Josephinesha

Teenage kærester

Recommended Posts

Josephinesha

Min datter på 16 år, kom i går tilfældigt under en snak, med nyheden om, at hun har en kæreste. Jeg har aldrig hørt om personen eller mødt vedkommende før, og nu bliver jeg pludselig i tvivl om, hvor meget man skal gøre og ikke mindst tillade.

Hun vil gerne sove hos ham i weekenden, og lader man bare en 16-årig sove hos en, for mit vekommende, fuldstændig fremmed dreng? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 6 timer siden, Josephinesha skrev:

Min datter på 16 år, kom i går tilfældigt under en snak, med nyheden om, at hun har en kæreste. Jeg har aldrig hørt om personen eller mødt vedkommende før, og nu bliver jeg pludselig i tvivl om, hvor meget man skal gøre og ikke mindst tillade.

Hun vil gerne sove hos ham i weekenden, og lader man bare en 16-årig sove hos en, for mit vekommende, fuldstændig fremmed dreng? 

Det er vist helt op til hvor meget du stoler på din datter. 

Hos os er det frihed under ansvar - og vi har naturligvis haft samtaler om beskyttelse osv. (min er 18 år. ) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det er vist helt op til hvor meget du stoler på din datter. 

Hos os er det frihed under ansvar - og vi har naturligvis haft samtaler om beskyttelse osv. (min er 18 år. ) :)

Jeg er helt enig med Thomas.

Jeg har en søn på 17 og en datter på 21, og det er mit indtryk, at de unge mennesker ofte er sammen i en periode før de begynder at have sex, ofte sover de også sammen uden at have sex.

Det er vigtigt, at man tager snakkene med sine børn, både om beskyttelse mod graviditet og sygdomme, og om risikoen ved at dele f.eks. nøgenbilleder med andre.

Du kan jo invitere ham hjem og spise hos jer en aften.:)

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Jeg forstår dig godt.

Nu er der (heldigvis) endnu et stykke tid til at jeg står i den situation, men som udgangs punkt ville jeg insistere på at møde ham og så må hun invitere ham hjem til en kop te eller en middag (en middag kan godt være lige overvældende nok i den situation - remember?)

Hun er 16 og er på vej til at blive voksen. Men hun er der ikke endnu, så jeg ville også mene at kamelen lige skulle ses an først.

Jeg ville nok tænke at der netop er en grund til at hun ikke er kommet hjem, svævende på store lyserøde skyer og har talt om det før med hjerter i øjnene (i ren manga stil) og knap kunne vente på at jeg skulle introduceres for vidunderet.

Men inviter ham med åbent sind, og tag den derfra....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind