Gæst simme34

Hjæææælp! Jeg bruger for meget tid på min telefon

Recommended Posts

Gæst simme34

Jeg bruger min telefon alt for meget. Nogen gange ville jeg ønske, at der var en begrænsning på hvor meget jeg kunne bruge den, så alt min tid ikke bare flyver afsted foran skærmen. Jeg kan alligevel ikke huske særlig meget at det jeg læser, så føler egentligt at det er spild af tid.. 

Er der andre som har det sådan?? Og hvis I har nogle gode råd til hvordan jeg kan ændre den dumme vane, så skriv endelig. 

God dag til alle . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Bruger selv forholdsvist lang tid "online". 

Det er nu et aktivt valg, også selvom jeg til tider føler at jeg kunne være mere derude IRL. :)

Hvis du føler det er et problem for dig. Så prøv stille og rolig at sætte enkle regler op for dig selv. Få afinstalleret de apps du mener du kan. Og få en rutine om at du ikke SKAL tage telefonen når den ringer. Skriv beskeder, frem for at ringe, så du ikke sidder fast i en samtale (Gossip :)) osv. osv. 

Facebook, Snap, Twitter ol. behøver ikke tjekkes hver time.. og man kan med fordel så underretninger fra. Så tjekker du den kun, når du har lyst/tid til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter

Hej Simme 34

Ja jeg er en af dem som har en kone  og en datter på 12 år som bruger alt deres tid på deres mobiler og må sige jeg forståt det ikke rigtigt ,hvorfor ikke være sammen med dem man nu engang er sammen med og så lave aftaler igennem mobilen så man kan ses live ,det er jo der du kan opleve tingende og ændre det du vil have ændret Tænk engang hvis ens partner lå med mobilen mens man havde SEX, hvad ville du sige til det :gruble::gruble:

iøvrigt er det er meget kraftigt signal for andre som ikke glor på deres mobil hele tiden at man er ikke værd at være sammmen med da det som sker på mobilen åbenbart er mere interessant end ens selvskab,

så jeg går ind i et andet rum for at se fjernsyn eller læse en bog 

men du kunne jo begynde at glemme din mobil når du skal afsted enten på arb eller handle så er det nok spændende at se hvem og hvad der er skrevet når du kommer tilbage,men først og fremmest er det dig selv som skal ændre på det

:kys:,LIVET SKAL OPLEVES LIVE HER OG NU :kys:

kh kenn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Når jeg er alene så bruger jeg min mobil rigtig meget , alle muglige apps og alle  muglige ubrugelige apps  , SMSer , jeg bruger min kalender rigtig meget , den bipper en dag før en aftale , den bipper en time før en aftale , når jeg er sammen med andre så sætter jeg min mobil på lydløs 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
asls

Jeg har engang imellem samme problem, men har nu afinstalleret den app som tager mest tid; Facebook. Så kan jeg kun tjekke den når jeg er på computeren. 

Snapchat og instagram har jeg helt valgt at slette min profil på, for dermed kun at have ét forum. Selvfølgelig kan jeg stadig komme i kontakt med hver enkelt ved hjælp af sms, messenger og whatsapp. 

Spil har jeg slet ikke noget af på min telefon.

Hvis det er muligt for dig, kunne du helt vælge at lade være at have smartphone, så er der kun sms og opkald tilbage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.