susanne0902

Efterforskning

Recommended Posts

susanne0902

Jeg kender en der 4 gange på 4 år er blevet meldt til kommunen fordi anmelder mener at vedkommende ikke er berettiget til offentlig forsørgelse fordi sygemelding ikke stemmer overens med vedkommendes aktivitets niveau.

Den anklagede vil nu tage kontakt til politiet for at anmelde denne person for chikane, og regner med at politiet vil efterforske og finde frem til ip adressen på anmelder, så de kan finde ud af hvem det er.

Det lyder for mit vedkommende helt hen i vejret, at politiet vil bruge tid på dette og det har jeg prøvet at forklare hende. 

Der er ingen trusler eller lign i disse henvendelser, men alligevel mener hun det er en sag for politiet. 

Hvad mener I? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Hvorfor skulle politiet tage sagen? Det er da et privat anliggende og det er kommunens valg, hvis de gider lytte til den anmeldelse som foretages flere gange og vel på samme grundlag.

Desværre får den politi anmeldelse nok en rigtig lav prioritering, eller afvises, hvis kommunen tillader anmeldelsen så er det jo ikke chikane men kommunen som ikke siger fra.

Du lyder til at kommunen har taget fat i denne person som anmeldes flere gange på det grundlag, og det lyder ikke til sygemelding ændres, så hvorfor gøre mere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
susanne0902
For 14 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Hvorfor skulle politiet tage sagen? Det er da et privat anliggende og det er kommunens valg, hvis de gider lytte til den anmeldelse som foretages flere gange og vel på samme grundlag.

Desværre får den politi anmeldelse nok en rigtig lav prioritering, eller afvises, hvis kommunen tillader anmeldelsen så er det jo ikke chikane men kommunen som ikke siger fra.

Du lyder til at kommunen har taget fat i denne person som anmeldes flere gange på det grundlag, og det lyder ikke til sygemelding ændres, så hvorfor gøre mere?

Nej der er aldrig hold i disse anklager, og det er derfor hun vil anmelde denne person til politiet, hun mener det er ekskærestens nuværende kæreste uden at hun har noget at ha´det i, og det er chikane.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Hvis anmeldelsen er anonym, og du går til politiet, så vil de ikke have meget af gå efter, ud over nogen som peger fingre, og det er nok ikke sådanne personer politiet lytter til, lige meget hvor meget uvenner ens ex er med en selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Din bekendte kan bede om aktindsigt i sagen, og se, om der er et eller andet der klart indikerer hvem anmelder er.

Og hvis der ikke er, så tror jeg ikke hun får meget ud af sin anmeldelse.

Hvordan reagerer kommunen på anmeldelserne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
susanne0902
For 3 timer siden, Entrelac skrev:

Din bekendte kan bede om aktindsigt i sagen, og se, om der er et eller andet der klart indikerer hvem anmelder er.

Og hvis der ikke er, så tror jeg ikke hun får meget ud af sin anmeldelse.

Hvordan reagerer kommunen på anmeldelserne?

Jamen gør det de skal, de forhører hende om der er hold i tingene, og der er aldrig noget galt. 

Jeg forstår simpelthen ikke hvad hun vil med en politianmeldelse og jeg tror simpelthen ikke de tager sig af det, men det er hun overbevist om, da det er chikane

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, susanne0902 skrev:

Jamen gør det de skal, de forhører hende om der er hold i tingene, og der er aldrig noget galt. 

Jeg forstår simpelthen ikke hvad hun vil med en politianmeldelse og jeg tror simpelthen ikke de tager sig af det, men det er hun overbevist om, da det er chikane

Vil det sige, at kommunen blot spørger din veninde, og når hun så afviser, så sker der ikke mere? For så er det jo fint nok. Kommunerne ved jo godt, at der ikke er hold i alle anmeldelser.

Hvis hun vidste, og kunne bevise, hvem der melder hende, så kunne jeg forstå politi-anmeldelsen, men når hun ikke har nogen beviser, så tror jeg heller ikke der er noget at komme efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Hvis det er vedvarende chikane, så kan hun godt anmelde det. Men der sker nok ikke så meget, andet end hvis chikanen bliver værre, så har hun allerede gjort opmærksom på problemet. Politiet kan dog med en dommerkendelse finde ejeren af ip adressen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind