Recommended Posts

fladjord

Babyluger?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-19-politisk-flertal-vil-have-babyluger-til-uoenskede-spaedboern

”Jordemoderforeningen kalder det en "tordnende dårlig idé".

Mødre til uønskede spædbørn skal have muligheden for at aflevere barnet et sikkert sted. 

Det mener et politisk flertal, der vil etablere to såkaldte babyluger i Danmark, hvor man anonymt kan aflevere barnet. Det skriver DR.”

Flere babyer er de senere år fundet både i live og døde på mystiske steder, hvor de i stedet kunne være blevet trygt og sikkert afleveret i en såkaldt babyluge!

I Tyskland er 500 babyer indleveret i ca. 100 babyluger på 17 år, og jeg finder det som en god idé, at forsøge denne ordning også i Danmark.

Jordemoderforeningen er dog modstandere af en sådan ordning, og mener at desperate mødre som ikke kan tage vare på barnets tarv, blot vil tænke på den nemme løsning, at aflevere barnet i en babyluge?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Jeg mener at det er absurd at tro at det bliver en "nem" løsning for kvinder somaf mange årsager, kan have valgt at holde en graviditet og fødsel hemmelig.

Tysklands befolkning er lige under de 83 millioner, i DK er vi 5,6 mio. 

Dvs at raten for indleveret baby pr år pr indbygger er  - hold nu godt fast 3,5 ^ -7.

Der er ingen grund til at antage at den skulle blive højere herhjemme, tvært i mod, så når jordemoder foreningen går ud og siger sådan, vil jeg postulere at der er noget galt med deres grundlæggende tanke gang.

Der til kommer at det vil koste total sølle 2 mill at lave de to bokse og at der nærmest ingen drifts omkostninger er oven i når de først er der.

Direkte overført til Danmark med de tal, betyder det at 2,3 babyer pr. år vil blive afleveret under betryggende forhold i fremtiden - i stedet for som det er nu.

Bare som et mod eksempel kostede hver af de selv lysende bænke på Islands brygge nøjagtig det samme som en baby luge, jeg ved godt hvor jeg syntes at pengene vil være mest fornuftigt anvendt....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Ja når mænd ikke kan finde ud af at bruge kondom , ja når kvinder ikke kan finde ud af sige til manden at han skal bruge kondom eller tage P piller  eller få en abort når skaden er skeet , det er da en syg idet at tilbyde babyluger 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 4 timer siden, stig6499 skrev:

Ja når mænd ikke kan finde ud af at bruge kondom , ja når kvinder ikke kan finde ud af sige til manden at han skal bruge kondom eller tage P piller  eller få en abort når skaden er skeet , det er da en syg idet at tilbyde babyluger 

Undskyld, men det er simpelthen en for plat antagelse at det handler om det, i de tilfælde hvor kvinder vælger den vanvittigt desperate løsning at dumpe sit barn - eller grave det ned på en lege plads i Glostrup.

Der er 7-9-13 tale om kvinder som står totalt uden for samfundet og vitterlig ikke kan se en anden ud vej. Det kan blandt andet handle om socio sociale forhold hvor de risikerer at blive slået ihjel, eller handlede kvinder, som bliver tvunget til at fortsætte "erhvervet" af deres bagmænd og som ikke kan opsøge kvalificieret hjælp. Både fordi de risikerer tilbage holdelse og fordi de risikerer at blive slået i hjel af deres bagmænd.

Kvinder som dybest set ikke har mulighed for ordentlig prævention og hvis en mand/"kunde"  vælger at tæske dem sønder og sammen og voldtage dem uden kondom i en baggård, heller ikke kan gå til politiet. Og en eventuel abort bliver så udført ulovligt og livs farligt på et køkkenbord med bag mændenes hjælp hvis bagmændende finder ud af det. Eller en far, onkel, bror... Hvis hun da vel og mærke er så heldig i stedet for bare at blive slået ihjel.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On ‎21‎-‎10‎-‎2017 at 09:41, fladjord skrev:

Jordemoderforeningen er dog modstandere af en sådan ordning, og mener at desperate mødre som ikke kan tage vare på barnets tarv, blot vil tænke på den nemme løsning, at aflevere barnet i en babyluge?

Din mening?

Ehm...

Jeg mener, at aflevere barnet er et bedre alternativ til at være fortsat hos "desperat mor som ikke kan tage vare på barnets tarv".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind