Gæst Nana

Kvinder der slår mænd

Recommended Posts

Gæst Nana

Hej alle! Jeg er en dansk journaliststuderende, der lige nu arbejder på en artikel om kvinder der slår mænd/mænd der er blevet slået af kvinder i parforhold. Jeg forsøger, at vinkle artiklen på de tanker, følelser og oplevelser man kan have omkring situationen.

Jeg skal bruge et par anonyme udtalelser kun med fornavn og alder. Så hvis du synes, at det lyder interessant og har lyst til at være med, så må du meget gerne besvare følgende spørgsmål og sende dem til min e-mail: nananielsenarbejde@hotmail.com.

1. har du som mand oplevet, at din kæreste har udsat dig for fysisk vold? Beskriv gerne en konkret episode?
2. hvor langt henne i forholdet var I da det skete første gang?
3. hvor mange gange er det sket?
4. hvordan reagerede/reagerer du?
5. føler du, at mænd der udsættes for vold af kvinder er et tabubelagt emne?
6. er det mere legitimt for kvinder at slå mænd?

7. har du som kvinde slået din kæreste (mandlig)? Beskriv gerne en konkret episode.
8. hvilke følelser oplevede du?
9. hvordan reagerede din kæreste?
10. er du selv blevet udsat for vold i dit liv?
11. føler du, at det er mere legitimt som kvinde, at slå en mand i et parforhold?
12. har du gjort dig forstillinger om hvordan du ville tackle situationen, hvis det var omvendt?

På forhånd tak :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det er ikke i orden at slå på hinanden , det gæller både kvinder og mænd , nu vil jeg høre DR P 1 podcast når kvinder slår mænd , den har jeg ikke hørt endnu 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 37 minutter siden, stig6499 skrev:

Det er ikke i orden at slå på hinanden , det gæller både kvinder og mænd , nu vil jeg høre DR P 1 podcast når kvinder slår mænd , den har jeg ikke hørt endnu 

Omkring 10.000 mænd udsættes årligt for vold fra nuværende eller tidligere partner , når det er en kvinde der er krænkeren bliver volden tabuiseret , mænd der der lever i et voldeligt forhold gør ligesom kvinder der lever i et voldeligt forhold de bliver i det voldelige forhold i mange år inden de for nok , det er rystende at så mange kvinder er voldelige , det kommer bag på mig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 20 timer siden, stig6499 skrev:

Omkring 10.000 mænd udsættes årligt for vold fra nuværende eller tidligere partner , når det er en kvinde der er krænkeren bliver volden tabuiseret , mænd der der lever i et voldeligt forhold gør ligesom kvinder der lever i et voldeligt forhold de bliver i det voldelige forhold i mange år inden de for nok , det er rystende at så mange kvinder er voldelige , det kommer bag på mig

Jeg er egentlig ikke forbavset... Hvorfor skulle kvinder ikke kunne være voldelige? Og den fysiske vold er oven i købet let at identificere, jeg vil påstå at tallet er langt højere hvis vi også inddrager den psykiske vold (som på mange måde er langt værre end den fysiske....)

Jeg havde for mange år siden en mandlig kollega som helt åbenlyst var udsat for et voldeligt ægteskab. Jeg overdriver ikke når jeg siger, at han var så rædselsslagen for konen, at han bogstaveligt talt stod ret når han talte med hende i telefonen....

Og det allerværste var, at jeg er helt sikker på at han ikke var bevist om det, på fuldstændig samme måde som det er for mange kvinder....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.