blinke_smiley

Elektriker - Revalidering eller voksenlærling og hvad med løn?

Recommended Posts

blinke_smiley

Jeg overvejer stærkt at tage uddannelsen som elektriker. Jeg er 26 år, kvinde, og har allerede en erhvervsuddannelse (skiltetekniker) som jeg ikke har arbejdet med i 2 år. Super fed uddannelse, men det fungerede desværre ikke helt med psyken, så jeg er i jobafklaringforløb ved kommunen. Det er fint, men der sker ingenting og jeg vil virkelig gerne videre. 

Jeg kan muligvis blive tilbudt uddannelses-revalidering, men hvilke fordele giver det, i forhold til at starte i almindelig voksenlærer som elektriker? l

Er der nogen som ved hvad revaliderings"lønnen" ligger på? 

Hvad får en elektriker der er voksenlærling?

Hvordan er stress-niveauet som elektriker? 

Håber der er nogen af jer der ved lidt om det her. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Nu spørger jeg så ind til, hårdt og brutalt, i "kommune kælling skjorten regi" og som skole sekretær på en erhvervs skole;

Hvad skulle gøre forskellen psykisk i at tage en elektriker uddannelse til i forhold til den uddannelse som skilte maler du allerede har?

Hvis du ikke kan give et pokkers konkret svar på det vil du aldrig blive bevilget revalidering. ( Det var stressene er ikke svaret- det er alle jobs)

Det er begge håndværker uddannelser og begge uddannelser involverer det samme på et eller andet plan (inkl materialer)

Alt efter årstal for første på begyndte grundforløb kan du ikke tage det om. Eller det kan du, men du skal selv betale.

Du er velkommen til at stille spørgsmål, og også i en PB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
blinke_smiley

Haha fair nok ;) Jeg skal til samtale med min sagsbehandler på tirsdag, så det fint du lige prøver mig af. 

- Jeg har læst at der er rigtig gode jobmuligheder som elektriker i hele landet.

- Fin løn, så jeg ville kunne komme til at arbejde på deltid hvis jeg ikke kan klare fuldtidsarbejde. (kunne da være rart)
Jeg har en forestilling om at arbejdspresset ikke er på et urealistisk højt niveau. Selvfølgelig skal man som elektriker være god til sit job og arbejde effektivt. 

- Der er mange dygtige UFAGLÆRTE skilteteknikere, som stort set kan det samme som en uddannet skiltetekniker. Som elektriker kan man kun få job hvis man er uddannet, altså man er forhåbentlig mere eftertragtet. ;)

- Jeg var rigtig fin og dygtig til min arbejde som skiltetekniker, men fordi der er så mange skilteteknikere, er der konkurrence om hvilket firma der er billigst og bedst. Mit tempo kan ikke følge med. 

- Jeg er meget kreativt og lavede også skiltedesigns, brochure osv. Men fordi jeg er ret perfektionistisk føler jeg ikke at jeg kan leve op til. 

- Hvis jeg vil vende tilbage til skiltebranchen, er det en bonus hvis jeg er elektriker. Eks. tilbyder mange skiltefirmaer opsætninger af lysskilte og butiksfacader med lys. ;)

Okay det blev lidt rodet, men håber det gav lidt mening. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Som kommune bitch ser jeg absolut ingen grund til at bevillige en revalidering og som skole sekretær kan jeg kun sige at du er velkommen til at søge optagelse på hovedforløb to, men du er lige stillet med alle andre elever og det betyder at du skal have en lære plads  først...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, blinke_smiley skrev:

- Fin løn, så jeg ville kunne komme til at arbejde på deltid hvis jeg ikke kan klare fuldtidsarbejde. (kunne da være rart)

I den forbindelse, hvis det bliver relevant, bør du være obs på, om fleksjob er en mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind