xrasmussen

Handle dagligvarer på nettet

Recommended Posts

Juki

Jeg handler primært dagligvarer på nettet, p.t. på nemlig.com, og så spæder jeg op fra fysiske butikker hvis jeg mangler ting der skal bruges friske, fx krydderurter. Tidligere har jeg også brugt Coop og Osuma.

Jeg har ikke bil og der er ikke så mange indkøbsmuligheder i nærheden af hvor jeg bor, så for mig er det ganske smart at jeg kan købe stort ind af én omgang, i stedet for at skulle handle flere gange om ugen og læsse min cykel eller slæbe en masse indkøbsposer med i bussen. 

Af samme årsag tror jeg heller ikke jeg bruger flere penge end jeg ellers ville gøre. Jeg får vel leveret en gang om ugen i snit, så selvom det er mange penge på en gang, så svarer det til hvad jeg alligevel ville bruge på en uge, bare fordelt over flere gange. Samtidig bliver jeg heller ikke fristet af impulskøb og ting jeg mangler, men må købe i "dyre domme" fordi jeg ikke har mulighed for at købe det løbende ind når det er på udsalg. Det kan fx være mel, toiletpapir, flåede tomater osv. 

Det generer mig ikke at man skal være hjemme i et bestemt tidsrum på en time, man selv har valgt, med nemlig. Jeg kan godt se det er en fordel med et større tidsrum fra fx kl 8-16, som når det bliver leveret med PostNord, og at de samtidig bare sætter varerne. Ulempen er bare de pap- og flamingokasser man så brænder inde med bagefter. 

Jeg har prøvet nogle gange at jeg har fået en erstatningsvare, dog uden beregning. Det synes jeg er god service, men også irriterende hvis man har bestilt en økologisk kylling og så får et skravl af en discountkylling i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 9/11/2017 at 15:12, xrasmussen skrev:

Det har jeg også opdaget nu at mit mynster ikke gør.

For nogle giver det rigtig god mening at handle på nettet. Det gør det bare ikke for mig. Ofte er jeg kun hjemme få dage før jeg er nogle dage andre steder (familie/venner), og når jeg er hjemme ender det også tit med at jeg tager ud at spise med venner. Derfor giver større indkøb af mad til mange dage ikke meget mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Okay, så ligner vores mynstre ikke hinanden. Jeg er bare en type der ikke kan finde ud af at lave madplan og derfor foretrækker at handle, når det lige passer, f.eks når jeg skal bruge noget til aftensmad. Tit stopper jeg og handler på vej hjem fra arbejde.

Jeg bor alene har du nok gættet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg kan desværre ikke få leveret fra Nemlig (begænset område de kører i).

Men Osuma har jeg tit brugt, også typisk til de tunge ting, eller som da jeg for ikke så længe siden forstuvede en fod.

Men kan faktisk, hvis man er tidligt nok på den (vist ok kl 9 eller 10) få leveret samme dag for 20 kr ekstra.

Og Osuma har ikke minimumskøb mere, men hvis man som jeg er ryger, så er det jo bare at fylde på smøger, eller andre ting som toiletpapir osv.

Jeg har oplevet en enkelt gang at mine varer først kom næste dag fordi chaufføren var syg, eller så mange havde bestilt at det var fysisk umuligt at nå.

Ellers har jeg ingen problemer haft, heller ikke med kød, mælk, eller frugt/grønt.

Og så synes jeg også bare udvalget er meget større, end min lokale købmand, selvom det ikke er nogen lille købmand.

Der er også Bilkatogo.dk, dem har jeg dog ikke prøvet endnu, gør jeg måske næste gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk

Osuma har enten et samarbejde med Coop eller de står helt bag dem . De kommer i hele landet , hvad Nemlig ikke gør .

Men medlemskortet kan ikke mere bruges her. Til gængæld koster det nu kun 49 kroner i fragt , hvis man køber for mindst 400 kroner. Så er der også Shopr som har gratis fragt . Men de har ikke noget stort udvalg i brød og det de har er for det meste udsolgt. Ellers er det fint og man får altid nogle gratis ting med .Før sendte de med posten . men har nu andre levandører , som jeg ikke har prøvet   Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VG
On 4/9/2018 at 22:17, snoozz skrev:

Jeg kan desværre ikke få leveret fra Nemlig (begænset område de kører i).

Men Osuma har jeg tit brugt, også typisk til de tunge ting, eller som da jeg for ikke så længe siden forstuvede en fod.

Men kan faktisk, hvis man er tidligt nok på den (vist ok kl 9 eller 10) få leveret samme dag for 20 kr ekstra.

Og Osuma har ikke minimumskøb mere, men hvis man som jeg er ryger, så er det jo bare at fylde på smøger, eller andre ting som toiletpapir osv.

Jeg har oplevet en enkelt gang at mine varer først kom næste dag fordi chaufføren var syg, eller så mange havde bestilt at det var fysisk umuligt at nå.

Ellers har jeg ingen problemer haft, heller ikke med kød, mælk, eller frugt/grønt.

Og så synes jeg også bare udvalget er meget større, end min lokale købmand, selvom det ikke er nogen lille købmand.

Der er også Bilkatogo.dk, dem har jeg dog ikke prøvet endnu, gør jeg måske næste gang.

En af mine kollegaer forsøgte sig for et stykke tid siden med Bilkatogo. Og det fungerede efter hans mening rigtig godt.  Den eneste "ulempe" er at man skal have bil selv for at benytte denne løsning. 

Vi bruger Nemlig.com rigtig meget. De får lov til at slæbe både de tunge ting som  mælk, kartofler, grøntsager, mel og den slags. Og er også leverandør af f.eks. pålæg og andre ting som jeg skal give det samme for hos dem som i Føtex. Til gengæld så er vi begyndt at købe vores kød i de almindelige supermarkeder. Ikke fordi kvaliteten på nemlig er dårlig. For det er den slet slet ikke....Vi er bare ikke så gode til at lægge madplan hvad kød angår......Så det køber vi tit på dagen. Til gengæld så er det bare SÅ fedt at man ved at man aldrig skal handle andet end kød på dagen. Alt det andet er der allerede. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind