xrasmussen

Handle dagligvarer på nettet

Recommended Posts

xrasmussen

Jeg har prøvet for første gang at handle dagligvarer på nettet. Jeg har prøvet Nemlig. Det er bestilt men ikke leveret så jeg kan ikke endnu udtale mig om jeg er tilfreds med leveringen, dato på varer osv.

Nemlig synes at have et godt udvalg af varer. Jeg synes måske at det er nemmere at vælge f.eks hvilken ost man skal have, når man står i en fysisk butik og kan se dem alle på en gang, end når man skal bladre gennem flere kategorier af oste og ikke helt ved, hvad man vil have.

Det bliver nok også dyrere end almindelige supermarkeder.

Hvad er Jeres erfaringer med at handle madvarer på nettet, hvis I har prøvet det. Hvilke butikker / tjenester har I prøvet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Har prøvet Coop, desværre var kravet vistnok 500,- , og så meget handler jeg ikke for hver gang. men det gik helt fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg har brugt nemlig et par gange. Det har forløbet helt fint. 
En lille bemærkning er dog, at de erstatsningsvarer man modtager, hvis de ikke har nok, ikke altid lever helt op til forventningerne. 

Da jeg afholdte påskefrokost i år, så modtaog jeg friske asparges, istedet for dåseasparges.. Lyder jo dejligt, men der er jo noget mere arbejde i at skrælle og rense osv. pyha! 

Og så er det jo lidt underligt at de kan løde tør for dåseasparges, når jeg har bestilt 2 mdr. i forvejen. Det er lidt sørgeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Jeg kan godt finde på at købe de "tunge" ting over den forretning da jeg ikke har bil og ikke altid gider at slæbe, men så bliver det typisk i et større parti.

Vare kategorierne er så typisk vaske pulver, drikke vare (som kan holde sig), mel, sukker og dåse mad (flåede tomater og den slags)

Og det har fungeret upåklageligt syntes jeg.

Sjovt nok har jeg lige søgt job hos dem i deres DB afdeling

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
For 17 minutter siden, Justie skrev:

Jeg kan godt finde på at købe de "tunge" ting over den forretning da jeg ikke har bil og ikke altid gider at slæbe, men så bliver det typisk i et større parti.

Vare kategorierne er så typisk vaske pulver, drikke vare (som kan holde sig), mel, sukker og dåse mad (flåede tomater og den slags)

Og det har fungeret upåklageligt syntes jeg.

Sjovt nok har jeg lige søgt job hos dem i deres DB afdeling

Det er næsten også grunden til jeg gjorde det. Jeg har haft brækket foden. Jeg kan næsten gå igen men tør ikke endnu bære indkøbsposer og andre tunge ting op ad trappen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg har endnu ikke prøvet at handle dagligvarer, men vil ikke være fremmed overfor det. Specielt lagervarer. Friske varer som grøntsager og fersk kød vil jeg dog helst se før jeg køber. Derudover køber jeg ret spontant ind til selve dagen eller dagen efter så det passer ikke helt ind i at bestille over nettet. I det hele taget passer hele mit mønster ikke så godt med at købe dagligvarer på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 6/9/2017 at 15:24, ThomasSneum skrev:

En lille bemærkning er dog, at de erstatsningsvarer man modtager, hvis de ikke har nok, ikke altid lever helt op til forventningerne. 

Da jeg afholdte påskefrokost i år, så modtaog jeg friske asparges, istedet for dåseasparges.. Lyder jo dejligt, men der er jo noget mere arbejde i at skrælle og rense osv. pyha! 

Og så er det jo lidt underligt at de kan løde tør for dåseasparges, når jeg har bestilt 2 mdr. i forvejen. Det er lidt sørgeligt. 

Faktisk ikke så mærkeligt på den tid af året, det er så langt væk fra høst man kan komme, og det sker tit at de fysiske butikker heller ikke kan få dåseasparges på den tid af året, ganske simpelt fordi der ikke er flere at få :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 6/9/2017 at 15:24, ThomasSneum skrev:

Glemte lige, det at du så kan få friske asparges i stedet, skyldes at de sikkert er dyrket som nische i drivhus eller i et hjørne af verden hvor mængderne og priserne slet ikke er til at proppe dem på dåse, og det har helt sikkert været en meget dårlig forretning for sælger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Bringer lige denne tråd op igen, da jeg vil spørge om andre, der bor i lejlighed i en opgang, har oplevet at nemlig chauffører - eller andre pakke leverings bude - har stået og banket på gadedøren i stedet for at gå ind, når de er kommet inden gadedøren blev låst. Det skete i dag igen. Godt jeg havde stået og kigget efter ham. Jeg har nævnt det for kundeservice i et tilfredshedsspørgeskema.

Jeg prøvede Nemlig da jeg pga en brækket fod ikke kunne gå og derfor ikke bære ting op ad trappen. Det kan jeg igen, så nu tror jeg, jeg foretrækker at handle selv, hvilket jeg også har gjort oftere nu end brugt Nemlig.

Så kan man gøre det lige når det passer. Med Nemlig er man afhængig af, at de kan levere på et tidspunkt hvor man er hjemme. Vil man f.eks have deres friskbagte brød kræver det, at man bestiller på det rigtige tidspunkt.

Jeg har bil, så jeg kan køre tunge ting hjem og ikke slæbe dem fra supermarkedet. Jeg synes stadig bedre om at handle selv. Har man ikke bil er det sandsynligvis en fordel at få varerne leveret.

Jeg har dog været tilfreds med varerne og Nemlig har mange gode ting.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
On 6/9/2017 at 19:18, dna skrev:

Jeg har endnu ikke prøvet at handle dagligvarer, men vil ikke være fremmed overfor det. Specielt lagervarer. Friske varer som grøntsager og fersk kød vil jeg dog helst se før jeg køber. Derudover køber jeg ret spontant ind til selve dagen eller dagen efter så det passer ikke helt ind i at bestille over nettet. I det hele taget passer hele mit mønster ikke så godt med at købe dagligvarer på nettet.

Det har jeg også opdaget nu at mit mynster ikke gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind