Sprinter87

Hvad er ultra rent vand?

Recommended Posts

Sprinter87

Jeg har set virksomheder sige, at de vasker med ultra rent vand.

... Nu er jeg ikke biolog, men hvad fa'en betyder det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Det betyder som hovedregel at det er poste vand som har været over en ion renser for at fjerne kalk, jern og andre "uren heder"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sprinter87

Det giver god mening, og er vel også med til at give et bedre resultat. Især i København, hvor vi har så vanvittig meget kalk i vandet.

Årsagen til spørgsmålet er, at vi er et lille firma der leder efter erhvervsrengøring i København, og har kigget på forskellige udbydere, hvor flere af dem nævnte det, og andre gjorde ikke. Jeg tænkte, at det måske blot var et salgstrick, og det svarer lidt at prøve at sælge "frisk fisk". Jeg regner jo med at fisken er frisk, på samme måde med, at jeg regner med at vandet også er rent. Derfor virkerede det unødvendigt at skrive det.

Så lærte jeg også noget i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie

Hvis der er tale om "almindelig" kontor rengøring ser jeg ikke at det skulle være et salgs argument, men hvis vi begynder at tale vindues polering eller et sted med meget reflekterende overflader, kunne det godt være imho

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sprinter87

Det har du ret. Men det også mest i forbindelse med vinduespudsning at det står skrevet. Men jeg tænker, at ens computerskærme også kan nyde godt af at blive pudse i "ultra rent vand".

Som jeg sagde, jeg er ikke biolig eller kemiker. Hvad ved jeg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, Sprinter87 skrev:

Men jeg tænker, at ens computerskærme også kan nyde godt af at blive pudse i "ultra rent vand".

Det er så en ret skidt (hø hø) ide. Vand har en længere fordampnings tid end rengørings midler som indeholder sprit som gør at vandet kan nå at samle sig på overflader eller i skærm kanter.

Plus at det skidt som skal tages af skærme som regel indeholder celle materiale fra brugerne (host, nys, etc) og det fjerne vand ikke. Der skal noget fedt opløsende til.

Men det kan være fint med en sæbe opløsning på fks stengulve og glatte flisebelægninger - som fks Glyptotekets gulv eller foyeen i Mærsk domicilet

Redigeret af Justie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Ultra rent vand finder du i WCet efter du har gjort både det lille og det store i WCet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
For 2 minutter siden, stig6499 skrev:

Ultra rent vand finder du i WCet efter du har gjort både det lille og det store i WCet

og lader det koge i et tørkloset i 14 dage uden anden tilsætning end spåner derefter.

Du er meget, meget morsom Stig og en smule ironi forekommer på sin plads

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 18 minutter siden, Justie skrev:

og lader det koge i et tørkloset i 14 dage uden anden tilsætning end spåner derefter.

Du er meget, meget morsom Stig og en smule ironi forekommer på sin plads

Jammen ultra rent vand det er første gang jeg har læst det , vandet i DK er i forhold til andre lande rent , der er selvfølgelig steder i DK hvor vandet ikke er rent men i det store hele er vandet rent , at reklamere med ultra rent vand , det er godt nok det dårligste salgs fif jeg har læst om , hvis jeg vasker mine underhylere i ultra rent vand , så bliver mine underhylere ultra rene , man tror det er løgn 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
oss
For 13 timer siden, stig6499 skrev:

Jammen ultra rent vand det er første gang jeg har læst det , vandet i DK er i forhold til andre lande rent , der er selvfølgelig steder i DK hvor vandet ikke er rent men i det store hele er vandet rent , at reklamere med ultra rent vand , det er godt nok det dårligste salgs fif jeg har læst om , hvis jeg vasker mine underhylere i ultra rent vand , så bliver mine underhylere ultra rene , man tror det er løgn 

Kan du så forklare, hvorfor der sælges så meget vand på flasker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind