shhansen

Hvordan administrerer man Firewall?

Recommended Posts

shhansen

Jeg har købt et Avast sikkerhedsprogram, men til min skuffelse spærrer den for Internet. Jeg kan slet ikke starte internet og ved slet ikke, hvordan man behandler den Firewall. Jeg havde først et gratis Avast sikkerhedsprogram og fik mange informationer op på computerskærmen om de trusler, der er på Internet. Da jeg ydermere fik informationer i fjernsynet om hacker-trusler for tiden, besluttede jeg at købe et Avast sikkerhedsprogram, fordi reklamerne fra det gratis Avast sikkerhedsprogram lød godt, men foreløbig har købet bare givet mig et nyt problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aura23

Hej

Nu er jeg ikke den største IT-ekspert men så vidt jeg ved har Windows indbygget firewall. Men ellers kan du vel gå ind i programmet og skifte til nogen mindre restriktive indstillinger og se om det hjælper? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At glædes ved det gode

Hejsa :)

Jeg er nu slet heller ikke nogen ekspert overhovedet, men Firewall-indstillingerne ligger vel på de fleste windowsmaskiner inde i Kontrolpanel->System og sikkerhed->Firewall

Der kan du vælge at tillade bestemte programmer, som du stoler på, igennem din Firewall. Altså, hvor du fortæller din Firewall, at fx Avast er okay.

Mvh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Ja, men jeg kan slet ikke starte internet. Siden, jeg installerede det Avast, har jeg slet ikke kunnet bruge computeren, og det er ærgerligt, fordi den kostede dengang 9.000 kr. (Jeg skriver nu fra en anden computer). Engang var der én her på Jubii.dk, som virkede lidt som en support. Er her ikke sådan en person mere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 minutter siden, shhansen skrev:

Ja, men jeg kan slet ikke starte internet. Siden, jeg installerede det Avast, har jeg slet ikke kunnet bruge computeren, og det er ærgerligt, fordi den kostede dengang 9.000 kr. (Jeg skriver nu fra en anden computer). Engang var der én her på Jubii.dk, som virkede lidt som en support. Er her ikke sådan en person mere?

Afinstaller Avast - problem solved. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen
For 3 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Afinstaller Avast - problem solved. 

Det har jeg forlængst afinstalleret. Derefter har jeg dog installeret den gratis version. Skal den også afinstalleres?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvis Avast er afinsatlleret, og du stadig ikk kan komme på nettet, så skyldes det jo ikke Avast. 

Hvad årsagen så er kan jo være 1000 ting. Dit netkort er røget, du har slået nogle indstillinger fra osv. hvem ved? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen
For 59 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Hvis Avast er afinsatlleret, og du stadig ikk kan komme på nettet, så skyldes det jo ikke Avast. 

Hvad årsagen så er kan jo være 1000 ting. Dit netkort er røget, du har slået nogle indstillinger fra osv. hvem ved? 

Jeg har nu afinstalleret også den gratis Avast, og derefter har jeg kørt Windows Netværksdiagnostisering. Den siger "Sikkerheds- eller firewallindstillingerne blokerer muligvis forbindelsen", men jeg ved ikke, hvordan man afbryder firewall manuelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
On 4/7/2018 at 16:57, shhansen skrev:

Jeg har nu afinstalleret også den gratis Avast, og derefter har jeg kørt Windows Netværksdiagnostisering. Den siger "Sikkerheds- eller firewallindstillingerne blokerer muligvis forbindelsen", men jeg ved ikke, hvordan man afbryder firewall manuelt.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026528/windows-reset-or-reinstall-windows-10

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind