Gæst Skinny

Nevø siger at jeg slår ham

Recommended Posts

Gæst Skinny

Hej. 

Jeg er en mand på 26 år, som ikke har børn og bruger meget tid med min familie, jeg er nu kommet i den uheldige situtation at min nevø påstår at jeg slår ham at jeg slår og sparker ham og har også fortalt i børnehaven at han onkel slår ham og de har nu sendt en underretning til kommunen som min søster så skal ned og deltage i. Det skal lige siges at jeg slet ikke går ind for vold og jeg ville aldrig kunne få mig selv til og slå et barn. Jeg er så frustreret over at han kan finde på at sige sådan noget om mig da jeg aldrig har gjordt andet end at forkæle ham da jeg ikke selv har børn. Men hvorfor siger han dette, har lagt i min seng de sidste 2 dage og tænkt og tænkt, og må faktisk indrømme at det holder mig vågen om natten, for hvad vil de sige på kommunen, vil de tro på min nevø eller hvad vil de gøre ved det, det skal også lige siges at jeg stort set kun er sammen med ham når min søster også er tilstede og hun ved at jeg aldrig ville slå på ham, og for det andet tror jeg også hun ville slå mig halvt ihjel hvis jeg gjorde,men når jeg spørg han hvornår jeg har slået ham siger han først, at jeg aldrig har slået og så efter et par sek siger han jo om lang tid. Har dog grint lidt når han siger det men alligevel så syntes jeg slet ikke at det er sjovt for hvad tænker de ikke om mig nede i hans børnehave, håber nogen kan hjælpe med et svar da det går mig virkelig meget på, 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

I (din søster) må forsøge at forklare knægten forskellen på sandhed og løgn, og at handlinger har konsekvenser. Jeg mener ikke du skal agerer over for ham, men hold din afstand, indtil denne episode er blevet klarlagt. Det er vigtigt at knægtens udsagn bliver valideret af en uvildig person.

Du bliver jo ikke uskyldig dømt for noget, så umiddelbart bør du kunne tage det helt roligt. 

At slå og sparke skal I måske gå lidt ind i. Hvorfor og hvorfra har han ideen. Bliver han slået og sparket af andre børn måske? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 13/12/2017 at 05:18, Gæst Skinny skrev:

Hej. 

Jeg er en mand på 26 år, som ikke har børn og bruger meget tid med min familie, jeg er nu kommet i den uheldige situtation at min nevø påstår at jeg slår ham at jeg slår og sparker ham og har også fortalt i børnehaven at han onkel slår ham og de har nu sendt en underretning til kommunen som min søster så skal ned og deltage i. Det skal lige siges at jeg slet ikke går ind for vold og jeg ville aldrig kunne få mig selv til og slå et barn. Jeg er så frustreret over at han kan finde på at sige sådan noget om mig da jeg aldrig har gjordt andet end at forkæle ham da jeg ikke selv har børn. Men hvorfor siger han dette, har lagt i min seng de sidste 2 dage og tænkt og tænkt, og må faktisk indrømme at det holder mig vågen om natten, for hvad vil de sige på kommunen, vil de tro på min nevø eller hvad vil de gøre ved det, det skal også lige siges at jeg stort set kun er sammen med ham når min søster også er tilstede og hun ved at jeg aldrig ville slå på ham, og for det andet tror jeg også hun ville slå mig halvt ihjel hvis jeg gjorde,men når jeg spørg han hvornår jeg har slået ham siger han først, at jeg aldrig har slået og så efter et par sek siger han jo om lang tid. Har dog grint lidt når han siger det men alligevel så syntes jeg slet ikke at det er sjovt for hvad tænker de ikke om mig nede i hans børnehave, håber nogen kan hjælpe med et svar da det går mig virkelig meget på, 

Hvis du aldrig er alene med drengen, så ved din søster også, at knægten ikke taler sandt, og det må hun jo så forklare på mødet.

Og fremover skal du undgå, at være alene med drengen, du skal sørge for, at der altid er andre til stede.

Der kan være mange grunde til, at børn "digter historier". Måske har knægten hørt/set et eller andet der lød spændende og vil nu selv prøve, at være den der fortæller noget spændende. Men jeg er ret sikker på, at knægten ikke er klar over konsekvenserne af det han siger.

Kan der være nogle ord/begreber, som drengen misforstår? Jeg har nogle venner, hvis yngste barn fortalte nogle løgnehistorier, mor'en forklarede hende, at hun ikke måtte lyve, hvortil pigen sagde "men storesøster løber da også".                                

Min datter, som nu er 21, berettede om mange hændelser (dog ikke i stil med det du beskriver) da hun var 7-9 år, og hun gjorde det så overbevisende, at jeg troede på hvert et ord. Først mange år senere har jeg fundet ud af, at det meste var pure opspind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

"tag et skridt tilbage" fra knægten indtil episoden her er ovre, og sørg for ikke at være alene med ham på noget tidspunkt.  Sørg også for at have løbende dialog med din søster omkring hvad der sker i sagen, og samarbejd med hvadend myndigheder, som måtte henvende sig til dig om sagen.  Hvis du ikke har gjort noget i den stil ungen giver udtryk for, så burde der jo heller ikke være noget for myndighederne at finde, og i så fald burde episoden drive over.

Mht. hvorfor knægten kommer med de påstande, så er Entrelacs bud udmærkede.  Og hvis drengen er i børnehavealderen, så er han med 110% sikkerhed ikke klar over, eller i stand til at gennemskue konsekvenserne af at komme med den type påstande, og det er noget din søster er nødt til at forklare ham.

Det er en lortesituation at stå i, så du har min sympati.  Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.