Leonidas

Kristian Hvidt - Europa - 1000 års historie

Recommended Posts

Leonidas

Jeg har netop læst 'Europa', og vil nu bedømme bogen, som er på 383 sider. Det hele starter i år 1000! Ja, vi får altså ikke Grækenland eller Romertiden med! men det kan jo udledes af bogens undertitel. De første 500 år går næsten alt for stærkt, så vi ikke kommer ind på ret mange detaljer, men dog er der fokus på det store historiske overblik. Siden bliver der flere sider til at beskrive de historiske begivenheder, så man bliver fornuftigt orienteret. Vi når så op til første og anden Verdenskrige, og også her er der mange detaljer med, men naturligvis værdiløst, hvis man allerede har læst mere specifikke bøger om verdenskrigene. Den kolde krig er alt for tyndt beskrevet. Så kommer vi til nutiden, og her kommer det tydeligt frem at forfatteren er EU-glad og hader indvandringsmodstanderne, som benævnes populister, xenofober og fremmedhadere, og måske bruges der lidt for mange sider på EU-forherligelsen. 

Alt i alt er bogen til 3 stjerner ud af 5 mulige, og det får den fordi den er fin til at give et overblik over Europas historie.

Er der andre som har læst bogen? Hvilke perioder af Europas seneste 1000 år har I tænkt at blive klogere på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter
On 19/11/2017 at 15:10, Leonidas skrev:

Jeg har netop læst 'Europa', og vil nu bedømme bogen, som er på 383 sider. Det hele starter i år 1000! Ja, vi får altså ikke Grækenland eller Romertiden med! men det kan jo udledes af bogens undertitel. De første 500 år går næsten alt for stærkt, så vi ikke kommer ind på ret mange detaljer, men dog er der fokus på det store historiske overblik. Siden bliver der flere sider til at beskrive de historiske begivenheder, så man bliver fornuftigt orienteret. Vi når så op til første og anden Verdenskrige, og også her er der mange detaljer med, men naturligvis værdiløst, hvis man allerede har læst mere specifikke bøger om verdenskrigene. Den kolde krig er alt for tyndt beskrevet. Så kommer vi til nutiden, og her kommer det tydeligt frem at forfatteren er EU-glad og hader indvandringsmodstanderne, som benævnes populister, xenofober og fremmedhadere, og måske bruges der lidt for mange sider på EU-forherligelsen. 

Alt i alt er bogen til 3 stjerner ud af 5 mulige, og det får den fordi den er fin til at give et overblik over Europas historie.

Er der andre som har læst bogen? Hvilke perioder af Europas seneste 1000 år har I tænkt at blive klogere på?

Det lyder spændende,at få noget viden om hvad der er sket i vores verdensdel ,det kunne godt være læsestof til de ældste klassetrin,har set en bog om Donald Trump som jeg godt kunne tænke mig at læse for jeg er nysgerrig på hvordan det kan lade sig gøre at blive sådan en person,godt han ikke bestemmer noget her i europa

mvh Kenn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 7 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

Det lyder spændende,at få noget viden om hvad der er sket i vores verdensdel ,det kunne godt være læsestof til de ældste klassetrin,har set en bog om Donald Trump som jeg godt kunne tænke mig at læse for jeg er nysgerrig på hvordan det kan lade sig gøre at blive sådan en person,godt han ikke bestemmer noget her i europa

mvh Kenn

USA bestemmer rigtigt meget over Europa via indflydelse.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter
For 3 timer siden, Leonidas skrev:

USA bestemmer rigtigt meget over Europa via indflydelse.

Ja det ved jeg godt det er både godt og  dårligt men jeg bliver bekymret når Donald sidder som president,han virker ikke særlig kompetent på mig og kan slet ikke måle sig med Barak Obama

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
On 21/11/2017 at 18:51, fætter højbens fætter skrev:

Ja det ved jeg godt det er både godt og  dårligt men jeg bliver bekymret når Donald sidder som president,han virker ikke særlig kompetent på mig og kan slet ikke måle sig med Barak Obama

Og hvordan ved du så det? Eller er det en mavefornemmelse? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 23 minutter siden, Leonidas skrev:

Og hvordan ved du så det? Eller er det en mavefornemmelse? :)

Jeg tror det er alle de andre statsoverhoveder som har overbevist mange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Nåeh! Levebrødspolitikerne! De er da dejligt troværdige og kompetente. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

:)  Det er i hvert fald ikke bare os nede på jorden som mener Trump er uegnet til sit job. Han har slet ikke Leder karisma, han er taget med bukserne nede, og han sviner folk til som om han stadig går i skole eller måske en tand højere det.

Jeg synes folk har svært ved at finde noget positivt om manden, som relaterer til politik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Jeg har lavet en tråd her på debatten, hvor jeg har vurderet Trump og hans administration her:

Og som det fremgår så er jeg ikke begejstret for Trump, som får meget svært ved at levere det han har lovet.

Redigeret af Leonidas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 22 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Nåh er det det? giv os navnene på de statsoverhoverder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind