MissUnique

at bringe ægteskab på banen.

Recommended Posts

MissUnique
For 17 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Forventningsafstemning er altid et godt udgangspunkt. Og naturligvis må man gøre op med sig selv om, hvor meget man er villg til at gå på kompromis med. Det her ønske finder jeg personligt, er mærkeligt at have som et ultimatum. Når nu følelserne ellers er til at I kan dele resten af tilværelsen sammen og du ikke leder efter nogen garentier. 

Jeg håber da I finder ud af det, og hvem ved.. ved alvorlig overvejelse, så kan det da være at han "overgiver sig" :)  

Det ved jeg godt. Og det kan da også være jeg med tiden ændre mening. 

I bund og grund, er det nok bare vigtig med lige ham her. Efter at have kysset min andel af "frøer" har jeg endelig fundet en der giver mig alt det jeg har brug for, alt det jeg ønsker.

Når jeg har den holdning til ægteskab, er det måske bare lidt svært for mig at tænke på at skulle være hans kæreste resten af livet. 

Og så er det måske lidt hans eks der spiller ind.. Han har fortalt at han friede til hende og hun afviste ham. Og nogle uger efter fortæller han mig, at han aldrig vil giftes igen. Så måske er det lidt tryghed for mig også. At jeg er god nok. At han rent faktisk mener det, når han siger han elsker mig ubeskriveligt højt. 

^^ Kan godt se det lyder SÅ forkert! At hvis han ikke vil giftes med mig, så elsker han mig ikke. Men sådan menes den ikke. Undre mig måske bare over at han ville giftes med hende, men ikke med mig (hvis vi kom der til)^^

Redigeret af MissUnique

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 11 minutter siden, MissUnique skrev:

Undre mig måske bare over at han ville giftes med hende, men ikke med mig (hvis vi kom der til)^^

Det tror jeg at det kunne være en rigtig god ide hvis du spurgte ham om - for at give dig selv ro i sindet...

Og det skulle som end ikke forbløffe mig, om svaret er at han dengang troede og tænkte som du gør nu og han efter en skilsmisse erfarede at det bestemt ikke er tilfældet.

Og at den indre ro og overbevisning om at man er elsket og villet, er noget man selv må arbejde med og intet bryllup eller vielses attest eller nogen som helst gestus fra ens partners side kan ændre på om man føler sig utryg - i virkeligheden kan det øge besiddertrangen og jalouxien så voldsomt,  så det man frygter mest er det man selv ender med at fremkalde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissUnique
For 1 minut siden, Justie skrev:

Det tror jeg at det kunne være en rigtig god ide hvis du spurgte ham om - for at give dig selv ro i sindet...

Og det skulle som end ikke forbløffe mig, om svaret er at han dengang troede og tænkte som du gør nu og han efter en skilsmisse erfarede at det bestemt ikke er tilfældet.

Og at den indre ro og overbevisning om at man er elsket og villet, er noget man selv må arbejde med og intet bryllup eller vielses attest eller nogen som helst gestus fra ens partners side kan ændre på om man føler sig utryg - i virkeligheden kan det øge besiddertrangen og jalouxien så voldsomt,  så det man frygter mest er det man selv fremkalder

Han var gift, blev skilt, fandt hende han friede til. De gik fra hinanden og han fandt mig. Så han havde været gift inden han friede til hans eks. Det er derfor den undre mig :) Men forstår din pointe ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hvis det vitterligt betyder så meget for dig, så skal du heller ikke bruge tid på en der ikke vil giftes.

Hvis det er sådan det forholder sig. Måske har han bare sagt sådan lige der fordi han måske troede at du ville have han skulle fri inden for det næste korte tid. 

Så hvis jeg var dig ville jeg sige til manden at ja du vil gerne giftes på et tidspunkt, men du forventer ikke ligefrem med at det bliver imorgen eller om ½ år. Og så kan du jo se hvad han siger til det. og hvis han joker igen, så er det ok at bede ham tage det alvorligt i 5 min og svare ærligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissUnique
For 3 timer siden, Salsa21 skrev:

Hvis det vitterligt betyder så meget for dig, så skal du heller ikke bruge tid på en der ikke vil giftes.

Hvis det er sådan det forholder sig. Måske har han bare sagt sådan lige der fordi han måske troede at du ville have han skulle fri inden for det næste korte tid. 

Så hvis jeg var dig ville jeg sige til manden at ja du vil gerne giftes på et tidspunkt, men du forventer ikke ligefrem med at det bliver imorgen eller om ½ år. Og så kan du jo se hvad han siger til det. og hvis han joker igen, så er det ok at bede ham tage det alvorligt i 5 min og svare ærligt.

Det hele kom sig af at vi så det der "Gift ved første blik" 

Hvor jeg så snakkede om, at det kunne jeg slet ikke forholde mig til. I min optik er man forelsket det første års tid, det vil sige man ser igennem fingre med mange ting. Derefter begynder man at lærer hinanden at kende, finder ud af hvem ens partner er. Så for mig bør man først blive gift efter 3+ år.. 

Men ja, han sagde det jo med et smil, og jeg har da også på et tidspunkt fortalt om mit drømme bryllup hvortil han svarede "skal man giftes, så er det da en fed måde at gøre det på" 

Jeg er dog kommet frem til, at det hele bunder i min skide usikkerhed. Den skal han på ingen måde straffes for.

Men hvis jeg går med en drøm/håb om det og han går med meningen om han aldrig vil igen. Jamen så bliver det jo et problem før eller siden. Så er det vel bedre at tage den nu, end om nogle år..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella

Kort og godt..spørg ham hvordan han vil have det med at skulle igennem en adoptionsproces!
Du kan ikke få børn + han vil måske gerne have egne børn (bio) hvordan ser han på mulighederne?
Hvis han ikke giver dig det svar du vil , så vil det ALDRIG blive jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissUnique
For 1 time siden, psykonella skrev:

Kort og godt..spørg ham hvordan han vil have det med at skulle igennem en adoptionsproces!
Du kan ikke få børn + han vil måske gerne have egne børn (bio) hvordan ser han på mulighederne?
Hvis han ikke giver dig det svar du vil , så vil det ALDRIG blive jer.

Jeg forstår ikke lige sammenhængen, da jeg snakker ægteskab og du snakker om børn..

Måske er det fordi jeg har formuleret mig forkert.. Jeg kan godt få børn selv, men ikke når jeg er sammen med ham grundet han er steriliseret..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissUnique

Måske jeg skulle overveje, at arbejde med mig selv og min usikkerhed. For den har åbenbart været så ubegrundet, som noget kan være!

Vi har brugt weekenden, med kærestens kollegaer. Til noget "rystesammen" hygge.

Til spisningen sad vi og snakkede med formanden og hans nye kone. De var ved at fortælle om aaalt det stress de gik igennem med brylluppet, fordi alt skulle bare være perfekt. Kirken, kjolen, maden osv osv.

Der lagde min kæreste om mig og siger "det problem får vi vidst ikke" av av tænkte jeg så. Men så forklarede han, at mit drømmebryllup ikke skulle være i en kirke. Og at jeg ønskede ikke gaver, men derimod at vi lavede et sammenskudsgilde. Lige så vel som, at jeg ikke ønsker at folk skal komme i gallakjoler osv. Jeg vil have noget der minder om en grill-fest, casual beklædning. Og jeg sagde sågar til min kæreste, at hvis han ville have træsko på når vi blev gift så er det dét han skal gøre.. Formandens kone, mente det var en mærkelig ting hvortil min kæreste sagde "ja, men det er sådan hun vil have det. Så er det sådan hun skal få det"

• Synes godt om 1
  • Elsker 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Dejligt at høre at du har fået ro i sjælen :-) 

Og i sidste ende er det jo det, som det handler om :-)

/knus Justie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind