Hansen2355

Barsel og tidsbegrænset ansættelse - hvem betaler?

Recommended Posts

Hansen2355    0
Hansen2355

Jeg er ansat som post doc stipendiat ved et dansk universitet. Ansættelsen er tidsbegrænset og er finansieret af en bevilling fra Forsknings- og Innovationsstyrelsen. I 2014 var jeg på barselsorlov i 18 uger. Jeg har nu fundet af at min arbejdsgivers (dvs. universitetets) udgifter til løn under min orlov er blevet taget fra min bevilling. Kan det være rigtigt? Bevillingen er personlig og "tilhører" mig (selvom den administreres af universitetet) så det føles lidt som om jeg har betalt for min egen barselsorlov. De penge der er brugt er penge der fx kunne være blevet brugt på lønmidler eller anden drift i forb. med mit projekt. Mit indtryk var at udgifter under barsel var noget min arbejdsgiver skulle dække af egen lomme (så at sige). Nogen der kender reglerne på dette område?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie    196
Justie

Bevillinger er side sat med øvrige tidsbevilligede projektansættelser og derfor ikke indbefattet i en barselsorlov.

Du betaler ikke for din egen barselsorlov - du er ansat til at udføre et stykke arbejde, som du nu er nødsaget til, i et eller andet omfang og tidsperiode, at indstille i perioden.

Du må forhøre dig hos din fagforening og din fakultets sekretær

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind