Gæst

opsparing af ferie når man er skolelærer

Recommended Posts

Gæst

Hej

Hvis man nu er blevet ansat som skolelærer i august sidste år, burde man så ikke have opsparet noget ferie med løn som man kan bruge her i sommerferien.

Eller hvordan hænger det sammen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Irma

Hej Salsa21,
Jo, det skulle jeg mene. 

Det første år du er ansat skal du bruge de feriepenge, som du har optjent fra din tidligere arbejdsplads. Og når du har været ansat i 1 år, på din nye arbejdsplads, så bør du afgjort have optjent nogle feriepenge her, som du kan bruge på at holde ferie nu. Med mindre du altså på din nye arbejdsplads får ferie med løn, hvilket jeg selv gør. 

Da vi ikke er i august endnu, skal du være opmærksom på, at du måske har en smule feriepenge til gode fra din gamle arbejdsplads.

Personligt forstår jeg ikke, at man ikke bare dropper det med feriepenge og blot giver alle ferie med løn. Så ville vi da spare en masse penge på administration og bøvl med at få dem udbetalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 4 timer siden, Irma skrev:

Hej Salsa21,
Jo, det skulle jeg mene. 

Det første år du er ansat skal du bruge de feriepenge, som du har optjent fra din tidligere arbejdsplads. Og når du har været ansat i 1 år, på din nye arbejdsplads, så bør du afgjort have optjent nogle feriepenge her, som du kan bruge på at holde ferie nu. Med mindre du altså på din nye arbejdsplads får ferie med løn, hvilket jeg selv gør. 

Da vi ikke er i august endnu, skal du være opmærksom på, at du måske har en smule feriepenge til gode fra din gamle arbejdsplads.

Personligt forstår jeg ikke, at man ikke bare dropper det med feriepenge og blot giver alle ferie med løn. Så ville vi da spare en masse penge på administration og bøvl med at få dem udbetalt.

ok tak. det var nu ikke mig selv. men har sagt til personen at han nok skal spørge sin fagforening hvordan det hænger sammen for at være sikker. men ja det er da meget nemmere bare at give fri med løn, så det ikke skal regnes ud og bruges tid på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Irma
Skrevet (redigeret)

Det er Udbetaling Danmark der står for udbetaling af feriepenge. På deres hjemmeside kan han logge sig ind med NemID og se om han har feriepenge til gode. Her kan han også få dem udbetalt. 

Det er også en mulighed at ringe til Udbetaling Danmark og høre om der skulle stå feriepenge i hans navn. Telefon: 70 12 80 64

Redigeret af Irma

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind