være der.  Men hvad med derudover?  Hvor mange andre ting er det praktisk at kunne have stående i den umiddelbart nærhed?  Havde en dialog med konen om det igår, og vi er tilsyneladende ikke helt enige *G*  (For the record synes jeg at være tilhænger af at have mere plads til opmagasinering, frasætning etc. direkte omkring, end hun er.)

Håber nogen af jer vil dele jeres erfaringer med mig på ovenstående områder :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Stofbleer i rigelige mængder. 
En ordentlig seng/krybe.
Sutteflasker
Bleer
Babydragter/simpelt tøj. 
Babyholder til bad/hvis/når du er alene.
Badebalje
Puslebord er dejligt, men en seng kan jo gøre det. 
Babylift
Barnevogn er dejligt - ikke nødvendigt i starten.
Pudder til nummi
Massere af engangsklude.
Babystol

Senere kommer der ting som vindues/dør/hjørne beskyttelse/afspærring.
Kravlegård
Gulvmåtter /stødabsoberende
Hagesmæk
Tippekob
Børnestol
Klapvogn

Men altså.. det er 20 år siden, så jeg husker det ikke så godt. :)

Der er massee af skrammel som du kan købe, men husk på.. langt det meste er ikke nødvendigt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, ThomasSneum skrev:

Stofbleer i rigelige mængder. 
En ordentlig seng/krybe.
Sutteflasker
Bleer
Babydragter/simpelt tøj. 
Babyholder til bad/hvis/når du er alene.
Badebalje
Puslebord er dejligt, men en seng kan jo gøre det. 
Babylift
Barnevogn er dejligt - ikke nødvendigt i starten.
Pudder til nummi
Massere af engangsklude.
Babystol

Senere kommer der ting som vindues/dør/hjørne beskyttelse/afspærring.
Kravlegård
Gulvmåtter /stødabsoberende
Hagesmæk
Tippekob
Børnestol
Klapvogn

Men altså.. det er 20 år siden, så jeg husker det ikke så godt. :)

Der er massee af skrammel som du kan købe, men husk på.. langt det meste er ikke nødvendigt.

Så har vi været småbørnsforældre ca. samtidig.;)

Jeg vil tilføje engangsbleer i rette størrelse.

Hvis man ikke har bil er barnevogn en absolut nødvendighed. For mig var barnevognen vist den største udgift. Hvis i ikke hører til de mindste, så gå efter en barnevogn med stort liggemål, så den kan bruges til middagssøvnen længe.

Jeg synes det vigtigste m.h.t. pusleplads er, at det er tæt på vandhane, så man ikke skal rende rundt med vand. Og det skal helst være så man kan nå det hele mens man har den ene hånd på baby.

Kravlegård brugte jeg ikke ret meget, og kun for at vovse ikke skulle kunne komme til baby hvis jeg lige forlod stuen.

Når man går ind i en forretning med babyudstyr, så er det nemt at blive fristet, for det hele ser jo så smart ud. Men jeg købte kun det absolut nødvendige, ud fra den tanke, at jeg jo kunne købe tingene hvis behovet viste sig.

Som Thomas vil jeg også sige, at det meste man kan købe er totalt og aldeles unødvendigt. Barnet er ligeglad.

Hvis nogen tilbyder jeg brugt babytøj, så tag imod det.

Jeg fik noget foræret og lagde det nederst i bunken, med den tanke, at det jo kunne være fint nok hvis baby blev syg og kastede op flere gange i døgnet, og så spare på det pæne nye.

Redigeret af Entrelac
  • Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Ud over meget af det som er nævnt;

Man behøver ikke at købe en kæmpe barne vogn, en god brugt kombi vogn er guld - og barnet er ligeglad med farve og model.

Til gengæld er en god voxi pose et must til når barnet skal sove ude samt uld undertøj.

Samt et baby sæde, hvis I nogen sinde skal transporteres i bil, det gælder også taxaer.

Der skal være mindst to sæt dyner/puder m. senge tøj da de kan gylpe meget.

Og zink salve

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Justie skrev:

Man behøver ikke at købe en kæmpe barne vogn, en god brugt kombi vogn er guld - og barnet er ligeglad med farve og model.

Til gengæld er en god voxi pose et must til når barnet skal sove ude samt uld undertøj.

Hvad vogn angår tror jeg det kommer an på hvad man har behov for. Min barnevogn blev udnyttet fuld ud, til begge mine børn. En kombivogn havde været for kort.

Inden man køber uld-undertøj tror jeg man skal lære sit barn at kende. Min søn (som er min nr. 2) han havde rigtig glæde af uld-undertøj, men min datter var utrolig varm, så ofte nåede vi ikke ret langt før jeg måtte tage hendes trøje af, for hun kunne ikke sove når hun var for varm.

Hvis jeres barn får tørre pletter på huden (børneeksem?) så kan denne creme varmt anbefales: https://www.helsam.dk/mor-og-barn/baby/creme/calendula-body-cream-mamma-baby-weleda?id=20722

Og til numsen, hvis den er blevet rød, så er denne bedre end god: https://www.helsam.dk/mor-og-barn/baby/creme/calendula-nappy-change-cream-baby-child-zink-salve-weleda?id=20726

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Carlcallesen
Skrevet (redigeret)

Ligesom der bliver nævnt så er børnesikring rigtig vigtigt - synes det bliver glemt i mange tilfælde rundt omkring. Personligt, så købte jeg det hele hos nettomedical (Reklame fjernet)

Tillykke med den lille!

Redigeret af ThomasSneum
Reklame fjernet (link)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind