yuna-FF

Dårlig inkasso-skik når de ikke kan finde skyldner?

Recommended Posts

yuna-FF

Måske sidder der en x-inkasso medarbejder, der vil fortælle, hvordan det faktisk foregår eller bare nogle med samme oplevelse som mig?

Jeg har 2 gange - af 2 forskellige inkasso-firmaer - fået brev om at jeg skylder nogen penge.
Begge fra selskaber jeg aldrig har brugt, seneste fra el-selskab på en adresse jeg aldrig har boet på. En regning fra sidste år, og jeg har boet på min adresse i over 10 år nu... Og den anden havde de en fødselsdato på, som overhovedet ikke svarede overens med min.

Jeg har et MEGET alm. navn og bor i en forholdsvis stor by, så tænker de bare sidder og søger og skyder med spredehagl, når personen er flyttet og de ikke ved hvorhen? Sender breve til folk med samme navn som bor i samme by, og håber på de finder den rigtige eller er heldig at en bare betaler, fordi de bliver bange eller ikke kan finde rundt i det?

MULIGVIS er dette fordi der i en periode over 18-19 år, har boet en i samme ungdomsbolig-kompleks med samme navn, men hvis man sådan hurtig regner på det, har der nok boet over 500 personer over så lang tid - så måske er det et uheldigt sammentræf. Har de adgang til et eller andet register, hvor de kan se, hvor folk har boet igennem 20 år? Og hvorfor tjekker de så ikke, hvor lang tid personen de sender brevet til, har boet på nuværende adresse?

Er da lidt træt af at få sådanne breve og skal til at ringe rundt og forklare

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
John H

Det er næppe standard at - hvis man hedder Hans Hansen så får man alle rykkere der skulle tilhøre de der hedder Hans Hansen - Det har inkassoselskaber slet ikke tid til. Normalt vil de kun skrive hvis der er et eller andet sammenfald - kunne være adressen eller noget fra CVR eller andre databaser.
Det at der i samme kompleks har boet en med samme navn i 18-19 KUNNE være en forklaring.
Der er ikke sådan hurtig adgang til at checke hvor længe nogen har boet et sted, ud over at søge år efter år tilbage og det tager tid

En anden mulighed er, at kreditor siger til inkasso selskabet at det garanteret er den og den og så tror inkasso selskabet bare på den.

JEP det er da surt og besværligt at skulle svare dem, at det er en gal person-. 
Venlig hilsen John H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind