skillsTkills

Dato: 18.08.2018 - PANIIIIIIIK!

Recommended Posts

skillsTkills

Jeg skal giftes, hvilket jo er fantastisk - men..

Alle steder hvor jeg søger, tager det til syneladende et år at planlægge bryllup, men vi har jo så altså kun 7 måneder. Er det overhovedet realistisk? Og i så fald, hvad skal jeg starte ud med, for at indhente det forsømte? Hvad er vigtigst?

Jeg har aldrig drømt om et bryllup, så har desværre ikke gjort så mange tanker til at starte med :D 

Vi har dato, og det skal være i kirke. Det er sådan set også det :D  Vi vil gerne holde det casual, og har intet behov for en masse bling bling. Noget lækkert mad, hygge, og en masse sjov! Men hvordan pokker gør man det her? Panikker fuldstændig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

I starter med at indsende vielses anmodningen til kommunen og til jeres lokale kirke sogn med booking dato og så tager I den derfra...

Hvor svært kan det være, ærlig talt? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
Skrevet (redigeret)

og da datoen sandsynligvis er populær for andre også, ville jeg måske se om jeg kunne finde et sted at holde en fest....

Redigeret af DDR
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Din største udfordring vil være at finde de lokaler I vil bruge til brylluppet.  Min kone og jeg brugte væsentligt kortere tid på at planlægge vores bryllup.  Jeg friede i starten af februar, og vi blev gift i midt juni samme år.

Du skal starte med at få styr på hvornår I kan få plads i kirken, og så skal du have styr på hvor I skal være til festen. 

Få meldt vielsen til kommunen, og få styr på vielsesattesten samt hvis I skal skifte navne i forbindelse med vielsen.  Det kan tage lidt tid, så få det ordnet i god tid.

I skal have fundet ringe.  Arranger det i god tid, specielt hvis de skal laves til jer. 

I skal have styr på jeres tøj.  Husk at manden normalt hænger på at skulle arrangere brudebuketten (samt eventuelle knaphulsblomster til sig selv, forlover samt evt. far og måske svigerfar.  Ligeledes hvis der er brudepige(r), som skal have noget i hænderne, eller hvis der skal kastes med rosenblade eller lign.).

I skal have styr på hvem der skal med, samt invitationer til disse.  I skal have styr på en bordplan.

Manden skal have skrevet tale/-r (gommens tale samt evt. velkomsttale).  Jeg kan anbefale at starte i ordentlig tid, og at søge råd og vejledning, samt gode ideer på nettet.  Og nej, dagen før er ikke "god tid", men mindre man er virkelig god til at kreere taler *G*  Talen må gerne indeholde noget humor, men det er ikke et standup show, og der er en række forskellige folk, som der skal takkes. 

I skal have styr på mad og drikkevarer samt eventuel pyntning af stedet hvor festen holdes.  Husk hvis der er folk med allergier eller andre specielle behov iblandt gæsterne.  (Det gælder iøvrigt også i relation til hvis der er folk med behov for specielle adgangsforhold eller lign., og her tænker jeg dårligt gående, handikappede etc.)

I skal have arrangeret nogen til at tage billeder. 

I skal have arrangeret hvis I skal have låne/lejet bil eller hestovogn eller lign. til når I skal fra kirken.

I skal bruge en brudepige og forlover samt en toastmaster til at koordinere taler, sange etc. med køkkenet.  Det dur ikke at der kommer 20 min. tale lige når køkkened tror at de skal til at servere 1. omgang af hovedretten f.eks.

Det er hvad jeg lige kan huske på stående fod, og derudover vil jeg bare ønske til lykke og god fornøjelse, samt citere The Hitchhicker's Guide to the Galaxy og sige "Don't Panic" ;-)

P.S. Og lad nu være med at lade nogen af jer blive til "bridezilla", fordi der er alt for store og fastlagte visioner for hvordan brylluppet skal være.  Det er ikke verdens undergang, hvis tingene ikke bliver lige præcis som man havde forestillet sig i drømmene originalt.  En pragmatisk tilgang til arrangementet er en god ting, og husk at I er to om at bestemme hvordan tingene skal være.  Og uanset hvordan det endelige arrangement bliver, så vil det være en mindeværdig dag, som er overstået lynhurtigt.  Så husk et par gange i løbet af dagen og stop op og tage at par minutter til nyde det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, tapdance skrev:

I skal have fundet ringe.  Arranger det i god tid, specielt hvis de skal laves til jer. 

Bare lige et lille pip.

Sædvanligvis koster det ikke mere, at få lavet unikke ringe hos en guldsmed end at købe nogen hos en almindelig guldsmedeforretning.

Så hvis i kan finde en dygtig guldsmed, som ikke nødvendigvis har forretning, så kan det anbefales. I kan jo starte med, at spørge til prisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind