seb31

Ford B-Max 1,6 Benzin Automatgear

Recommended Posts

seb31

Er der nogen som sige mig, hvordan jeg kan slå parkerings  alarmen fra når jeg har et aftageligt anhængertræk på bilen.

det lyder forfærdeligt  når jeg bakker med hænger, eller bare med trækket på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Normalt ville afhængertræk, korrekt monteret, ikke gøre sådan, så er det ikke monteret korrekt, for bagerste sensorer slås fra når du bakker med korrekt tilsluttet krog.

Jeg har selv fået min krog på uautoriseret og er bevidst ved at værkstedet skal fixe resten for en mindre formue. Så jeg trykker bare på sensor knappen som i min sidder i midterkonsol under klima anlægget.

Måske har du samme panel?

Ford-Kuga-2013-729x486-09999035e9139df9.

Nederste række knap 2 fra højre side, |P| ON ?

det lyder forfærdeligt  når jeg bakker med hænger, eller bare med trækket på.

Hvis sensor aktiveres med træk på, så kunne det tyde på den sidder forkert eller for højt oppe, og du skal muligvis have nyt træk, for så går den nok også op over nr plade? 
Er bag-sensor  originale? Så burde de kikke over træk men nogle typer træk er rimlig høje og så går sensoren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
seb31
For 5 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Normalt ville afhængertræk, korrekt monteret, ikke gøre sådan, så er det ikke monteret korrekt, for bagerste sensorer slås fra når du bakker med korrekt tilsluttet krog.

Jeg har selv fået min krog på uautoriseret og er bevidst ved at værkstedet skal fixe resten for en mindre formue. Så jeg trykker bare på sensor knappen som i min sidder i midterkonsol under klima anlægget.

Måske har du samme panel?

Ford-Kuga-2013-729x486-09999035e9139df9.

Nederste række knap 2 fra højre side, |P| ON ?

Hvis sensor aktiveres med træk på, så kunne det tyde på den sidder forkert eller for højt oppe, og du skal muligvis have nyt træk, for så går den nok også op over nr plade? 
Er bag-sensor  originale? Så burde de kikke over træk men nogle typer træk er rimlig høje og så går sensoren.

Tak for svaret,

jeg har ikke en kontakt som kan slå sensoren fra. og det sider ikke for højt, nummerpladen sider på bag klappen, så der er ikke noget problem der, bilen er leveret med træk fra ford. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 59 minutter siden, seb31 skrev:

Tak for svaret,

jeg har ikke en kontakt som kan slå sensoren fra. og det sider ikke for højt, nummerpladen sider på bag klappen, så der er ikke noget problem der, bilen er leveret med træk fra ford. 

Er den ny, du skriver ikke årgang?

Nyere (2014+) ser ud til at få SWAY control med som en funktion når træk aktiveres, det kan du se i dit informations system i menu, så du kan deaktivere det? Har du dette?
Er begge eller bare fører side tåge lygte bagi tændt når du bruger træk? har du prøvet? Der burde kun 1 tænde, hvor de vist har begge 2 aktiveret uden.

Det lyder ikke korrekt, og som du selv siger , meget irriterede og derfor også meget normalt at sensor bagi slås fra når man bakker med træk, har du bak kamera, så skulle det vist også slå fra.

Jeg fik ikke spurgt om sensorer er eftermonteret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
seb31
For 6 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Er den ny, du skriver ikke årgang?

Nyere (2014+) ser ud til at få SWAY control med som en funktion når træk aktiveres, det kan du se i dit informations system i menu, så du kan deaktivere det? Har du dette?
Er begge eller bare fører side tåge lygte bagi tændt når du bruger træk? har du prøvet? Der burde kun 1 tænde, hvor de vist har begge 2 aktiveret uden.

Det lyder ikke korrekt, og som du selv siger , meget irriterede og derfor også meget normalt at sensor bagi slås fra når man bakker med træk, har du bak kamera, så skulle det vist også slå fra.

Jeg fik ikke spurgt om sensorer er eftermonteret?

jeg har ikke bakkamera, og bilen er leveret med sensor fra ny.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 12 minutter siden, seb31 skrev:

jeg har ikke bakkamera, og bilen er leveret med sensor fra ny.

Så skal du tale med Ford, hvis du prøver at slå spørgsmålet op på internationale forums, så vil du se at en korrekt monteret krog, er med sensorer frakoblet når man bakker, og bagerste tågelygte er kun venstre tændt. og bakkamera i dem som har, vil dette også slukkes, selvom flere dog gerne vil beholde det, da det er super smart når man lige skal ramme anhænger :) 

Du må kunne overbevise Ford, og et argument er vel at ingen kan leve med en bil som hyler under en baglæns kørsel fordi anhænger sidder på, det er forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
seb31
On ‎07‎-‎10‎-‎2017 at 16:55, DenBruneMunk skrev:

Så skal du tale med Ford, hvis du prøver at slå spørgsmålet op på internationale forums, så vil du se at en korrekt monteret krog, er med sensorer frakoblet når man bakker, og bagerste tågelygte er kun venstre tændt. og bakkamera i dem som har, vil dette også slukkes, selvom flere dog gerne vil beholde det, da det er super smart når man lige skal ramme anhænger :) 

Du må kunne overbevise Ford, og et argument er vel at ingen kan leve med en bil som hyler under en baglæns kørsel fordi anhænger sidder på, det er forkert.

Tak for svaret, tager kontakt til ford hvor jeg har købt bilen for 4 uger siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, seb31 skrev:

Tak for svaret, tager kontakt til ford hvor jeg har købt bilen for 4 uger siden.

Du må meget gerne lige give lidt input tilbage, hvad dit lokale værksted gør, for jeg har læst om andre som nægtes at få det lavet, og så er der andre Ford værksted som godt kan lave det :) Så du skal være opmærksom på at de måske taler udenom.

og lige en ting til, hvis du købte fra ny, så ved du nok at krog ikke sættes på fra fabrikken i Danmark? Det er de lokale værksteder, og den er ikke påvirket af moms ændringer, så det er fuld pris + arbejdsløn fra deres side, så har de sat den på ved levering så er det også en dækning på garanti. Synd er du måske skal finde nogle andre som har en fungerende Bmax med krog som ikke har hylende sensor når den bruges .

Håber du får afklaret det af et godt værksted som kan rette deres fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind