MisMedDeBlaaOjne

Om at håndtere PMS

Recommended Posts

MisMedDeBlaaOjne

Jeg er midt i fyrrerne og min cyclus ændrer sig. Min PMS bliver værre og værre, jeg græder og græder og er på nippet til at sige mit job op uden at have noget andet. Alt det der i forvejen er i vejen bliver ligesom forstørret i de dage og jeg skræmmer mig selv. Jeg er i forvejen meget følsom. Nogen der også har det sådan her og har et godt råd til at håndtere det? Jeg siger til mig selv at det bare er hormoner og jeg lader gråden komme ud, når jeg har mulighed for det, men har virkelig brug for lidt flere værktøjer. Jeg føler at jeg i denne alder burde have fuldstændig styr på den slags men min cyclus har altid været ekstremt uregelmæssig med blødning måske hver anden måned og ikke PMS i denne grad. Det er svært for mig at overskue cyclus når den er så uregelmæssig og den desuden nu ser ud til at ændre sig - dog til mere regelmæssig. Jeg tror ikke, jeg er lige ved at komme i overgangsalderen, men selvfølgelig går det jo den vej.

Jeg vil være meget taknemmelig for et godt råd. Tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

For det første - er du helt sikker på at det er din PMS som "taler". Det kan jo også være fordi du er oprigtig ked af dit job, og det er jo ikke hormonelt

Og det med at du ikke er ved at gå i overgangs alderen er en sandhed med modifikationer. Der er en præ-overgangs alder som sætter ind... ja, sådan ca. nu. (trust me I know)

Jeg er selv 45 og og kan godt mærke at der er begyndt at gå "kludder" i systemet" Bland andet heftige svede ture om natten, en MEGET kortere lunte (hvad der er godt for mig, knap så godt for omgivelserne), vægt øgning og ændret appetit samt begyndende uregelmæssig cyklus.

Jeg har været ved lægen og få noget hormon stabiliserende, men de har nøjagtig de samme bivirkninger som forskellige hormon piller og hormon spiral - føler at jeg går i en oste klokke med ekstrem træthed, tristhed og gråd labilitet. Men det er så individuelt at du selv må forsøge dig frem (dyr hobby, det ved jeg godt)

Men opsøg din læge og få taget en blodprøve og tag den derfra. Du kan i virkeligheden ikke gøre ret meget andet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MisMedDeBlaaOjne

Ja, jeg er nemlig rigtig ked af mit arbejde og andre ting. Jeg bliver brudt ned af mit job og jeg søger væk. Og her i weekenden, hvor den var helt gal kan det ikke have været PMS, da jeg lige har haft menstruation. Jeg har ofte tænkt, om jeg har en depression og/eller er på randen af stress, men har ikke rigtigt turdet tænke tanken.

Hmm, i teorien lyder det smart med hormonstabiliserende, men i praksis giver det jo ikke mening, hvis bivirkningerne er de samme som det man prøver at rette op på.

Jeg tror, jeg er nødt til at skal have talt med min læge.

Mange tak for dit svar, det varmede meget og jeg har villet skrive før men var nødt til at få lidt mere styr på mig selv først.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind