ab1959

Århus letbane dømt ude - må aflyse åbning

Recommended Posts

ab1959

De tunge embedsfolk har med et pennestrøg aflyst åbningen af Århus letbane. De ubehjælpelige dokumenter skrevet ude i provinsen kunne ikke stå mødet med embedsfolket i central-administrationen.

Skal sporerne pilles op igen?

Fremtiden er uvis og med centralstyrets holdning til sporveje må man genoverveje lignende planer i Odense og København.

Iøvrigt har Århus letbane valgt et materiel - Variotram - som kører i Helsingfors under konstant vedligeholdelse af folk fra fabrikken som tygger tonsvis af tyggegummi for at holde sammen på sporvognene. Imodsætning til DSB har HKL haft dagbøder med i kontrakten af en størrelsesorden så det var bydende nødvendigt at åbne et værksted i Helsingfors. Lokale kilder oplyser at der jævnligt ligges midlertidige skinner over en gade som hedder noget så uudtaleligt som Traverssikuja, som trækkes væk igen, når en sporvogn kørt ind på værkstedet.

Gad vide om Århus også har lavet en lignende kontrakt?

Hvad mener I? Skulle letbanen ikke have ansat nogle folk fra hovedstaden til alt papirarbejdet?

Styrelse aflyser åbning af Aarhus Letbane i sidste øjeblik (Danmarks Radio)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Henry Kissinger

De skulle have bygget den med dansk arbejdskraft og knowhow.

Jeg har fulgt byggeriet af letbanen (den nye sporvogn) og det mest almindelige sprog man er stødt på er italiensk*. Men menneskene der har bygget banen er max. ca. 50% rigtige italienere, resten er immigranter fra Mellemøsten, hvilket man let har kunnet høre under deres pause-mobilsnak.

Det er sgu egentlig lidt sørgeligt!:

Danskerne kunne engang bygge jernbaner gennem Sjælland, Fyn og det uvejsomme terræn i de vidtstrakte, åbne hede- og skovarealer i Jylland, hvor jyderne bor!

I dag sidder danskerne i deres kontorstole og håber på at EU/Sovjet-staten afvikler landet fuldstændigt, så de kan stæde sig selv til hvile uden at nationalt besvær :/.

Redigeret af Henry Kissinger

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959

En Variotram sporvogn på vej efter reparation. Sporvognene vil blive udfaset 2018 og Finnerne vil få kompensation fordi de ikke holdte godt. Måske finder nogle af dem vej til Århus eller Odense, hvis der nogensinde bliver udstedt en godkendelse.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Jeg forstår helt ærligt ikke hvem det er der mener at vi skal have tonstunge tog der ikke kan bremse til at køre rundt ude i trafikken?

Det harmonerer på ingen måde med alle de penge vi ellers går og bruger på at sikre jernbane overskæringer, hvor de ubevogtede overskæringer bliver nedlagt, eller der kommer bom op.

Men ved letbane skal det hele bare blandes sammen med bil, bløde trafikanter og 50 tons tunge "letbane tog" der som sagt ikke kan bremse. Det skal jo gå galt som det også allerede har gjort på en af deres testkørsler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind