Recommended Posts

stig6499

Og ja jeg spurte min forældre om de vil sørge for ar jeg blev fritaget for religions undervisning i folkeskolen , de var ikke enige med mig , men jeg har nogle super flinke forældre så de sørgede for at jeg blev fritaget for religions undervisning i folkeskolen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 6 timer siden, stig6499 skrev:

det var meget på en gang , du skal bare brøle hvis jeg ikke har svaret på det hele 

Desværre, du har intet svaret, udover at kopiere mine sætninger og vende dem til svar, så utrolig simpelt og ikke rigtigt noget værd i det sammenhæng, så lad den ligge der, hvis opfindsomheden ikke rækker længere end til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Det må komme an på din definition af hvad lyset er, og at tale med Gud, til sammenligning? Mener du at når man har set lyset så har man kommunikeret og hørt Gud? Eller? Hvordan skal dit argument forstås?

En dybere mening eller bare ren misforståelse?

"At se lyset" (har kun hørt begrebet i forb. med Jehovas vidner) forstår jeg som, at man har "fundet sin vej", at man har forstået hvad "det handler om".

Beklager hvis jeg ikke er god til at forklare hvad jeg mener, men hvis man "har set lyset", så er det min opfattelse, at man ikke har brug for en direkte linie til sin Gud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Hvis du er så klog på det område og stærk i din tro, så burde du jo sprede ordet til andre og håbe de tror på dine ord. Du må have oplevet noget vi andre ikke har, eller også har du bare en overbevisning som vi andre ikke har, og den kan vi jo præcis som dig sige , er lidt useriøst uden at fornærme dig yderligere. Hvis det kun er din overbevisning uden at kunne dokumentere det, så er det vel det pure opspind og fantasi du ytrer her?

Religion/tro handler, mig bekendt, netop om tro, altså ikke om viden og dokumentation.

At man er klog på et område og/eller stærk i sin tro forpligter vel ikke til, at man skal missionere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, Entrelac skrev:

Religion/tro handler, mig bekendt, netop om tro, altså ikke om viden og dokumentation.

Det handler om mistro , ikke troen i dette emne, så derfor kan jeg da godt argumentere for at mistro skal bevises, for det er kun en religion hvis manden erkender dette, indtil nu er det ikke tilfældet.

Udover det, så er kristendommen fyldt med dokumentation som, folk har berettet igennem tiden, at man så mener denne er tilpasset den personlige opfattelse skal jeg ikke gøre mig klog på men beretninger gennem tiden er det som fællesskabet knytter sig til i deres tro. og hvad som er beskrevet er deres relgion. Nogle mener testamentet er det pure opspind, andre kalder det beretninger og dokumentation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Entrelac skrev:

At man er klog på et område og/eller stærk i sin tro forpligter vel ikke til, at man skal missionere?

Det er et kald, så forpligtelse handler om kald, mener man det ikke er sket, så vælger man vel nok selv en vej. 

Hvad er emnets formål,hvis det ikke er at missionere? og argumentet, betvivle andres tro. Så vil jeg gerne have dokumentation på den mistro, og den kommer enten af andres viden eller klogskab, ikke af uvidenhed og fornærmelser.

Når du skriver stærk i sin tro, så er spørgsmålet sidst, hvilken tro på hvad? Der er forpligtelser, også i kristendommen.
Bare se disciplene som er omtalt. I andre religioner er det krigere som er forpligtet til at udbrede og fuldføre hans ord som de fortolker. Så jo, det forpligter og for nogle, skal man missionere og udbrede budskabet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 timer siden, Entrelac skrev:

"At se lyset" (har kun hørt begrebet i forb. med Jehovas vidner) forstår jeg som, at man har "fundet sin vej", at man har forstået hvad "det handler om".

Beklager hvis jeg ikke er god til at forklare hvad jeg mener, men hvis man "har set lyset", så er det min opfattelse, at man ikke har brug for en direkte linie til sin Gud.

Jehova's mener at Gud gav lys til jorden, og gud var lyset i sig selv. Hans omrids var omgivet af et stærkt lys og dette skulle man se ham i. Så at se lyset er nok mere deres fortolkning af hans lys der blev givet til liv på jorden.

At se lyset er vel nok mere endestationen mener jeg. Det er så min meget korte egen personlige forklaring, ikke i relation til en religiøs opfattelse af Gud. For mange er det oftest det som sker, at de først finder guds eksistens og troen derpå når lyset åbner sig for dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind